۱۱۷۰۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقاد یک امام جمعه از اردوهای مختلط

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های دیروز نماز جمعه از ترویج فساد و گناه و علی‌الخصوص برگزاری اردوهای تفریحی مختلط برخی جوانان در استان گلایه و انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان در خطبه‌های دیروز نماز جمعه از ترویج فساد و گناه و علی‌الخصوص برگزاری اردوهای تفریحی مختلط برخی جوانان در استان گلایه و انتقاد کرد.

آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: از خداوند متعال با تمام وجود خواستاریم که رحمت و لطف و توفیق کسب فیض از برکات روزهای پایانی ماه مبارک شعبان را نصیب ما بفرماید.

وی بیان کرد: طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه، این امام بزرگوار در توصیه‌ای به یاران خود می‌فرماید مومنان و شیعیان ما هرگز از کسانی نیستند که دیگران را از کار منکری نهی می‌کنند ولی خود ترک منکر نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه ۱۲۸ نهج‌البلاغه گفت: برطبق این خطبه امیرالمومنین (ع) از ترویج فساد و گناه و نبودن افرادی برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گلایه می‌کند و می‌فرماید با این شرایط مردم جامعه هرگز در جوار رحمت خداوند قرار نخواهند داشت.

طباطبایی‌نژاد نیز در ادامه خطبه‌های خود از ترویج فساد و گناه در استان و همچنین برگزاری برخی اردوهای تفریحی مختلف دختران و پسران که بعضا هم شنیده می‌شود حجاب‌های دختران و زنان برداشته می‌شود و به رقص می‌پردازند به شدت گله‌مند شد و اظهار کرد: آیا با این شرایط می‌توان انتظار رحمت عمومی و برکت همگانی از سوی خداوند داشت در حالی که رضایت خداوند را کسب نکردید؟

وی اذعان کرد: از جمیع توصیفات و توصیه‌های روایتی ائمه اطهار در می‌یابیم که آمرین به معروف و ناهیان از منکر خود باید عاملان و فاعلان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته جاری اظهار کرد: از بیستم ماه شعبان تا اول ماه مبارک رمضان دهه بهداشت، نظافت و تکریم مساجد است.

طبق روایات مساجد بیوت خداوند در روی زمین است و هر کسی در آن وارد شود زائر خداوند محسوب می‌شود.

وی در ادامه خطبه با تشویق، ترغیب و حمایت از گروه‌های فعال استان که در قالب مجمع خیرین مسجد‌ساز فعالیت‌ می‌کنند از قصد آنها برای ساختن ۱۰۱۰ مسجد در سال ۹۳ خبر داد و خواستار کمک و حمایت مردم و ارگان‌ها به آنها شد.

امام جمعه اصفهان به ۳۰ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اشاره کرد و گفت: شهید چمران مورد علاقه حضرت امام بود.

وی تاکید کرد: وظیفه همه مسلمین و شیعیان تبلیغ اسلام است و تبلیغ دین وظیفه و ویژه فقط روحانیون و سازمان‌های تبلیغاتی اسلامی نیست گرچه این سازمان عهده‌دار آن مسئولیت خطیر از نظر قانونی و حقوقی است.

طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: داعشی‌ها و تکفیری‌ها تنها گوشه‌ای از دین را متوجه شدند و وجوه اصلی و محتوای دین اسلام را نفهمیدند و جزء منحرفین به شمار می‌آیند.

وی در ادامه اشاره‌ای به روز اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در آب کرد و متذکر شد: زاینده‌رود حیات اصفهان است و شهر اصفهان حیات کشور محسوب می‌شود و مسئولان استانی و کشوری باید بالاترین هزینه را صرف احیای زاینده‌رود و ساماندهی بحران کم‌آبی استان بکنند.

وی در پایان با انتقاد صریح از عدم مدیریت‌های صحیح و گام برنداشتن مسئولان در راستای بهبود حریم رودخانه گفت: باید با این شرایط بحرانی به فکر راه‌حل‌های عملی و موثر از جمله ساماندهی حریم رودخانه، یکسان‌سازی عرض رودخانه در طول مسیر رودخانه و دیگر موارد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج