جاباما
۱۱۶۹۷۸۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

یک نماینده: نسبت فامیلی با مسئولان را بزرگ نکنید

عضو کمیسیون انرژِی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون تعداد انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم زیاد نبوده است، گفت: هرچند منکر انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم نیستم اما ذکر این نکته ضروری است که انتصابات فامیلی در دولت آقای رئیسی بزرگ می‌شود و نباید انتصابات را بیش از حد بزرگ کرد.

ایلنا: عضو کمیسیون انرژِی مجلس با اشاره به اینکه تاکنون تعداد انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم زیاد نبوده است، گفت: هرچند منکر انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم نیستم اما ذکر این نکته ضروری است که انتصابات فامیلی در دولت آقای رئیسی بزرگ می‌شود و نباید انتصابات را بیش از حد بزرگ کرد.

فریدون عباسی با اشاره به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: همواره از آقای رئیس‌جمهور انتظار دارم که وزرای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری با رای بسیار بالایی بر مسند وزارتخانه تکیه بزنند.

یک نماینده: نسبت فامیلی با مسئولان را بزرگ نکنید

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر قضاوت در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم کمی زود است، گفت: دعوت بیش از ۲۰۰ نماینده از آقای رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری و رای اعتماد به تمام وزرای آقای رئیسی به جز یک نفر، بیانگر همراهی مجلس با دولت است.

وزارت آموزش و پرورش در تمام دولت‌ها با چالش مواجه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در تمام دولت‌ها با چالش‌های بسیار زیاد و متعددی مواجه است، ادامه داد: قطعا وجود چالش‌های متعدد در وزارت آموزش و پرورش در شأن زیرمجموعه‌های این وزارتخانه نیست.

مسئولان مشکلات آموزش و پرورش را درک نکردند

عباسی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان نتوانستند مشکلات آموزش و پرورش را به صورت دقیق درک کنند، بیان کرد: شوربختانه انتخاب وزیر آموزش و پرورش در سال‌های گذشته با مشکلات متعدد و فراوانی مواجه است این در حالی است که رؤسای‌جمهور افرادی را که بتوانند رای ۲۶۰ الی ۲۷۰ نماینده را کسب کنند به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی نمی‌کنند.

نماینده کازرون و کوه‌چنار با بیان اینکه طی صحبت کوتاهی که با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داشتم متوجه شدم که وی فردی مؤمن است، بیان کرد: با توجه به اینکه رزومه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به صورت دقیق بررسی نکردم هنوز موضع دقیقی نسبت به او ندارم و در رابطه با رأی اعتماد نیاز است تا تحقیقات بیشتری انجام دهم.

عباسی با بیان اینکه قطعا نظر کمیسیون آموزش و فرهنگی مجلس در رابطه با وزیر پیشنهادی آموزش بسیار مهم و تاثیرگذار است، افزود: هرچند که موضوعات آموزشی و پژوهشی از ارکان اصلی وزارت آموزش و پرورش است بنابراین برای بررسی دقیق صلاحیت وزیر پیشنهادی باید نظر دو کمیسیون مذکور را ارزیابی کنیم.

برای ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها دو سال زمان نیاز است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در شرایطی که مشکلات کشور از گذشته تاکنون انباشته شده است نمی‌توان عملکرد وزرا را در دو الی سه ماه به صورت دقیق بررسی و ارزیابی کرد، گفت: برای ارزیابی عملکرد وزرا و وزراتخانه‌ها باید حداقل دو سال به دولت زمان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه نداشتن سابقه فعالیت حزبی با یکدیگر و پیروی نکردن از یک مدل واحد اقتصادی تمام وزرا باعث شده تا در کوتاه‌مدت نتوانیم عملکرد کابینه را ارزیابی کنیم، گفت: قطعا برای بررسی دقیق‌تر باید به وزرا فرصت دهیم تا همدیگر را پیدا کنند.

بعضی از افراد با مسئولان رده بالاتر نسبت فامیلی دارند که این موارد را نباید بزرگ کرد

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه در مرحله نخست باید رزومه، سواد و تجربه افرادی را که به صورت فامیلی در دولت پست گرفته‌اند یا در حال معرفی شدن هستند را بررسی کنیم، تصریح کرد: با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که بعضی از افراد با مسئولان رده بالاتر حداقل نسبت فامیلی یا آشنایی دور دارند که این موارد را نباید بزرگ کرد.

نباید جامعه را از خدمات افراد شایسته محروم کرد

عباسی با اشاره به اینکه نباید جامعه را از خدمات افراد شایسته محروم کرد، ادامه داد: بهتر است که افراد بر اساس رابطه فامیلی یا آشنایی در پست‌های مختلف منصوب نشوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مجلس تمام تلاشش را برای بهبود امور انجام داده است، افزود: اما در این شرایط نیاز است تا کمیسیون‌ها موضوعات را با محوریت بیشتری بررسی کنند و این در حالی است که نمایندگان طرح‌های زیادی را ارائه ندهند و موضوعات و مسائل از طریق کمیسیون‌ها یا به صورت لایحه توسط دولت به مجلس ارائه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریم رحیمی

      آقا راست میفرمایند بزرگش نکنیدبدارین بمردم خدمت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج