۱۱۶۸۴۴۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سینمای کودک را جدی نمی‌گیرند

فرزاد اژدری فیلمساز سینمای کودک می‌گوید به دلیل شرایط بد حاکم بر سینمای کودک هشت سالی است که فرصت فیلمسازی پیدا نکرده‌ است.

خبرگزاری صبا: فرزاد اژدری فیلمساز سینمای کودک می‌گوید به دلیل شرایط بد حاکم بر سینمای کودک هشت سالی است که فرصت فیلمسازی پیدا نکرده‌ است.

سینمای کودک را جدی نمی‌گیرند

فرزاد اژدری کارگردان سینما در گفتگو با ما درباره اینکه مدتی است فعالیتی در سینمای کودک ندارد، اظهار کرد: من فیلمساز کودک هستم اما متاسفانه این ژانر سینمایی دیگر رونق گذشته را ندارد برای همین کمتر تهیه کننده یا سرمایه‌گذاری علاقه‌مند می‌شود در این ژانر سرمایه گذاری کند.

کارگردان فیلم «عملیات مهدکودک» تاکید کرد: از آخرین فیلمم «وروجک‌ها» هشت سال زمان می‌گذرد و طی این سال‌ها شرایط به گونه‌ای رقم خورده که من نتوانم فیلمی جلوی دوربین برم.

وی افزود: مشکل دیگری که باعث شده من نتوانم فیلم مورد نظرم را جلوی دوربین برم انتظارم از یک کار باکیفیت است. من دوست دارم فیلمم از امکانات بسیار قوی بهره ببرد یعنی ویژوال افکت‌های خوبی در کارم استفاده شود برای همین سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند سراغ کاری روند که چنین مخارجی را روی دوششان نگذارد.
خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت و بدون کارمزد

این کارگردان درباره دیگر دلایل کم کاری این سال هایش عنوان کرد: دلیل دیگر برای کم کاری من به بیماری کرونا مربوط می‌شود که دو سالی است عملاً سینما را تعطیل کرده است. همچنین حضورم در دبیرخانه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان باعث شده بیشتر وقتم صرف کار در این بخش شود. البته دغدغه اصلی من فیلمسازی است و آن را هیچگاه کنار نخواهم گذاشت، پس نگارش فیلمنامه را ادامه می‌دهم و چند فیلمنامه نیز تا به امروز به رشته تحریر درآورد‌‌ه‌ام.

اژدری تاکید کرد: چهار فیلمنامه در ژانر‌های مختلف آماده ساخت دارم، البته تاکیدی ندارم که همه فیلمنامه‌هایم را خودم جلوی دوربین برم، بلکه اگر شرایط مهیا شود دیگر فیلمسازان نیز می‌توانند از سناریوهای من استفاده کنند.

کارگردان «سلام بر فرشتگان» با انتقاد از نگاهی که به سینمای کودک وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه فیلمسازی در حوزه کودک جدی گرفته نمی شود برای مثال بارها به من گفتند که نمی‌خواهی فیلم جدی بسازی؟ من به آنها پاسخ دادم مگر کارهایی که ساخته‌ام شوخی هستند؟ در حقیقت این تصور که نسبت به سینمای کودک وجود دارد، باعث شده این ژانر دیگر همانند گذشته پویا و زنده نباشد، پس تولیدات کودک کاهش پیدا کرده و راه را برای آثار خارجی باز گذاشته‌‌اند.

اژدری در انتها تاکید کرد: چند وقت پیش، یک مجموعه در نمایش خانگی شروع به کار کردم، اما بنا به دلایلی از آن کناره‌گیری کرده و مجموعه با گروه جدید ادامه راه داد. برای یک فیلم سینمایی نیز دو بار پروانه ساخت گرفته‌ام اما متاسفانه به دلیل نبود سرمایه گذار هیچگاه آن اثر به خط تولید نزدیک نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج