۱۱۶۹۳۹۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اثبات بحرانی آبی با رصد بارش استان‌ها

گزارش بارش در کشور نشان می‌دهد به‌رغم بارندگی ۲۱.۸ میلی‌متری از ابتدای سال آبی‌جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰) تا هفته ۲۱ آبان‌ماه، اما همچنان شاهد کاهش بارش در ۱۰ استان کشور نسبت به سال گذشته هستیم.

خبرگزاری ایلنا: بعد از ورود سامانه‌های بارشی و بارندگی‌های مداوم در هفته اخیر نگاهی به وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در این بازه زمانی استان‌های گیلان با ۳۵۹ میلی‌متر، مازندران با ۱۷۷.۴ میلی‌متر و گلستان با ۸۶.۱ میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

در حال حاضر استان‌های مرکزی و جنوبی کشور وضعیت نامناسب بارشی را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده‌اند که در این میان استان خراسان جنوبی با ۱.۲۴ میلی‌متر، سمنان با ۳ میلی‌متر و هرمزگان نیز با ۳.۲ میلی‌متر بارندگی به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور از ابتدای سال آبی جاری تا رور ۲۱ آبان‌ماه بوده‌اند.

طبق این آمار، میزان بارندگی در دو استان‌ خوزستان و ایلام نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ ساله) ۷۷ درصد کاهش داشته، البته از ۳۱ استان کشور که با افزایش بارندگی قابل توجهی نسبت به سال گذشته همراه بود، فقط ۱۰ استان دارای کاهش بارش هستند.

بر این اساس، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا ۲۱ آبان‌‌ماه به ۲۱.۸ میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته (۱۲ میلی‌متر) افزایش ۸۱ درصدی و در مقایسه با میانگین ۵۲ ساله کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج