۱۱۶۸۹۴۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شمع‌های تولد گلاب آدینه امروز روشن می‌شود

شمع‌های تولد ۶۸سالگی‌ گلاب آدینه امروز روشن می‌شود.

ایسنا: گلاب آدینه اجرای نمایش «بانوی محبوب من» را با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز کرد. بازیگر و کارگردانی که امروز(۲۲آبان) شمع‌های تولد ۶۸سالگی‌اش روشن می‌شود.

شمع‌های تولد گلاب آدینه امروز روشن می‌شود

گلاب مستعان از سال54 فعالیت هنری خود را آغاز کرد؛ هر چند مدرک تحصیلی‌اش اقتصاد سیاسی بود. پدرش نویسنده و مترجم بود و خیلی‌ها او را با ترجمه رمان مشهور «بینوایان» می‌شناختند. گفته می‌شود بعدها سوسن تسلیمی، نام خانوادگی «آدینه» را برای گلاب انتخاب کرد.

آدینه سال‌های سال در نمایش‌های زیادی با کارگردانان مختلف همکاری داشت و حضورش در سینما، تئاتر و تلویزیون با بازی‌های خاطره‌انگیز فراموش نمی‌شود. دهه90 سال پرکاری برای آدینه در تئاتر بود. علاوه بر بازی در نمایش‌های «سیندرلا»، «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»، «سه گانه اورنگ»، سال96 بود که آدینه در نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی، روی صحنه رفت و حالا بعد از مدت‌ها تمرین با گروهی پرجمعیت نمایش «بانوی محبوب من» از نوشته‌های آلن‌جی لرنر را در تالار اصلی تئاترشهر آغاز کرده است.

این نمایش موزیکال با بازی رضا عمرانی، نورا هاشمی، جلیل فرجاد، امیر غفارمنش، میلاد رمضانی (ورجاوند)، شبیر پرستار، مرتضی امینی‌تبار، گلشید بحرایی و تعدادی دیگر از بازیگران جوان تئاتر هر روز ساعت۱۸ با 3ساعت اجرا و آنتراکتی که دارد در تالار اصلی تئاترشهر به روی صحنه می‌رود. آدینه در نخستین شب اجرایش گفت: «نمایش ما در دوران عجیب کرونا با مشقت بسیار تمرین شد تا امروز پیش روی نگاه مخاطبان عزیز تئاتر قرار گیرد.

جالب اینکه کمتر کسی فکر می‌کرد این نمایش در این شرایط روی صحنه برود، اما این گروه زحمتکش و تلاشگر با من همراهی کردند و می‌توانم بگویم که اینها قهرمانان من هستند.» مهمان ویژه در نخستین اجرای نمایش، فاطمه معتمدآریا بود. این بازیگر درباره آدینه که هنرمندی برخاسته از تئاتر دانشجویی بود، گفت: «گلاب آدینه در همان زمان هم یک هنرمند حرفه‌ای برخاسته از تئاتر دانشجویی بود که برای ما جوان‌ترها که از کانون به تئاتر آمده بودیم همواره راهنمایی‌های ارزنده‌ای داشت که بسیار ارزشمند بود. او همواره حضور پرمحبتی داشت و این مهر از همان سال تاکنون در همه جای تئاتر این سرزمین پراکنده است. پس من از او بسیار تشکر می‌کنم. من را قابل دانست و برای آیین افتتاح این نمایش از من دعوت کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج