۱۱۶۹۱۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

یزدانی: خانواده‌ام نمی‌گذارند کشتی را کنار بگذارم

نایب قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان گفت، حتی اگر خودش هم بخواهد به رکورد و کسب مدال‌های بیشتر فکر نکند، خانواده عاشق کشتی‌اش این اجازه را به او نخواهند داد.

خبرگزاری تسنیم: نایب قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان گفت، حتی اگر خودش هم بخواهد به رکورد و کسب مدال‌های بیشتر فکر نکند، خانواده عاشق کشتی‌اش این اجازه را به او نخواهند داد.

امیرمحمد یزدانی که میهمان برنامه امروز دایره طلایی بود، درباره روالی که بعد از شکست در مسابقه انتخابی تیم ملی برای المپیک طی کرد تا به جهانی نروژ رسید، اظهار داشت: وقتی حضور در المپیک را از دست دادم، یک مدت به کل تمرین را رها کردم. با بچه‌ها فوتبال و والیبال تمرین می‌کردم و بعد پدرم و مربیانم جمع شدند و از من خواستند که برگردم و تمرین کنم. خدا هم نتیجه زحماتم را داد و توانستم در جهانی نروژ مدال بگیرم.

وی در مورد اشتباهاتی که در برخی کشتی‌هایش از جمله فینال جهانی داشت، تصریح کرد: یک جاهایی اشتباه پیش می‌آید. من سعی کردم کم‌اشتباه‌تر از سال‌های گذشته‌ام کشتی بگیرم، اما دوباره این اشتباه را در فینال تکرار کردم. باز هم باید بیشتر روی این مسئله کار کنم تا اشتباهاتم در کشتی کمتر شود.

یزدانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به سنش آیا به رکورددار شدن در کشتی فکر می‌کند، گفت: حقیقتاً اهدافم روز به روز بیشتر می‌شود و به چیزهای بیشتری فکر می‌کنم. از همین حالا به جهانی سال بعد فکر می‌کنم، در واقع اگر خودم هم بخواهم کشتی را کنار بگذارم، خانواده‌ام نمی‌گذارند. من یک خانواده عاشق کشتی دارم که همه دوست دارند رکورد بزنم و من هم دنبال این مسئله هستم.

این کشتی‌گیر که در عضویت تیم سهند ارس در لیگ برتر است، در این باره خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته هم زیر نظر علیرضا رضایی در تیم دانشگاه آزاد، لیگ جهانی و امیدهای آسیا کشتی گرفتم. صمیمیت خاصی بین ما هست، تیم منسجمی داریم و از کشتی‌گیران خوبی بهره می‌بریم. تمرینات‌مان هم به خوبی برگزار می‌شود.

امیرمحمد یزدانی که اقوام پرافتخاری در کشتی دارد، در این باره به دایره طلایی گفت: فامیل بودن با این بزرگان برای من افتخاری است و از همه آنها در کارم الگوبرداری کرده‌ام. پیش از جهانی نروژ با حسن آقای یزدانی تمرین زیر کتف انجام می‌دادیم. برادران واگذاری و آقا رضای یزدانی هم در کشتی خیلی به من کمک کردند. ضمن اینکه جدا از بحث‌های فنی، درباره نحوه زندگی یک قهرمان هم با من صحبت کرده‌اند و دست بوس همه آنها هستم.

وی راجع به اینکه چه برنامه‌ای برای وزنش در آینده دارد، تصریح کرد: به علت اضافه وزن فکر نمی‌کنم در ۶۵ کیلو بمانم و اینکه به ۷۰ یا ۷۴ کیلو بروم، بستگی به شرایط وزنی‌ام دارد. در بازی‌های آسیایی مسابقات در شش وزن المپیکی پیگیری می‌شود و باید ببینم زورم به ۷۴ کیلوها می‌رسد که به این وزن بروم یا نه. همان زمان هم که در ۶۵ کیلو کشتی می‌گرفتم وزنم نسبت به بقیه خیلی بیشتر بود و با رژیم وزنم را نگه می‌داشتم.

نایب قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان با بیان اینکه طرفدار دو تیم فوتبال منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن است و امیرحسین زارع و محمد نخودی را رفقایش در اردوی تیم ملی خواند و ادامه داد: خیلی با هم رفیق هستیم. امیرحسین خیلی اهل پلی‌استیشن نیست، اما با نخودی پی اس بازی می‌کنیم و بازی‌اش خوب است. غول مرحله آخر در پی اس محمدرضا گرایی است!

یزدانی همچنین با اشاره به موفقیت تیم ملی در نروژ یادآور شد: تمرینات خوبی را در اردو پشت سر گذاشته بودیم و از نظر روحی شرایط مناسبی داشتیم. ما بزرگ‌ترهای خیلی خوبی داشتیم. کاپیتان تیم ما حسن یزدانی، اسطوره کشتی ایران است. امیرحسین زارع هم در عین جوانی مدال المپیک داشت و با تمام قدرت‌مان در جهانی شرکت کردیم. در چند وزنی هم که مدال نگرفتیم، بچه‌ها شایسته مدال بودند که با اشتباه خودشان به مدال نرسیدند. در واقع می‌توانستیم در ۱۰ وزن مدال بگیریم.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم جویبار از او، تصریح کرد: مسئولان نگاه ویژه‌ای به موفقیت‌های کشتی نداشته‌اند. در مورد پاداش، در درجه اول از علیرضا دبیر تشکر می‌کنم که هر پاداشی گرفتیم با پیگیری او بوده است. در استان هم مراسمی برگزار شد و یکسری جوایزی به ما دادند، اما مسئولان شهرستان انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است و ظاهراً طبق عادت سه نفر هر سال بوده و باز هم مدال گرفته‌اند. ما اصلاً نماینده مجلس‌مان را ندیدیم، اما به تنکابن که نگاه می‌کنیم حتی به عرفان الهی که در جهانی مدال نگرفته هم جایزه‌ای داده‌اند که برای سال بعد انگیزه داشته باشد. کاش بقیه شهرها هم از مسئولان تنکابن یاد بگیرند.

یزدانی با اشاره به تحصیلش در رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد جویبار و همکاری این دانشگاه با قهرمانان، درباره استخدامش در نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: باز هم دست آقای دبیر درد نکند که موضوع اشتغال همه بچه‌ها را پیگیری کرد و کد استخدامی ما را گرفتند. من قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوم.

این کشتی‌گیر ۲۱ ساله ضمن قدردانی از همه مربیانی که تا امروز زیر نظرشان کار کرده است، راجع به حضور شاخیف در لیگ برتر گفت: شاخیف خیلی کشتی‌گیر مؤدبی است و با هم رفیقیم. او شماره تلفنم را گرفت و خواست که به لیگ ایران بیاید. دوست دارم با هم کشتی بگیریم. امیدوارم در مرحله نیمه نهایی هم حضور داشته باشد و بتوانیم کشتی بگیریم، چون سال آینده بعید می‌دانم در ۶۵ کیلو باشم. کشتی گرفتن در لیگ با خارجی‌های شاخص خیلی در روحیه کشتی‌گیران ما تأثیر دارد. انگیزه‌ای که امیرحسین زارع از بردن گنو پتریاشویلی در لیگ گرفت، خیلی به ارتقای کشتی‌اش کمک کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج