جاباما
۱۱۷۰۶۶۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

همسر رئیس پیشین اینترپل:

دولت چین هیولایی است که فرزندانش را می‌خورد

گریس مِنگ، همسر مِنگ هونگوی، رئیس پیشین اینترپل پس از سه سال سکوت و زندگی در خفا، برای نخستین بار در برابر دوربین‌ها، با آسوشیتدپرس مصاحبه کرد.

یورو نیوز: گریس مِنگ، همسر مِنگ هونگوی، رئیس پیشین اینترپل پس از سه سال سکوت و زندگی در خفا، برای نخستین بار در برابر دوربین‌ها، با آسوشیتدپرس مصاحبه کرد.

خانم مِنگ که پس از بازداشت شوهرش در سال ۲۰۱۸، از دایره قدرت حاکمان چین به بیرون پرتاب شده، هم‌اکنون در مقام یک پناهنده سیاسی، تحت نظارت شبانه‌روزی پلیس، همراه با پسران دوقلویش ساکن شهر لیون فرانسه، مقرپلیس بین‌الملل است.

دولت چین هیولایی است که فرزندانش را می‌خورد

مِنگ هونگوی که به زودی ۶۸ ساله می‌شود، در سال ۲۰۱۸ و زمانی که برای یک سفر کاری به چین بازگشته بود، بازداشت شد. او به اتهام رشوه‌خواری محاکمه و به ۱۳ سال زندان محکوم شد. یکی از متهمان غیرمستقیم این پرونده، همسر او بود. در کیفرخواست دادستانی چین منگ هونگوی به دریافت بیش از ۲ میلیون یورو رشوه‌خواری برای سبک زندگی اشرافی خانواده‌اش متهم شده بود.

گریس مِنگ که نام خود را از گائو گه به یک اسم کوچک لاتین و شهرت شوهرش تغییر داده می‌گوید از همان سه سال پیش دیگر خبری از او ندارد: «آخرین تماس ما ۲ پیامک بود. فکر می‌کنم در وزارت امنیت عمومی بود. پیام اول اینکه بعدا زنگ می‌زنم و پیام دوم، ایموجی یک چاقوی آشپزخانه که احتمالا برای هشدار نسبت به در کمین بودن خطر فرستاد.»

از آن زمان تاکنون، رئیس پیشین اینترپل نه تماسی با خانواده داشته و نه نامه‌های همسرش را جواب داده. گریس منگ می‌گوید حتی مطمئن نیست شوهرش زنده باشد.

مِنگ هونگوی، یک افسر درجه‌دار پلیس چین و عضو وزارت امنیت عمومی این کشور بود؛ یکی از بازوهای سرکوب که به حزب کمونیست اجازه ادامه حکمرانی بر این کشور پرجمعیت را می‌دهد. رهبران چین، آنقدر به آقای مِنگ اطمینان داشتند که او را برای تصاحب یکی از امنیتی‌ترین مقام‌های جهان نامزد کنند.

سه سال پس از بازداشت رئیس پیشین اینترپل، همسر او می‌گوید زندگی با تهدیدات امنیتی را مانند زندگی با بیماری کووید، یاد گرفته است و می‌تواند خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. گریس مِنگ، مطرود از حلقه قدرت جمهوری خلق دولت چین را «هیولایی» توصیف می‌کند که فرزندان خود را می‌خورد. او می‌گوید ناپدید شدن و سپس بازداشت و به زندان افتادن همسرش، مسلما باعث رنج و محنت خانواده شده اما «این وضعیت زندگی بسیاری از افراد در چین است و یک مورد منحصر به من نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج