۱۱۷۰۱۷۴
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

برای مهدی طارمی؛ سرباز باش، نه بلاگر!

دیروز ساعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و سوریه در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، مهدی طارمی با انتشار پیامی در توییتر برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.

دنيای اقتصاد: دیروز ساعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و سوریه در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، مهدی طارمی با انتشار پیامی در توییتر برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد. او پیش از بازی با لبنان هم همین کار را کرده و البته بعد از پیروزی دراماتیک در آن مسابقه نیز به مجموعه تیم ملی تبریک گفته بود. بسیاری استفاده از کلیدواژه «مجموعه» در آن پیام را که قاعدتا شامل کادرفنی تیم ملی هم می‌شد، چراغ سبز طارمی به اسکوچیچ تلقی کردند.

فارغ از این داستان‌ها و حتی بدون توجه به نتیجه بازی دیروز اما، یک مساله کلی و اساسی وجود دارد که هم طارمی و هم بقیه فوتبالیست‌ها و ورزشکاران سرشناس باید آن را در نظر بگیرند؛ اینکه میدان فعالیت آنها و کمک‌شان به تیم ملی، زمین بازی است، نه توییتر و اینستاگرام! اگر ستاره‌ای محروم یا مصدوم باشد، می‌توان به او حق داد که صرفا در فضای مجازی به تیم ملی فکر کند، اما در حال حاضر این شرایط شامل حال مهدی طارمی نمی‌شود. او تندرست و سالم در پرتغال نشسته و به جای کمک به تیم ملی کشورش، در توییتر مطلب می‌نویسد؛ چنین رفتاری به چه کار می‌آید؟

همه جای دنیا بازی در تیم ملی افتخار است. کریم بنزما در این سال‌ها با رئال مادرید به هر چه می‌خواست رسید، اما باز با کمال اشتیاق دنبال آن بود که فدراسیون فوتبال فرانسه به تحریمش پایان بدهد و سرانجام این بازیکن را به تیم ملی فرا بخواند. از زمانی هم که این اتفاق افتاد، کریم با حداکثر تلاش و توان در خدمت خروس‌ها بوده است. به لیونل مسی نگاه کنید؛ برای اینکه از نظر بدنی شرایط نامعینی داشت و بیم مصدومیت در مورد او می‌رفت، در چند بازی آخر پاری‌سن‌ژرمن به میدان نرفت، اما با همین شرایط به اردوی تیم ملی آرژانتین پیوست و برای تیم وطنش بازی هم کرد. این رفتار لئو با انتقادهای زیادی در پاریس مواجه شد، اما باکی نیست؛ تیم ملی بر همه‌چیز اولویت دارد و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ هم این مساله را در عمل نشان می‌دهد.

دراگان اسکوچیچ خوب باشد یا بد، یک روز بالاخره می‌رود، همان‌طور که ویلموتس رفت، کی‌روش رفت، قطبی و دایی رفتند... در نهایت این نام ایران است که می‌ماند و حیف است اگر ستاره‌های ما در اوج دوران آمادگی به خاطر برخی اختلاف سلیقه‌ها از حضور کنار این تیم خودداری کنند. طارمی در این مدت روزهای خوبی داشته و به بزرگان اروپا گل زده، اما در تیم ملی هنوز او کار آن‌قدر بزرگی نکرده که قرار باشد به واسطه آن برای خودش جایگاه غیرعادی قائل باشد.

طارمی در ۵۵ بازی ملی فقط ۲۶ گل به ثمر رسانده و جالب می‌شود اگر بدانید حتی میانگین گلزنی یک هافبک دفاعی به اسم کریم باقری بالاتر از او بوده است. کریم در ۸۷ بازی ملی ۵۰ گل زده و با نسبت ۵۷ /۰ به ۴۷ /۰ از طارمی جلوتر است. البته او حتی اگر آقای گل تاریخ هم بود باید بی‌منت برای تیم ملی کشورش کار می‌کرد، چه برسد به حالا که خبر خاصی هم نشده. این نوبت که گذشت و رفت، کاش طارمی از این به بعد درس بگیرد و در فضای حقیقی کمک‌حال تیم ملی کشورش باشد، نه در فضای مجازی!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همیشەمحکوم

      همین کە دعوت نشد خیلی خوبە ازاون خیلی خیلی خوب ەم دارە تیم ملی موقعی کە زنگ میزنن چراگوشی جواب نمیدە حالا دارە ــــــــــ بەخدا ازموقعی کە این مهدی دعوت نکردن هم تیم ملی ارامش خوبی داشتەوهم اینکە بهترگل میزنن بچەها

    • yaser

      خب نادان ، بنده خدا رو دعوتش نکردن وگرنه میومد ، حالا که دعوت نشده چه جوری بیاد برای تیم ملی بازی کنه اگه صلاح میدونید بره توی زمین فوتبال کشور پرتغال چند تا بازیکن جمع کنه بگه شما سوریه ، من هم ایران اونوقت هی گل بزنه بهشون

    • همیشەمحکوم

      دست سرمربی درد نکنە کەدعوتش نکردە ازموقعی کە نیستش بچەها بهتر بازی میکنن و گلهای بیشتری هم میزنن این یعنی مهدی هم دست پاگیر دار بود هم ارامش تیم ملی برهم میزد

    • حسین اعظمی

      سلام و عرض ادب شما چرا ،طارمی را با مسی مقایسه می کنید آن کجا و این کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوع فوتبالش که‌ مقایسه نکردن تعصب به کشورش مقايسه کردن

    • بدون نام

      ازاین که عقده هایت را سر طارمی خالی کردی حتمآ لذت بردی ..طارمی برای تیم ملی زحمت کشیده و حالا هم در دنیا فوتبال ایران را با نام افرادی مثل طارمی می شناسند . ما نباید افراد را به خاطر یک اشتباه این همه به باد انتقاد بگیریم .

    • علیرضا

      دنیای اقتصاد! مگه خبر ورزشی میاد موضوع اقتصادی کار کنه که تو ورزشی کار میکنی؟!!! با این تحلیلای خنده دار مزخرف

    • رفیع زاده

      اتفاقا کاملا درست گفت

    • *عشق است؛پرسپولیس❤

      دقیقا همینطوره‌ ...بچه قرتی فکر میکنه چه گنبدی باشه که نیاز به پرستش داشته باشه

      پاسخ ها

      • reza.m.i.s

        بازیکن خوبیه تیم ملیم به حریف قدری نخورده کره روببردیم پس لبنان سوریه تیم نیستن که.تیم ملی اگ باژاپن استرالیاعربستان کره بازی کنه بعدعیارش مشخص میشه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج