۱۱۷۰۶۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ارتش لهستان صد‌ها پناهجو را دستگیر کرد

ارتش لهستان روز پنجشنبه در پی بازداشت صد‌ها پناهجو که از مرز بلاروس وارد خاک لهستان شده بودند، نیرو‌های ویژه بلاروس را به هدایت عملیات گذر خشونت بار مهاجران از خط مرزی ۲ کشور متهم کرد.

ایرنا: ارتش لهستان روز پنجشنبه در پی بازداشت صدها پناهجو که از مرز بلاروس وارد خاک لهستان شده بودند، نیروهای ویژه بلاروس را به هدایت عملیات گذر خشونت بار مهاجران از خط مرزی ۲ کشور متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانس پرس؛ وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت نیز در همین روز از مینسک درخواست کردند که به بحران مهاجران پایان دهد.

گمان می‌رود که نزدیک به ۲ هزار پناهجو عمدتا از منطقه خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده‌اند که ناامیدانه قصد ورود به اتحادیه اروپا را از طریق لهستان دارند.

با اینکه اتحادیه اروپا، مینسک را به ایجاد این بحران به تلافی اعمال تحریم‌ها بر بلاروس متهم کرده که بخشی از شوروی پیشین بوده، مینسک و مسکو با رد این اتهامات، از اتحادیه اروپا به علت اجازه ندادن عبور به پناهجویانی که قصد دارند با حرکت از مرز این کشور به آلمان بروند، انتقاد کرده‌اند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

ناتالیا ایسمونت سخنگوی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، روز پنجشنبه، شمار پناهجویان موجود در خاک این کشور را نزدیک به هفت هزار تن اعلام کرد که پنج هزار نفر از آنان به مبدا بازگردانده خواهند شد و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اتحادیه اروپا در باره ایجاد گذرگاه انساندوستانه برای عبور ۲ هزار پناهجوی باقیمانده به سوی آلمان، رایزنی خواهد کرد.

حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مهاجر روز پنجشنبه با پرواز بازگشت از بلاروس به اربیل در کردستان عراق و ۴۳۱ تن به بغداد پایتخت این کشور، انتقال یافتند.

شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی لهستان از روز پنجشنبه پخش برنامه را برای نشان دادن واقعیت بحران مهاجران در مرز بلاروس، آغاز کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج