۱۱۶۸۵۲۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خبرخوب به علاقه‌مندان مکان‌های تاریخی

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: به‌دنبال اجرای پروژه‌های مرمت مشارکتی چاه‌خانه‌های باغستان سنتی قزوین، دومین چاهخانه در سال جاری مرمت و احیا شد.

خبرگزاری ایلنا: احسان نوارنی با اشاره به مرمت چاه‌خانه‌های باغستان سنتی قزوین گفت: پروژه مرمت و احیای چاه‌خانه حاج‌کاظم واقع در محله پشتی‌آباد بلوک عزیز با مشارکت مالک چاه‌خانه و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل به پایان رسید.

معاون میراث فرهنگی قزوین افزود: در این پروژه اقدام‌های مرمتی همچون پی‌ریزی، دیوارچینی، اجرای طاق چوبی، مرمت بام و ساماندهی محوطه چاه‌خانه مطابق با الگوی اولیه انجام شده است.

وی یادآور شد: به دنبال اجرای طرح مرمت چاخانه‌های باغستان سنتی قزوین با مشارکت مالکین در حال حاضر یک چاه‌خانه دیگر نیز دردست مرمت قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: بنای چاه‌خانه‌ها به طور معمول از آجر و ملات خشت و گل ساخته شده‌اند، این بناها اطاقی به ابعاد چهار در چهار و ارتفاع حدود سه متر دارند که دارای دیوارهای پهن و طاق ضربی هستند؛ این بناها دارای هواکش، شومینه و راه‌پله بوده و چاه‌خانه‌های قدیمی فاقد درب و دارای کتیبه‌ای بوده که نام چاه‌خانه و سال ساخت در آن ذکر شده است.

نورانی گفت: فضای چاه‌خانه به‌عنوان استراحتگاه مشترک باغبانان و محل نگهداری وسایل آنان بوده و در زمان آبیاری و به خصوص در فصل محصول برای حفاظت از محصولات باغی استفاده می‌شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج