۱۱۷۰۶۴۷
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

پایان بی‌قراری یک مادر

امروز شهرستان بیرجند میزبان خانواده شهیدی بود که ۳۹ سال دوری از فرزند شهیدشان را تحمل کرده و خاک‌های دو کشور ایران و عراق را سال‌ها پیمودند تا بلکه نشانی بیابند.

ایسنا: امروز شهرستان بیرجند میزبان خانواده شهیدی بود که ۳۹ سال دوری از فرزند شهیدشان را تحمل کرده و خاک‌های دو کشور ایران و عراق را سال‌ها پیمودند تا بلکه نشانی بیابند.

شهید جهانگیر نقدی پور؛ اهل شوش دانیال استان خوزستان است که ۳۹ سال قبل نتوانست در برابر زور و ظلم زمانه خود تاب آورد؛ در ۱۹ سالگی بدون خداحافظی از پدر و مادر و تنها با وداع با برادرانش راهی جبهه می‌شود چراکه طاقت دیدن اشک پدر و مادر را ندارد. وی در پانزدهم آذرماه ۱۳۶۱ بعد از سپری کردن دوره های آموزشی و تمرین های لازم با سمت آرپی جی زن رهسپار میدان نبرد تن به تن با رژیم بعث عراق می‌شود.

پایان بی‌قراری یک مادر

به گزارش ایسنا، این شهید در ۱۸ بهمن ۱۳۶۱، در فکه در عملیات والفجر مقدماتی حین شلیک آرپی جی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر پاک شهید جهانگیر نقدی‌پور پس از تفحص توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه سال ۱۳۸۵ همزمان با ایام ماه محرم الحرام به همراه چهار تن شهید دیگر به عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند آرام گرفت.

مادر و برادر در کنار نگهداری از پدر پیر خانواده خاک‌های سردد عراق را زیر و رو کردند مگر نشانی از پسر بیابند تا اینکه ۱۴۰۰ برایشان سال خوش یمنی می‌شود و پس از تحقیق و تفحص و انجام آزمایشات دی ان ان (DNA) هویت پسر شهید در آبان ماه امسال مشخص می‌شود و امروز خانواده اش بعد از ۳۹ سال دوری و چشم انتظاری در آرامگاه این شهید بزرگوار فرزندشان را به آغوش کشیدند.

مادر بی تاب فرزند نمی‌داند خود را چگونه به قبر سرد پسر می‌رساند و چه نجواهایی که تنها مادرانی چون او درکش می‌کنند.

در بخشی از وصیت نامه شهید جهانگیر نقدی پور آمده است؛ «دوست دارم گمنام بمیرم و بر مزارم اسمی نباشد و لباس سیاه برای من نپوشید، گریه نکنید، زیرا شهید گریه و زاری ندارد، حتی برای یک ساعت لباس سیاه برایم نپوشید. اگر شهادت نصیبم شد، هر جا خودتان دوست داشتید، مرا به خاک بسپارید، زیرا هر جا که باشد خاک است و همه از خاک به وجود آمده ایم... بر روی تابوتم، عکس قرآن بگذارید که بدانند من مسلمان و پیرو قرآن بوده ام و دستم را از تابوت بیرون بگذارید تا بدانند که از دنیا هیچ به همراه نبرده ام و مرا با دست خالی به خاک سپرده اند... عروس من شهادت است و فرزند من جمهوری اسلامی است».

سید محمد موسوی میرزایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم گفت: شهدا در سال‌های دفاع مقدس با کمترین امکانات در خاکریزها خدمت کردند و باید از آنان الگو بگیریم؛ اگر این شهدا در آن زمان که شاید امنیتی وجود نداشت، توانستند نهال جمهوری اسلامی را به ثمر برسانند امروز بهانه‌ای برای ما وجود ندارد زیرا هم سلاح، هم سنگر خوب و هم قدرت داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با همه وجود تلاش خواهیم کرد نهالی که با زحمات این شهیدان عزیز به ثمر نشسته، بارور کنیم و به عنوان نماینده نسل دوم و سوم انقلاب عهد می‌بندم با تمام قوا در شرایطی که قابل مقایسه با آن شرایط نیست این نهالی که بزرگ شده و به ثمر نشسته را به برکت خون شهیدان، دعای خیر صالحان و به مدد رهبر معظم انقلاب و یاری امام زمان (عج) پربار کنیم.

وی خطاب به خانواده شهید "جهانگیر نقدی‌پور" گفت: مردم خراسان جنوبی قدردان زحمات شما و اندوخته‌ای هستند که تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اید.

مادر این شهید از همه مردم خراسان جندبی برای مهمان نوازی از پس و خانواده اش تشکر می‌کند و می‌گوید: دوست دارم مادر تمام این جمعیت باشم و دستشان را می‌بوسم؛ تنها دعا کنید من هم شهید شده و به پسرم بپیوندم.

در این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی از تمثال شهید "جهانگیر نقدی‌پور" رونمایی و سپس این تمثال به پدر و مادر شهید تقدیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج