جاباما
۱۱۶۹۷۹۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اردوغان: من باتجربه‌ترین رهبر جهان هستم!

«رجب طیب اردوغان» گفت: «من جهان را می‌شناسم. در میان رهبران امروز، من با تجربه‌ترین هستم. این را نه برای خودستایی،‌ بلکه برای مشخص کردن جایگاه خود در میان دیگر رهبران می‌گویم چون این برای مردم من مهم است که مشخص شود جایگاه هر کسی چیست».

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که درک او از جهان،‌ وی را با تجربه‌ترین رهبر در میان سران دیگر کشورها کرده است.

وی که این سخنان را در میان جوانان در استان «کاناکاله» در شمال غربی ترکیه مطرح می‌کرد، گفت: «من جهان را می‌شناسم. در میان رهبران امروز، من با تجربه‌ترین هستم. این را نه برای خودستایی،‌ بلکه برای مشخص کردن جایگاه خود در میان دیگر رهبران می‌گویم چون این برای مردم من مهم است که مشخص شود جایگاه هر کسی چیست».

اردوغان: من باتجربه‌ترین رهبر جهان هستم!

رجب طیب اردوغان از سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس جمهور ترکیه انتخاب شد. فعالیت وی به عنوان رئیس جمهور، پس از یک دهه فعالیت به عنوان نخست وزیر بوده است.

وی سال ۲۰۱۸ و پس از آنکه سیستم حکمرانی ترکیه از پارلمانی به ریاست جمهوری تبدیل شد، بار دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

چند روز پیش نیز روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که رجب طیب اردوغان در داخل ترکیه به شدت احساس ضعف می‌کند و از این رو به دست به کارهای نمایشی در سطح جهانی می‌زند.

به نوشته این روزنامه، مقامات اسکاتلند در اجلاس آب‌وهوایی «گلاسکو» درخواست دولت ترکیه برای حضور یک کاروان امنیتی بزرگ در کنار اردوغان را رد کرده بودند و این همان دلیلی بود که رئیس‌جمهور ترکیه از حضور در این اجلاس انصراف داده و از ایتالیا به ترکیه بازگشته بود. اردوغان اصرار داشت که همانند جو بایدن یک کاروان امنیتی چشم‌گیر او را در این سفر همراهی کنند و او بتواند تصویر اسکورت امنیتی خود را در داخل ترکیه دستمایه تبلیغ قرار دهد اما مخالفت مقامات اسکاتلند او را به شدت عصبانی کرده بود.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: «اردوغان ۱۸ است که در قدرت حضور دارد و از این رو خوب می‌داند که چگونه بازی کند، اما با این وجود امروزه از لحاظ سیاسی بیش از هر دوره دیگری ضعیف شده است.»

سیاست‌ها و رفتارهای ترکیه در سال‌‌های گذشته به طور فزاینده‌ای به سمت تنش‌زایی و ایجاد مشکلات خرد و کلان برای همسایگان و کشورهای منطقه پیش رفته است و سیاست «تنش صفر با همسایگان» که بخش مهمی از راهبرد حزب عدالت و توسعه در سال‌های اولیه به قدرت رسیدن این حزب را تشکیل می داد، رنگ باخته و ترکیه به رهبری اردوغان در سال‌های بعد به تنش حداکثری با بسیاری از کشورهای منطقه رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اوضاع اقتصادی ترکیه در ماههای گذشته به شدت بحرانی بوده به گونه‌ای که ارزش لیر از ۱.۱۷ لیر در برابر دلار در آگوست سال ۲۰۰۸ به بیش از 10 لیر در برابر دلار طی روز های گذشته رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید علی اکبری

      شما حتما به پزشک مراجعه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج