۱۱۶۸۸۰۰
۲۷ نظر
۵۰۶۵
۲۷ نظر
۵۰۶۵
پ

خانم بهنوش بختیاری، غافلگیرمان کردید!

بهنوش بختیاری در جدیدترین فعالیت هنری خود در کارگاهی رمز و راز طنازی را آموزش می‌دهد و تبلیغات گسترده ای را برای این کار انجام داده است.

برترین‌ها: بهنوش بختیاری در جدیدترین فعالیت هنری خود در کارگاهی رمز و راز طنازی را آموزش می‌دهد و تبلیغات گسترده‌ای را برای این کار انجام داده است.

خانم بهنوش بختیاری، غافلگیرمان کردید!

دکتر مصطفی جلالی فخر (منتقد سینما) در این باره نوشت: «این آگهی بیش از آن که مصداقی برای لبخند یا افسوس باشد، بازتاب تعمیم‌پذیر زمانه‌ی ماست. به‌نظر می‌رسد در انتزاعی‌ترین دوران تاریخی علیه آگاهی به سر می‌بریم، بهترین توصیف برایش «ابسورد» است، یک جور مسخرگیِ تلخ که محصول درهم‌آمیختگیِ تراژدی و کمدی‌ست. محتویات این پوستر، جزئیاتِ کلیت روزگاری‌ست که به گونه‌ای جبری در آن گرفتار شده‌ایم؛ و میان گریه و خنده بر خویش در نوسانیم.

عنوان کارگاه، «رمز و راز طنازی» ست و مدرس آن یک «خانم» اینفلوئنسر است. برداشت متعارف از طنازی، همانی‌ست که در لغت‌نامه‌های فارسی نوشته‌اند: «افسون‌گری، دل‌ربایی، عشوه‌گری، کرشمه، لوندی» و البته در اشعار عاشقانه نیز گاه در وصف یار چنین گفته‌اند و بیشتر با اشارات و جلوه‌های زنانه همراه بوده است. بر اساس عنوان درشتی که بالای این تبلیغ نوشته، کسی قرار است رمز و راز این کار را آموزش دهد و حتمالا برخی بانوان را به عنوان جامعه‌ی هدف مد نظر داشته‌اند. ادعایی که بیش از جذابیت، مناقشه‌برانگیز است. عکسی هم از خانم مدرس، با لبخند و دست زیر چانه و نگاه خیره گذاشته‌اند تا احتمالا به عنوان یک مثالِ ترغیب‌کننده تلقی شود!

اما وقتی به جزئیات برنامه دقت می‌کنی که ریزتر نوشته‌اند، حرف از طنز است و بازیگری و تیپ و شخصیت و انتقال تجربه! چرا باید برای چنین محتوایی از عنوان «رمز و راز طنازی» استفاده کرد؟! بیش از آن که کج‌سلیقگی باشد، فریب‌کارانه است؛ و نکته بعد این که مدرس انتخابی چه تناسبی با چنین آموزشی دارد؟ به دلیل بازی در چند کمدی نازل؟! احیانا علیرضا‌خمسه که آموزشگاه کمدی دارد، گزینه بهتری نبود؟ و البته چندان به کار آموزش «طنازی» نمی‌آمد؛ و برگزارکننده کارگاه؟ دانشگاه علمی کاربردی! وقتی یک مرکز دانشگاهی برای کسب درآمد، در این حد به اعتبار خودش تخفیف می‌دهد، یعنی بی‌خیالِ انتظارات «دانش» گاهی. از طرفی آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند مشتریانی داشته باشند که با یک عنوان هیجانی در کنار عکس یک اینفلوئنسر مجازی، در این‌کارگاه ثبت‌نام کنند؛ و خودشان هم البته از طنازی کافی برخوردار بوده‌اند و زیر اگهی‌شان وعده‌ی ارائه‌ی «مدرک» هم داده‌اند؛ که احیانا جزء یکی از هنر‌هایی باشد که در آینده از انگشتان فرد آموزش‌دیده بچکد!

متاسفانه چنین اعلانی، یک استثناء نیست و موقعیت‌های ابسورد این‌چنینی کم نیستند؛ و البته این ذخیره‌ی فرهنگ و اندیشه‌ی ماست که در حال فروکشی‌ست؛ از بس دچار خشکسالی و دروغ شده‌ایم.»

خانم بهنوش بختیاری، غافلگیرمان کردید!

رضا صائمی (روزنامه نگار) هم در این باره نوشت: «این آگهی را که دیدم یاد ده دوازده سال پیش افتادم که در رادیو فرهنگ درباره فیلمی که بهنوش بختیاری در آن بازی کرده بود صحبت می‌کردم، مجری برنامه محمود گبرلو بود و بهنوش بختیاری هم مهمان تلفنی برنامه. یکجا گفته بودم بازی بختیاری تکرار همان نقش‌های قبلی بود که بهش برخورد و با عصبانیت گفت من برای نظر منتقدان، تره هم خُرد نمی‌کنم!.

حالا کسی که برای نقد، تره خُرد نمی‌کند و تنها طالب تمجید و تجلیل است قرار است به تحلیل طنز و طنازی بپردازد!... یکی از آسیب‌های جدی در سینمای ما به گند کشیده شدن مساله آموزش است. آن‌هایی که خود نیاز به آموزش دارند، آموزگار شده اند!. نگار‌های که به مکتب نرفته و مشق ننوشته اند به غمزه مساله آموز صد مدرس شده اند!. کسی که خود یک سوتفاهم بزرگ در سینماست و تن نازی را با طنازی اشتباه گرفته، مدرس رمز و راز طنازی شده!. خود این آگهی، کمدی است!. گرچه کمدی که از حد بگذرد تراژدی می‌شود!»

کاربری دراین باره نوشت: بهنوش بختیاری یه وورک‌شاپ گذاشته به اسم "راز و رمز طنازی" به‌نظرم اگه بهاره رهنما هم وورک‌شاپ اخلاق و فلسفه بذاره، دیگه هیچ اتفاق عجیب‌تری در دنیا رقم نخواهد خورد.

دیگری نوشت: بهنوش بختیاری کارگاه انتقال تجربه گذاشته. تنها تجربه‌ی مفیدی که می‌تونه انتقال بده اینه که بگه کارایی که من کردم رو انجام ندید.

کاربر دیگر نوشت: ینی کمر شکننده تر از اظهار نظر بهاره رهنما کلاس انتقال تجربه ی بهنوش بختیاری بود! خدایا منظورت چیه از این روزا؟!

هم چنین بهنوش بختیاری در پاسخ به منتقدین خود این عکس را در صفحه شخصی خود استوری کرد.

خانم بهنوش بختیاری، غافلگیرمان کردید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بند آخرش خیلی خیلی جالبه
      همه چی رو به چشم افزایش فالوئر میبینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر بود دوره راز و رمز دلقکی بذاره بیشتر طنزهای ایران دلقک بازیه مخصوصا کارهای بهنوش

    • بدون نام

      دوباره قصه گویی ها شروع شد . ایشان در سینما و تلویزیون کم کار هست و مثل هر انسانی نیاز به شغل داره. این منتقد سینما چرا به فروشندگان پکیج آموزشی در اینستاگرام که با چه وضع شنیعی محصولات خودشون رو تبلیغ میکنن نمیگه ابسورد و انتزاعی ترین دوران تاریخ علیه آگاهی ؟ وقتی اون مجازه اینم مجازه

    • بدون نام

      خدایا کاش ملخ بهنوش بختیاری و بهاره رهنما رو می خورد و یک ملتی و راحت می کرد، اینارو کجای دلمون بذاریم با این همه گرفتاری.

      پاسخ ها

      • سارا

        چرا اینقدر حسودین؟

    • مجتبی

      متأسفانه سلبریتی های ما زنده ی پول هستند

    • بدون نام

      ایشون با بهاره رهنما وچند نفر دیگر که شناخته شده و منفورن بین مردم و از مزدوران خود فروخته هستن.دارن شان مردم ایران را به مسخره گرفتن

    • بدون نام

      از این دلقک انتظاری بیشتر از این دارید؟

    • بدون نام

      مینوشتی آموزش طنز بهتر بود تا طنازی که به معنی دلبری کردن هست

    • بدون نام

      این یک مساله کاملا بدیهی هست وقتی افراد دانا و خبره مهجور باشند افراد بی فرهنگ مشهور میشن

      پاسخ ها

      • ............

        صد افرین

    • بدون نام

      برو بمیر بابا تو
      مورچه چیه که کله پاچش باشه
      آخه چسونه کی تورو قبول داری
      خودت خودتو تحویل بگیر
      ی مشت علاف که مثل خود تو هستن دوروبرت جمع کن بلکه تحویلت بگیرن

    • بدون نام

      روش جدید پول دراوردن از جیب آدمای خنگ، کارگاه؟!
      واقعایکی نیست جلو ابناروبگیره؟

    • naser

      چقدرببچاره وحقیرندکسانی که پای درس چنین ادمی بشینن،جزچندتادیالوگ وبازی تکراری ومسخره ماازایشون طنازی نریدیم،چقدرتباه شدیم

    • بدون نام

      جالبه تلویزیون و سینما یه عمر به این خانوم نقش طنز دادن و فیلما و سریالای مثلا طنز برای ما ساختن حالا که طرف ادعای طنازی کرده همونا ازش انتقاد میکنن که تو خیال کردی واسه خودت کسی هستی؟! تو اینفلوئنسری بیش نیستی! ما خیال کردیم میخوای کارگاه عشوه گری و دلبری تو دانشگاه بذاری!!!! من طرفدار بهنوش بختیاری نیستم ولی دیگه ایراد بنی اسرائیلیم یه حدی داره!

    • بدون نام

      هنر خوار شد جادویی ارجمند
      نهان راستی، آشکارا گزند...
      فردوسی

    • بدون نام

      وقتی دانشگاه برای درآمدزایی از شاخ اینستا به عنوان مثلا استاد برای آموزش استفاده می کنه یعنی فقط پول درآوردن مهمه حالا از راهی که شده

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد اون از بهاره اینم از بهنوش !!!!!!حیف اسم هنرمند که روی امثال این ها گذاشتند!!!!!یعنی آدم مونده بخنده یا گریه کنه نهایت استیصال بعد از وضعیت معیشت مردم و آشفتگی جامعه جولان دادن امثال این نابازیگرهاست که به خاطر 2 تومن پول حاضرند حتی ...... بکشن پایین!!!!! بدبخت مردم ایران که بین چه کسانی اعم از سیاسی و هنری و اجتماعی و ورزشی و ..... گیر کردند و راه گریزی نیست !!!!خدایا این مردم تقاص چه گناه ناکرده را میدهند که گذشتگانشان مرتکب آن شده اند!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود،هزار لایک

      • قوخازواره

        شرکت درانتخابات ربطی به گذشتگان نداره خودمردم بارای دادن این سبک زندگی روانتخاب کردن پس انتقادممنوع

    • بدون نام

      هم بختیاری هم رهنما رادوست دارم

    • بدون نام

      اینا رو بزرگشون نکنید اینا یک تخته شون کمه

    • بدون نام

      حالا تو با این طنازی چند تا شوهر کردی؟

    • بدون نام

      افزایش دانشجویان من؟!

    • بدون نام

      بهنوش یه مدت برو چهارمحال بختیاری

    • بدون نام

      از وقتی یادمه ایشون رو فقط در یک نقش تکراری دیدم

    • امیر

      خانم بختیاری دل مهربانی داره ، یکی از راز موفقیت بازیگریش همان طنازیهاش می باشد که همراه دیالوگ به بیننده بیان می کند و این رمز ارتباط خانم بختیاری با مخاطبش می باشد( البته درنقشش تو سینما و تلویزیون ) حال در این شلوغی کسادی ، آگهی کارگاهش رو با کتابت نقش تلویوزیونی ، سینمایی اش تلفیق کردند. خرده نگیرید زیبایی کارش همینه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج