۱۱۷۰۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا با قوت گرفتن انتظارات برای پایین ماندن هزینه‌های استقراض و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها، به بالاترین رقم در دو ماه گذشته صعود کرد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت جهانی طلا با قوت گرفتن انتظارات برای پایین ماندن هزینه‌های استقراض و افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها، به بالاترین رقم در دو ماه گذشته صعود کرد.

طلا روز پنج شنبه ۳.۳ درصد یا ۴۱ دلار رشد قیمت داشت که بزرگترین صعود یک روزه این فلز در ۹ ماه گذشته بود و هر اونس طلا برای تحویل فوری تا ۱۳۲۲ دلار صعود کرد که بالاترین رقم از ۱۵ آوریل تاکنون بود.

با اینهمه هر اونس طلا در ساعات ابتدایی معاملات جمعه بازار سنگاپور با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۳۱۲ دلار معامله شد و صعود قیمت در یک هفته گذشته را به ۲.۸ درصد محدود کرد که سومین رشد قیمت هفتگی برای این فلز گرانبها خواهد بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار نیویورک تا ۱۳۲۲ دلار صعود کرد و با ۰.۹ درصد کاهش، ۱۳۱۳ دلار معامله شد.

صعود طلا به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر نگه داشتن نرخهای بهره نزدیک صفر برای یک مدت قابل ملاحظه صورت گرفت. از سوی دیگر تشدید خشونت در عراق و تنش در اوکراین نیز تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه را تقویت کرده است.

به گفته معامله گران، طلا سرانجام موفق شد مرز روانی مهم ۱۳۰۰ دلار در هر اونس را بشکند و عمر جدیدی به بازار ببخشد و صندوقهای سرمایه گذاری را برای خرید جلب کند.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد رشد، به ۲۰.۷۳۸۳ دلار صعود کرد. هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۴۶۵ دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۴ درصد کاهش، ۸۳۴ دلار معامله شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج