جاباما
۱۱۷۰۴۷۸
۱۱۴ نظر
۵۰۲۳
۱۱۴ نظر
۵۰۲۳
پ

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

«طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» در همان آغاز حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشت و پس از آنکه متن آن منتشر شده، حواشی مربوط به آن به اوج رسید. طرحی که به نظر می‌رسد جدای از مردم حتی به نظر کارشناسانه نیز توجه نداشته است.

برترین‌ها: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس معرفی کرده و اعلام وصول شده است که هدف آن قانونمند‌سازی نگهداری از حیوانات «مضر و خطرناک» و دفاع از حقوق مردم در برابر خطرات ناشی از این حیوانات است. در این طرح برای نگهداری حیواناتی مانند «کروکودیل (تمساح)، مار، سوسمار، موش و میمون، لاک‌پشت، گربه، خرگوش و سگ» جزای نقدی «معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری» تعیین شده و البته آن حیوان نیز ضبط خواهد شد.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

این طرح در همان آغاز حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشت و پس از آنکه متن آن منتشر شده، حواشی مربوط به آن به اوج رسید. طرحی که به نظر می‌رسد جدای از مردم حتی به نظر کارشناسانه نیز توجه نداشته است و نه تنها حافظ حقوق عامه نیست که می‌تواند حقوق مردم را در معرض پایمال شدن قرار بدهد. در کشور‌های دیگر در خصوص نگه داری از حیوانات قوانین متعدد و همچنین سخت گیرانه‌ای وجود دارد، زیرا افراد زیادی از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، اما هیچگاه به طور کلی نگهداری از این حیوانات ممنوع اعلام نشده است.

عدم ارتباط قانون‌گذار با بطن جامعه

مهدی نبییان کارشناس حیات وحش در این باره به آفتاب یزد گفت: «موضوع این است که قانونگذار در این بحث انگار نه با بطن جامعه در ارتباط است و نه نظر کارشناسان را در این زمینه احراز کرده است. ماجرا از این قرار است که قاعدتا سرپرست حیوانات اهلی انسان‌ها هستند. یعنی ما هیچ حیوان اهلی‌ای را نمی‌توانیم متصور باشیم که بتواند به صورت آزاد و رها در طبیعت زندگی کند. یعنی همانطور که ما گاو، گوسفند، مرغ، خروس و... را آزاد در طبیعت نداریم سگ و گربه هم جزو حیوانات اهلی حساب می‌شوند. منظور این است که ما خواستگاهی در طبیعت برای این حیوانات نداریم بنابراین ما نمی‌توانیم این طور بگوییم که عده‌ای از حیوانات اهلی نمی‌توانند سرپرست انسانی داشته باشند.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

ما کارشناسان محیط زیست قائل بر این هستیم که تمامی حیوانات اهلی باید مستقیما تحت سرپرستی انسان‌ها باشند و اتفاقا به شدت درحال درگیری با موضوع سگ‌های ولگرد در طبیعت هستیم. ما معتقدیم که این سگ‌ها باید به هر نحوی از طبیعت حذف شوند و یکی از راه‌های حذف این سگ‌ها زنده گیری، درمان و واگذاری آن‌ها به سرپرست انسانی است. این طور که قانون‌گذار به ماجرا ورود کرده است و فقط موضوع را از یک بعد حلاجی کرده است این را می‌رساند که تلاش‌های کارشناسان محیط زیست برای تخلیه طبیعت از حیوانات بی‌سرپرست بی‌ثمر خواهد ماند. در کشور ما به صورت قانونی پت شاپ وجود دارد یعنی فروشگاه‌هایی که محصولات مورد نیاز حیوانات خانگی را عرصه می‌کنند.

از طرفی کلینیک‌های دامپزشکی پت در سراسر کشور وجود دارد و الان گفته‌اند که نگهداری حیوانات خانگی ممنوع است. درواقع چیزی که من از این طرح استنباط می‌کنم این است که نگهداری از حیوانات خانگی را قانون‌گذار بر نتابیده است. مثل این مانند که ما جاده تاسیس کنیم و بنزین بفروشیم سپس بگوییم استفاده از خودرو ممنوع است. چنین چیزی امکان پذیر نیست. وقتی پت شاپ‌ها وجود دارد و خرید و فروش حیوانات اهلی خانگی انجام می‌شود و از طرف دیگر کلینیک‌های دامپزشکی حیوانات کوچک و پت به صورت قانونی فعالیت می‌کند نمی‌توانیم بگوییم نگه داری حیوانات خانگی ممنوع است.»

پاک کردن صورت مسئله

وی ادامه داد: «من این را قبول دارم حساسیت‌هایی در خصوص نحوه نگهداری حیوانات اهلی خانگی از طرف بخشی از جامعه وجود داشته باشد، اما با پاک کردن صورت مسئله قرار نیست مشکل حل شود. اگر قانونگذار در زمینه‌ای اقدام می‌کند باید تمام جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و علمی ماجرا را در نظر بگیرد. کارشناسان محیط زیست همانطور که با بحث حیوانات اهلی به صورت رها و بی‌ضابطه مخالف هستند با بحث نگهداری از حیوانات خانگی به شرط وجود ضوابط و مقررات مشکلی ندارند. متاسفانه در کشور ما قانونی که حقوق حیوانات و حقوق انسان‌ها در خصوص بحث حیوانات اهلی علی الخصوص بت‌ها وجود ندارد.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

الان در هر کشور توسعه یافته نگهداری از حیوانات خانگی مشمول ضوابط و مقررات بسیار سخت گیرانه است. در هیچ کشور توسعه یافته‌ای در دنیا افراد اجازه ندارند پت خود را به صورت آزادانه با خودرو حمل کنند. یعنی اگر در کشور آمریکا فرد سگ خود را با خودرو جا به جا کند فرد را جریمه سنگین می‌کنند و همچنین به احتمال زیاد سگ را ضبط می‌کنند. زیرا قانون وجود دارد که باید سگ در داخل باکس استاندارد جا به جا شود. همانطور که فرد اگر بچه زیر ۶ سال داشته باشد باید در صندلی مخصوص کودک بشیند وگرنه جریمه می‌شود و حتی امکان دارد حضانت بچه را از او بگیرند. در این کشور‌ها اگر فرد با سگ خود در خارج از منزل بدون قلاده و بند حرکت کند بازهم فرد جریمه می‌شود. یا اگر سگ فرد در بیرون مدفوع کند و صاحب سگ آن مدفوع را جمع نکند فرد را جریمه می‌کنند و گا‌ها جریمه آن به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

در ایالات متحده افراد اجازه ندارند با سگ خود از فاصله ۵۰۰ متری مدرسه گذر کنند، اما در ایران متاسفانه هیچ گونه قانونی در این حوزه وجود ندارد و به جای اینکه قانونگذاری بکنیم که شرایط و ضوابط نگهداری از حیوانات خانگی به چه صورت است صورت مسئله را پاک می‌کنیم. با تصویب این طرح تکلیف ده‌ها هزارنفر شهروند ایرانی که در منازل خود حیوان خانگی دارند چیست؟ ما باید برای این گروه ضوابط و مقررات معین کنیم. الان در ایالت متحده اگر یک سگی حتی با قلاده به سمت یک بچه‌ای پارس کند و او بترسد و شکایت انجام شود به احتمال خیلی قوی سگ را اسلیپ می‌کنند. در ایران هرج و مرج عجیبی در نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد و هیچ قانونی در این زمینه نداریم و از سمت دیگر قانونگذار هم هیچ شناختی از ابعاد موضوع ندارد.»

قانونگذار باید شرایط نگهداری از حیوانات را مشخص کند

نبی یان افزود: «در گام اول ما نیاز به این داریم که قوانین مشخص، شفاف و واضح برای نگهداری حیوانات خانگی داشته باشیم. مثلا در استرالیا فرد اگر بیشتر از یک گربه داشته باشد جریمه می‌شود، اگر حیوان عقیم نباشد فرد جریمه می‌شود و توله کشی در بسیاری از کشور‌ها ممنوع است. ما باید به این سمت و سو پیش برویم. با ممنوعیت ما به این موارد دست پیدا نخواهیم کرد باید با قانون که حد و حدود افراد را مشخص می‌کند می‌توانیم این مسئله را حل کنیم.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

قانونگذار باید شرایط نگهداری از حیوانات را مشخص کند با ممنوعیت این قانون هرگز اجرایی نخواهد بود. حتما ما نیاز به این داریم که حقوق افرادی که تمایل دارند حیوانات خانگی داشته باشند به رسمیت شناخته شود. اما این بدین معنی نیست که هرکسی که سگ وگربه دارد هرکاری می‌تواند انجام دهد. باید با یک سری قوانین مشخص حد و حدود افراد مشخص شود. ما نباید تنها به دنبال این باشیم که اسباب بازی زنده‌ای بخریم و به خانه ببریم و حیوانات هم دارای حقوقی هستند.»

سلامت و بهداشت جامعه

مهدی نبییان تاکید کرد: «در کشور ما برای نگهداری از حیوانات خانگی در منازل هیچ قانونی وجود ندارد یعنی هرکس هرکاری بخواهد در این باره انجام می‌دهد. مثلا در کیش دیده می‌شود که افراد از سگ هاسکی که متعلق به مدار‌های شمالی نزدیک قطب است نگه داری می‌کنند. اگر کشور ما قانونمند بود برای این نوع افراد نگهداری از حیوانات را ممنوع می‌شد، زیرا این عمل عین حیوان آزاری است. اگر افراد توانایی نگهداری از حیوان خانگی را نداشته باشند این حیوان می‌تواند بستر بیماری برای صاحبان سگ و جامعه باشد. در حال حاضر ما نمی‌دانیم چه تعداد سگ در کل کشور در منازل نگهداری می‌شوند.

الان مشکل مملکت ما، حیوانات خانگی‌ست؟

ضمن احترام به دغدغه مندی قانونگذار محترم در این زمینه چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ مشکلاتی که حیوانات اهلی بدون صاحب و حیوانات اهلی با صاحب، ولی بدون قانون می‌توانند برای سلامت بهداشت و روان جامعه به وجود بیاورند، اما راه حل آن ممنوعیت نیست بلکه استفاده از کارشناسان و متخصصین حوزه محیط زیست، دامپزشکی و بهداشت در کنار یکدیگر و تدوین قوانینی است که بتواند هم حقوق صاحبان سگ و هم حقوق سگ‌های صاحب دار و هم حقوق شهروندان را صیانت کند..»

واکنش کاربران

کاربری نوشت: نگهداری حیوان خانگی ممنوع،میخوان هرطور شده ازدواج کنیم

کاربر دیگر نوشت: اطلاع نداشتن در مورد یک موضوع عمومی اجتماعی خیلی عجیبه. یعنی کسانی هستند که اطلاع ندارند در کشورهای زیادی در دنیا خانواده ها یا افراد مجرد حیوان خانگی دارند؟

دیگری نوشت:و قتی میگیم براشون قانون گذاری کنید یعنی در مورد نگهداری حیوانات خانگی قانون بذارید نه اینکه حیوان خانگی رو ممنوع کنید ، نمیفهمین با ممنوعیت نمیشه مردم رو از این کار منع کرد.

کاربر دیگر نوشت: این که میگه ماشین حامل حیوان خانگی جریمه نقدی میشه یعنی دیگه چجوری قراره بچمونو برسونیم دامپزشکی؟؟؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته که مشکل مملکت ما حیوانات خانگی ست
      البته که مشکل مملکت ما اینترنت است
      البته که مشکل مملکت ما چند تار موی جوانهاست که از زیر روسری بیرون افتاده
      البته که مشکل مملکت ما بی حجابی ست

      مشکل مملکت ما هرچیزی هست غیر از اختلاس، فقر، فحشا، دروغ، ریا، تملق و چاپلوسی، بیسوادی مسوولین، فامیل بازی، گرانی، تورم، بی اعتباری پاسپورت، بی اعتباری ملیت، ازبین رفتن منابع طبیعی، به تاراج رفتن منابع زیرزمینی و روزمینی توسط چین و روسیه، اختلاف وحشتناک طبقاتی و...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله مشکل ما حیوانات خانگیه آپارتمانها پارکها خیابونها شده باغ وحش.ما نمی تونیم این وضعو تحمل کنیم

      • بدون نام

        با همین جمله: الان مشکل ما اینه... دارید همه چیزهای مزخرفو عادی سازی می کنید خدا کنه این دولت و این مجلس دیگه برابر هوچی گری شماها کوتاه نیاد وگرنه این مملکت کلا فرهنگشو از دست میده

      • بدون نام

        این غربزده های ایرانو صادر کنیم کلی از مشکلات کشور حل میشه

      • علی 11

        اینا همش شلوغ کردن الکیه، هر هفته یه موجی میندازن تو جامعه که ذهنها رو منحرف کنن

      • بدون نام

        آفرین...

      • بدون نام

        هر مشکلی باید جای خود حل کرد مشکل اقتصادی جایی خودش مشکل اجتماعی جای خودش چرا ما مردم ایران همه چی با هم قاطی میکنیم همه مشکلات باید در
        جایی خودشون حل بشه

      • بدون نام

        آفرین

      • م م

        بسیار بجا گفتی، با این طرحهای مزخرف میخوان خودشون رو سرگرم کنن و واقعیت‌ها رو نادیده بگیرن، اینها همون انتخاب شده ها هستن

      • جاوید

        احسنت

    • بدون نام

      طرح چرتی

      پاسخ ها

      • رابین هود

        خون های که سگ داره امنیت داره

      • بدون نام

        هر چیزی جای خود خوب بهترین کار انجام دادن آسایش از مردم گرفتند نوی یک آپارتمان ۷۰ متری با ۵ نفر تازه یه سگ میارن بهداشت رعایت نمکنند بهداشت خودشون نمدونند رعایت کنند سگ هم اضافه میکنند برای همسایه ها مشکل ایجاد میکنند صدا سگ آسایش از ما گرفته من با این کار موافق هستم چون همسایه ما با سگش خیلی اذیت میکنه

      • بدون نام

        دیگه مردم سرگرمی ندارن با سگ خودشونو سرگرم کردن

    • بدون نام

      ازدواج نمیکنیم بچه دار نمیشیم با این گرونی و اقتصاد افتضاحی که درست کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غربزده ها بچه دار نشن به منفعته چون فرهنگ گربه بازی و بی حجابی رو به بچه هاشون هم منتقل می کنند ایرانیهای اصیل باید بچه دار بشن

      • بدون نام

        بهتر .لطف می کنید

      • بدون نام

        بهتر

    • بدون نام

      با همه چی مشکل دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سگ در آپارتمان مشکل داریم حتمی و صد درصد

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        نه عزیز فقط با هرچی مردم یکم دل خوش کنن مشکل دارن وگرنه با غم و غصه و بد بختی مردم مشکلی نیست که عزیزم خوشحالم میشن فقط تیغ بزنن به هر عنوان ساختگی

    • بدون نام

      کسری بودجه اس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول از سگ باز بکنند بهترین ایده ست خخخخ

    • بدون نام

      اگر صیانت از جامعه براشون مهم بود قیمت و تورم رو مهار میکردن نه از عمد گرون کنند بیکاری و مسکن رو درست میکردن

    • بدون نام

      افرین به مجلس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بهشون

      • شادی

        بترس ازخدا اه این زبان بسته ها گریبانتو میگیره.

      • ناشناس

        لعنت به مجلس

    • بدون نام

      همه کشورا حیوان آزاده توی ایران ممنوع شد

      پاسخ ها

      • ............

        افرادی که به حیوانها رحم نکنن هرگز با انسانها مهربان نخاهند بود

      • ¿¡

        اینجا ایرانه همه چی روحسابه ! پس چی اینجا نظم عدالت بجاست!! وهیچ کم وکسری هم نداریم کورشم !!

    • بدون نام

      اقلیت چهار درصدی اصولگرا برای اکثریت تصمیم میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثریت از سگ و گربه و صاحبینش متنفرند

      • اصلاحطلب درغگو

        چهار درصدی اصلاحطلبان آمارش تو انتخابات در اومد کاملا واضح

    • بدون نام

      خدا کنه اجرا بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون وقت چطوری می ری بیرون؟؟

      • بدون نام

        امیدوارم نشه شکم سیر

      • بدون نام

        چطوری از منزل تشریف میارین بیرون اونوقت !! ؟

    • بدون نام

      اتفاقا قانون بسیار خوبی هست. همه باید از قانون تبعیت کنند وگرنه من خودم اسلحه برمیدارم و تمام سگها را میکشم.
      در هرصورت تکلیف خودتون را مشخص کنید یا به قانون تمکین کنید یا هرج و مرج را بپذیرید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه خوب! چه خوب که موافقان این طرح شخصیت اصلی خودشون رو اینقدر واضح نشون میدن. وحشی بودن شما بیشتره یا حیوانات

      • بدون نام

        قبل از اینکه گربه بازی مد بشه مشکلی با گربه ها نداشتم ولی الان اینقدر که پررو و چاق شدند و اینقدر که زیاد شدند و اینقدر که این جماعت گربه باز نفرت انگیزند حالم از هر چی گربه بهم می خوره

      • بدون نام

        خدا شفات بده

      • بدون نام

        اینا دوست دارند ایران شبیه کشورهای کلنگی بسه بی قانون و هر کی هر کی شاید حقشون همینه

      • بدون نام

        معلومه از چه قشری هستی . آتش به اختیار

      • سهیل

        شما با همون اسلحه نقضِ قانونی دنبال قانون هم میگردی.

      • بدون نام

        و خداوند روانپزشک را آفرید...

      • بدون نام

        مگه تگزاس چرا اینقدر فرهنگتون پایینه

    • بدون نام

      بله دقیقا یکی از معضلات شهر نشینی دارد همین وجود حیوانات خانگی میشود. باید همین ابتدا رسیدگی شود .

      پاسخ ها

      • مهندس

        ای بابا دوست عزیز اگر همه با هم مهربان تر برخورد کنند همه چی درست میشه اگه به حیوانات اطرف خودمون کمی محبت کنیم هیچ سگی بیخود بکسی حمله نمیکنه اگه شهرداری به وظایف خود عمل کنه باید سگ هارو عقیم کنه که این کارو نمیکنن ....امان از جیب‌های گشاد که هیچ وقت پر نمیشه ..که به این کار ها هم برسن

    • بدون نام

      پارکها و اماکن عمومی باید محل تفریح فرزندان ما باشه نه سگهای شما.
      حضور یک سگ حتی اگه بی آزار باشه باعث میشه خیلی از خانواده ها به پارک نرند.
      اگه خیلی سگ و گربه دوست دارید برید روستا زندگی کنید، شهر جای این جنگولک بازیها نیست. البته اگه روستائیها شماها رو بتونن تحمل کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر حرف زدی بیخود

      • بدون نام

        چرا باید؟ این باید از کجا میاد؟ چرا شما حق داری و حیوونا نه؟ کی این حقو به شما داده؟

      • بدون نام

        خسته نشدی ۲۰ تا کامنت گذاشتی پشت سر هم

      • بدون نام

        موافقم

    • سلامی

      رژ لب اون خانومه تو عکس خوش رنگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میزنه که جلب توجه امثال تو رو بکنه

    • بدون نام

      بابا به پیغمبر مردم فقیرن گشنه اند آهای به جای فکر نان برای مردم گیر دادی به سگ وگربه وحیوانات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم فقیرند بعد به گربه های خیابانی غذا میدین.به پیغمبر که آخرزمانه

      • بدون نام

        مردم فقیر که نون بچه گرسنه خودش را نمیتونه تامین کنه هزینه خرید و نگهداری سگ را از کجا تامین میکنه؟!!
        شما سگ بازها همین تفریح مردم معمولی که پارک و فضای سبز محلشون بود را هم ازشون گرفتید.

      • رضا

        اتفاقا آدمهای فقیر خرج خودشون را هم ندارند تا اینکه بخوان ماهیانه د و میلیون به بالا خرج سگ و گربه کنند سگ و گربه بازها همان مرفهان هستند که دغدغه خرج و قسط وام ندارند

      • اکبر

        اینم لازمه ، حتما شما هم سگ دارید

      • مهندس

        به خدا قسم ناله و نفرین این حیوانات بیچاره که روز به روز مردم تو بدبختی و فلاکت دست وپا میزنن

    • بدون نام

      کاملا حرف شما درست هست،

    • بدون نام

      خدا خیرشون بده که این قانون را تصویب کردند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ خیری از اینا به ما نمی رسه

    • سعید-پ

      مملکت به هزار و یک درد بی درمون لامصب گرفتاره اونوقت این مثلاً نماینده نماهای از خدا بیخبری که باید تمام هم و غمشون رفع مشکلات معیشتی مردم درمونده ی این خاک و بوم باشه تمام فکر و ذکرشان شده ممنوع اعلام کردن نگهداری حیوانات زبون بسته و روسری خانما و قطع کردن اینتر نت و ......... . وای به حال این مملکت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از خدا بی خبر اونایی هستند که به بهانه مشکلات اقتصادی دارند سگ بازی و بی حیایی رو رایج می کنند

    • سهیل

      ممنوع
      حرام
      تعطیل
      پلمپ
      جریمه
      برخورد

      اینها کلمات مهمی هستند که هر روز با آن مواجهه میشیم.
      بعد توقع یه جامعه با نشاط و به دور از خشونت هم دارند!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نازی

      • بدون نام

        یه روز همین ممنوعیت ها کار دستشون می ده

      • بدون نام

        جامعه اگر بی قانون باشه لذتی توش نیست عزیز دل

      • بدون نام

        کلا با حقوق انسانی مشکل دارن

    • بدون نام

      اینا فقط می خوان مردمو سرگرم کنن، چون همینجا معلومه که هنوز خیلی هستن به این جور تفکرات بها می دن!

    • صادق

      مجلس نتونسته برا معیشت و تورم و مسایل اصای ایران کاری کنه،چسبیده به این مسایل پیش پا افتاده،به خیال خودش داره کار میکنه.

    • بدون نام

      حيوان هارو تو خونه حبس كردن جاي حيوون تو جنگله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جای شما هم تو مدرسه اس. شاید چیزی یاد بگیری

      • بدون نام

        حیوانات اهلی تو جنگل دووم نمیارن

      • بدون نام

        تو جنگل پیدا کن''ما رها می کنیم!!
        پس اول این نمایندگان دلسوز قانون منع تخریب جنگل و زمین خواری رو تصویب کنن''تا ما حیوانات خانگی رو تو این جنگلها رها کنیم

      • بدون نام

        جای حیوان اهلی تو جنگله؟ خدایا چیکار کنیم از دست شما

    • بدون نام

      مردم روز به روز از گرانی تا میشوند شما نمایندکان به فکر چی هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم از گرانی تا میشن بعد گربه های خیابانی رو کی چاق و چله کرده؟

    • بدون نام

      یکی از مشکلات ومهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهمتر از مشکلات اقتصادی؟؟!!!!!!!!

      • بدون نام

        خدا یکم عقل بهت بده مشکل و مهم رو بفهمی

    • بدون نام

      میخوان حال پولدارا گرفته شه!

    • بدون نام

      خیلی از زن ها دارن از سگ و گربه هاشون استفاده جنسی میکنن معلومه این قانون به ضررشونه

    • بدون نام

      تا دیروز طرف می گفت چرا شهرداری این سگهای ولگرد را تلف نمی کنه حالا بر عکس شده سگه را ورمیداره میبره تو رختخوابش

    • مجید حیدری

      مشکل مملکت ما هر چیزیه که مردم بهش توجه و علاقه دارند

    • m,r

      شیر و ببر و یوز میشه نگه داشت اسامی این حیوانات داخل طر ح مجلس نبوده البته من دوست دارم زرافه نگه دارم

    • آرش

      برو رأی بده
      همه چی درست میشه

    • بدون نام

      بله مشکل فقط اقتصادی نیست. ما در همه عرصه ها مشکلات داریم . این هم یکی از مشکلاته

    • حسن

      خدا خودش جای حق نشسته روز قیامت خودش میدونه و کسانی که خون مردم رو تو شیشه کردن

    • بدون نام

      با این که من از مسئولین و نمایندگان خوشم نمیاد و مخالف اونها هستم، ولی با این طرح موافقم، پر شهر شده سگ و گربه...

    • بدون نام

      خدا خیرشون بده این بزرگترین مشکل برای همه آپارتمان نشین ها کار بسیار خوبی کردنند

    • بدون نام

      قانون خوبی هست

    • بدون نام

      دیگه بایدم ازین طرح ها بدن مردمو محدود کنن ک مردم دوره بعدی دوباره اصولگرا اصلاح طلب کنن

    • بدون نام

      برای شروع از همون دویست و چند حیوان مضر و خطرناک که به اسم نماینده تو مجلس هستند و خیلی از همین حیوون ها که اسم مسئول دارند، شروع کنید.

    • قوخازواره

      کاش طرح صیانت ازحقوق جامعه درمقابل اختلاس آقازاده هاهم کلیدبزنین

    • بدون نام

      طرحی بدهید،اجناس کالاهایی،اساسی رابصورت کوپن بمردم بدهنند!بفکرمعیشت مردم ورفاه مردم ورسیدگی به محرومان جامعه باشید!اون سگ گردان دلش برای پایینی هانمی سوزه وجزوواجبات کشورنیست!

    • بدون نام

      سلام دم نماینده ها گرم این طرح امیدوارم تصویب بشه

    • بهنوش باقری

      الان تو مملکت ما همه چی سر جای خودشه .گرانی ،فقر وفحشا.،فساد،ودزدیو.تنها یه چیز مونده نگهداری از حیوانات اهلی .بس کنید .اهای کسانی که دوست دارید برید پارک کروناست...بشینید سر جاتون فقط پارک رفتن ها مونده .

    • سمنک

      مشکل از دیدگاه شما چی هست وقتی شب یک خانم در خیابان است و چند سگ نره غول دنبالش مکنند از ترس سکته میکنه و راه بجائی ندارد این مشکل اجتماعی نیست همه اینها با هم مشکلات جامعه ماهستند و دانه دانه باید به ان رسیدگی کرد و هر کدام در جای خود دارای اهمیت خاص خودش است اگرخطر چند سگ خانواده شما تهدید کند عکس العمل شما چیست ؟کمی فکر کنیم !!

    • مهدی

      بله

      سگ وحیوانات خانگی مهمتر ازکارگروقشر ضعیف مملکته

      منبع درآمد جدیده
      ازکارگر فقط پوست واستخوان مونده ک خورده نمیشه احتمالا منبع جدید درآمد دولت حیوانات خانگیه
      عزیزان بودجه دولتو میخورن کمبود بودجشوازجیب ما برمیدارن دستشون توجیب ماست

    • اکبر

      بله ، دقیقا یکی از مشکلات حاد

    • بدون نام

      سگ گردان ها با این کارمسخره شان مشکلات مردم را دوچندان کردند.جناب سگ گردان،جای سگ توخیابون وپارک وآپارتمان نیست.چرا نمی فهمید.چیو دنبال می کنید.مجلس محترم هرچه زودتر این طرح را تصویب واجرا کنه.خسته شدیم ازبسکه واق واق تو آپارتمان وکوچه وخیابون شنیدیم وترسیدیم.سگ گردان ها رابه اشد مجازات برسونیدلطفا.

    • ایرانی

      دونه دونه باید اینجور قوانین اعمال بشه ومعضلات جامعه ازبین بره بعد این موضع حجاب رو پیگیری کنید لطفاً وبه نظر کارشناسهای امروزی اعتماد و امتحانی نیست و نباید بشه چون بشدت ازاین جور معضلات جامعه نون میخورن وکسب روزی میکنن ،کارشناسی که حقوق حیوان رو به حقوق انسان ترجیح بده دارای عقل سالم نمیباشد با تشکر از کسانی که این قوانین رو وضع کردن ...از تهران

    • اا

      خوب کاری کردن من باردارم دکتر گفته باید پیاده روی کنی همسایه سمت راستیمون انواع اقسام گربه و همسایه سمت چپیمون سگ نگه میداره چند بار رفتم بیرون حمله ور شدن اخرش صاحبش گفته نترس مامان همسایس،از ترسم نمیتونم برم بیرون مبادا اتفاقی برا من و بچم بیفته

    • بدون نام

      این عقب افتادگی اجتماعی و فرهنگیه که از شما هایی که تایید کردید این به اصطلاح طرح صیانت فقط ادای حمایت از حقوق عامه رو در میارن

    • بدون نام

      داشتن سگ وگربه بهتر از معاشرت با بعضی از افرادبه ظاهر دوست است

    • بدون نام

      قبل از هراقدامی نظر روان شناسان، کارشناسان را بگیرید جامعه ایران افسرده وبا انواع مشکلات بیکاری، گرانی ، تورم و۰۰۰ درگیر است وممنوعیت وگرفتن حیوانات وسخت گیری عکس العمل بدی را خواهد گذاشت لطفا بدون کارشناسی به این جور مسائل وارد نشویم۰

    • بدون نام

      تو همه ی کشور ها آزاد هست فقط در ایران ممنوع شده آفرین به این فکر ناقصتون

    • بدون نام

      آفرین به این فکرتون بسیار بسیار فکر احمقانه ای بود الان ما مشکلمون سگه! احمقا

    • بدون نام

      قانونگذار محترم صیانت عامه از حیوانات:
      ایمان بدون عشق، شما را متعصب می کند
      وظیفه بدون عشق، شما را بداخلاق می کند
      قدرت بدون عشق، شما را خشن می کند
      عدالت بدون عشق، شما را سخت می کند
      زندگی بدون عشق، شما را بیمار می کند.

      این قانون از عشق تهی است و مملو از ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج