۱۱۷۱۵۰۶
۲۶ نظر
۵۰۲۷
۲۶ نظر
۵۰۲۷
پ

زرنگ‌بازی مهران مدیری با دریافت چپق طلایی

یکی از حواشی جشن حافظ، نظر صریح و بدون تعارف مهران مدیری درباره بازی خودش در فیلم «درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان بود.

برترین‌ها : مهران مدیری در جشن حافظ به صراحت درباره بازی و نقشش در این فیلم صحبت کرد و گفت:«هنوز نفهمیدم دلیل انتخاب من برای بازی در «درخت گردو» چه بود. نمی‌دانم فیلم «درخت گردو» را دیدید یا نه؟! من افتضاحم در آن فیلم. این را واقعا می‌گویم. من خیلی در آن فیلم بد بازی کردم. یعنی وقتی فیلم را دیدم نفهمیدم چرا بازی کردم. حالا دوستم داشتند یا دوست بودیم گفتند تو هم بیا بازی کن ولی یک چیز افتضاحی بود. یعنی جایزه «چپق طلایی» اگر وجود داشت برای این فیلم به من می‌دادند!

زرنگ‌بازی مهران مدیری با دریافت چپق طلایی

بازی او در این فیلم از سوی منتقدان و تعدادی از مخاطبان مورد انتقاد قرار گرفته بود. محمدرضا مقدسیان نوشت: «مهران مدیری سرش را بالا گرفته و اعلام کرده بازی‌اش در فیلم «درخت گردو» افتضاح بود، که البته بود، اما این جراتمندی برای اعتراف به اجرای بدش در این فیلم را باید تقدیر کرد و چه خوب که این پذیرش را دارد.

این از لایه‌ی رویی ماجرا. پس برجسته‌اش کردم که خودم و همه‌مان یادبگیریم و اشتباهات خودمان را بپذیریم.اما آیا رسیدن به این نقطه در اثر نقدهای متکثر و بازخورد‌های مخاطب نبود؟ طبعا بود. پس چه عالی که جریان اظهار نظر محترمانه و پذیرش نقد و نظر مخاطب کم‌کم می‌رود که به بلوغ برسد.

اصل ماجرا اما اینجاست که رندی و نبوغ رسانه‌ای مدیری را می‌رساند و آن اینکه وقتی غالب جریان بازی او را افتضاح تعبیر می‌کنند، او به جای ایستادن مقابل موج،همراه موج می‌شود و با بهره‌گیری از ویژگی طنز پردازی‌اش، بار انتقاد را از روی دوشش برمی‌دارد و مخاطب را مال خود می‌کند تا جایی که تشویق حضار را برمی‌انگیزد. این یعنی مدیری بعد از سال‌ها کار کردن و دوام آوردن خوب بلد است نبض مخاطب را در دست بگیرد از پیچ‌های خطرناک کاری و صنفی‌اش گذر کند و موقعیت‌های علیه خودش را تبدیل به موقعیت‌های مطلوب خودش کند.

زرنگ‌بازی مهران مدیری با دریافت چپق طلایی

تا جایی که حتی این سوال که «چرا نقش را قبول کردی اگر فکر می‌کردی که توان اجرایش را نداری» را با این جمله که «دوستان محبت داشتن و اصرار کردند» به گردن تیم تولید می‌اندازد. مسئولیت تیم تولید و انتخاب و هدایت بازیگر سرجایش،اما مسئولیت پذیرش نقش و اجرای مدیری همچنان سرجای خودش محفوظ است. پس دقیق‌تر اگر بگوییم مدیری بد بودن خودش را پذیرفت، چپق طلایی را به خودش داد اما مسئولیت این ماجرا را بیشتر برگردن انتخاب کننده‌هایش گذاشت نه انتخاب خودش.»

دامون قنبرزاده نوشت: «خیلی‌ها این حرف‌های صریح مدیری را پای نقدپذیری، جنبه‌ی بالا و صراحت لهجه‌اش می‌گذارند. اما راستش هر چه‌قدر هم از این حرف‌ها با طنز مخصوص مهران مدیری لب‌های‌مان به خنده باز شده باشد، پس‌وپشت این جمله‌ها چیزهای عجیبی نهفته است.

گمان نمی‌کنم بحث صراحت در میان باشد. مهران مدیری، با آن عینک همیشه‌آفتابی‌ و ژست مخصوصش، طبعاً بعد از عمری کار هنری (که در اغلب آن‌ها هم مجبور نبوده به کسی جواب پس بدهد) آن‌قدر خیال راحتی دارد که بتواند با فراغ بال چنین حرف‌هایی بزند. نکته این‌جاست که این حرف‌ها نه از روی صداقت، بلکه از روی نوعی بی‌خیالی زده شده است؛ نوعی بی‌خیالی آمیخته با اعتمادبه‌نفسی فوران‌کرده که هیچ‌چیزی برایش مهم نیست. تمام بازیگران دنیا، انتخاب‌های اشتباه می‌کنند و ممکن است بعد از مدتی نیز ابراز پشیمانی‌ کنند. به نظر می‌رسد مهران مدیری هم همین کار را کرده است. اما این میان فرقی عمده وجود دارد.

زرنگ‌بازی مهران مدیری با دریافت چپق طلایی

این‌که با پول بادآورده و پشت‌پرده‌ای، فیلمی ساخته شود که نگرانی بازگشت سرمایه هم برای آن وجود ندارد، ابراز پشیمانی کردن آن هم با لحن کمیک، معنای متفاوتی دارد. انگار بیش‌تر به ریشخند می‌ماند. ریشخند آدم‌هایی که پول داده‌اند تا فیلمی را روی پرده ببینند. فیلمی که همین‌جوری هم بدون مخاطب هیچ ضرری نمی‌کند، چون پیش از اکران شدن، پول‌هایش تقسیم شده است. وقتی بازیگر چنین فیلمی (فیلم‌هایی) مستقیماً به بازی بدش اشاره می‌کند، این‌جا دیگر ماجرا آنی نیست که باید باشد.

این اعتراف مهران مدیری، نکته‌ی دیگری را هم آشکار می‌کند؛ این‌که در پشت‌صحنه‌ی سینمای ایران چه اتفاق‌های گریه‌آور و مفتضحانه‌ای می‌افتد. اتفاق‌هایی نظیر انتخاب یک بازیگر بدون شناخت درست شخصیتی که در فیلم‌نامه قرار است نقش او را بازی کند، انتخابی از روی رفاقت و صمیمیت یا انتخابی از روی ظاهر برای فروش بیش‌تر. این‌گونه است که انگار نه‌تنها مهران مدیری، بلکه سینمای ایران هم ما را به سخره گرفته است.»

کاربری در این باره نوشت: مهران مدیری در نشست خبری فیلم درخت گردو: دوستی من با تهیه کننده باعث شد در فیلم حضور داشته باشم.دو سال و بعد از اکران فیلم مهران مدیری در جشن حافظ : دلیل انتخاب من برای بازی در این فیلم را نفهمیدم!
تو رابطه مهدویان و مدیری و تهیه کننده تنها چیزی که نقش نداشته فیلمنامه بوده!

زرنگ‌بازی مهران مدیری با دریافت چپق طلایی

دیگری نوشت: اینکه مهران مدیری گفته من خیلی بد بود تو فیلم «درخت گردو» و دیگران اصرار کردن که من تو این فیلم بازی کنم نشون میده که چقدر ادم بی مسئولیتیه. خب بازی نمیکردی!

کاربری دیگرنوشت: تهیه کننده دنبال برندسازی مدیری بود تا صرفه اقتصادی کنه از کنارش و هر پروژه‌ای رو باهاش می‌بست ؛
اینکه کارگردان برای ساخت فیلمش تن به هر چیزی بده نقطه تاریک ماجراست

دیگری نوشت: مهران مدیری خودش گفته در فیلم درخت گردو افتضاح بودم حالا دیگه چرا یه عده دارن به خودشون صدمه وارد میکنن الله علم

زرنگ‌بازی مهران مدیری با دریافت چپق طلایی

بسیاری از کاربران هم از این اظهار نظر مدیری استقبال کردند و نوشتند: اینجوری نگید آقای مدیری اتفاقا نویسنده و کارگردان و خصوصا تهیه کننده درخت گردو باید از شما عذرخواهی کنند که وقت گرانبها و ارزشمند شما رو که میشد صرف ساخت بهترین آثار طنز توسط خود شما بشه گرفتند و یک نقش کم اهمیت به شما دادن برای دیده شدن فیلمشون !!! همه میدونن اسم مهران مدیری مهری برای فروش فیلماشونه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسم مهران مدیری مهری برای فروش فیلماشونه؟
      کاری به خوب بودن مدیری ندارم ولی کسی هست که فیلم رو به خاطر پیمان معادی نبینه و به خاطر اسم مهران مدیری ببینتش؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا این صراحت ربطی به اون صداقت ندارد. مهران مدیری بسیار مغرورانه با اعتمادبه‌نفسی بی نهایت و نگاه از بالا به پایین

      • بدون نام

        من هستم پیمان معادی به گرد پای مدیری نمیرسه

      • آرش کمانگیر

        اولا هرکی بگه مدیری بازیگر بزرگی نیس چیزی از هنر و فیلم نمیفهمه بهتر نظر نده ،دوما مدیری میتونست اعتراف نکنه ب هیچ کسی هم جواب نده ولی حداقل کار ممکن انجام داد ،سوما چجوری باید صداقت نشون میداد که حضار اساتید ناراحت نشن ،کلا بعضی ها عادت به تخریب دیگران و نظرتان تو هر مسئله ای دارند ،

      • بدون نام

        مهران مدیری بازیگر خیلی بدیه و جالبه که از بد بودن بازیگری لاله صبوری میگه و خودشو نمی بینه:)

      • بدون نام

        بله من وخانواده م فقط به خاطر مهران مدیری رفتیم فیلم رو دیدیم و متاسفانه نقش ایشون خیلی کم بود

    • بدون نام

      مدیری هرگز بازیگر خوبی نبوده. دوتا سریال خوب ساخته اونم به لطف بزرگترین نویسندگان طنز. بازیگر خوب یعنی مهران غفوریان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو سوم متنتو خوندم بعدش لایکت کردم.به اخرش رسیدم فهمیدم اشتباه کردم

    • میتی از مشد

      کلا هر فیلمی که بازی کرده افتضاح بوده . مدیری فقط یه مدل بازی اون هم فقط در سریال های خودش را تکرار میکند به هیچ وجه بازیگر توانایی نیست ولی طنز درجه 2 را استاد است . نزدیک 30ساله که مدیری را فقط باهمین شکل بازی میبینیم او استاد ظنز عامیانه ای است که اتفاقا مردم خیلی این طنز را دوست دارند به خاطر بیسوادی و فرهنگ پایین شان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاد طنز عامیانه؟؟؟ هنوز مغزت در حد و اندازه فهم طنز کارای مدیری رشد نکرده

      • یه بیسواد

        الآن نشون دادی که خودت خیلی باسواد و بافرهنگی

      • بدون نام

        مجبوری اسم عوض کنی؟ کامنت بعدی هم از خودته. وجود داشته باش با یک اسم کامنت بنویس

    • 007

      تمام کارگردان های ایرانی میدانند که مدیری بسیار بازیگر افتضاحیست ولیکن بخاطر جذب مخاطب مجبورند در فیلم از او استفاده کنند . مدیری فقط متخصص طنز عامیانه ای است که دست بر قضا مردم ایران بخاطر بیسوادی این نوع طنز را دوست دارند همانطور که طنز ده نمکی را دوست داشتند . به دور از هر جانیداری و توهینی میگویم مردمی که فیلم ده نمکی را به فیلم فرهادی ترجیح میدهند عاقبت زندگی و سرزمینشان این میشود که الان می بینید

      پاسخ ها

      • جانگو

        ایزییییییی من
        ایزی

      • بدون نام

        تمام فیلمهای اصغر فرهادی هم خوب نیست سیاه نمایی کامل اگه ده‌نمکی بد هست که هست اصغر فرهادی هم همیشه خوب نیست

      • سهیل

        دمت گرم ۰۰۷.واقعا لذت بردم از کامنتت.دقیقا همینی هست که میگی
        تا ده نمکی،مدیری،محمد حسین فرح بخش ها هستند همین است که همین است

      • بدون نام

        منفی فقط بخاطر اون دو خط آخر کامنتت که اتفاقا هدف اصلیت هم بوده: تطهیر فرهادی در لفافه انتقاد از مدیری
        خلاصه اونقدرها هم که خیال میکنی زرنگ نیستی. کامنت قبلیت را هم اگه میتونستم منفی میزدم

    • بدون نام

      حالا یه نفرم اومده اعتراف به اشتباهش کرده هی الکی بکوبینش

    • ۰۰

      اتفاقا مهران مدیری کارگردان و بازیگر کار بلد و فوق العاده ایه
      خیلی کسایی رو میشناسم که بخاطر مهران مدیری درخت گردو رو دیدن و ایشون تقصیر رو گردن کسی ننداختن و قاعدتا قبل از اینکه در ابن فیلم بازی کنن نمیدونستن که براشون چالشی نداره .
      کارگردان باید هر بازیگر رو در هر نقشی بشناسه و بدونه که این نقش برای چه کسی چالش انگیزه.به نظر منم مهران مدیری خیلی تاثیر زیادی برای فروش درخت گردو داشت.به نظر من بعد از سی سال کار کردن باید به مهروخوبی ایشون پی برد

    • بدون نام

      دیالوگ گفتن بدون ذره ای فشار به اعصاب صورت که هنر جاودان فیلمهای ماست و ۱۰۰٪ هنروران کشورمون راه ارتزاقشون همینه، حالا یکی فریاد میزنه، اشکی میریزه، به زور میخنده، و مهران مدیری هم همینطور منتها فقط سرپا نمیتونه! ، بشینه و دیالوگ دیالوگ دیالوگ

    • سهیل

      مهران مدیری در سینما تا اینجا کارنامه قابل دفاعی نداشته
      (سینما،نه تلویزیون)
      ماهمه با هم هستیم فقط غذا خورد
      ساعت ۵ عصر همون نقش لنز گذاشت ولی دیگه غذا نمیخورد
      همیشه پای یک زن در میان است فقط سیگار برگ کشید
      رحمان ۱۴۰۰ فقط با تسبیح ذکر گفت و انتهای جمله رو نفر مقابلش میگفت
      توکیو بدون توقف فقط زل زد به دوربین
      مقداری دایره زنگی و دیدار رو بازی کرد
      متاسفانه درخت گردو رو ندیدم که خودش گفته در حد چپق بازی کرده دیگه.
      اما خب برند هست و کاریش نمیشه کرد.

    • گرگعلی

      چرا نظر من رو پخش نمیکنی برترینها؟

    • nima

      کلا خیلی مونده تا مدیری را بشناسید...هنر اصلی او رندی است و خوب هم بلده ... از اون به همه چی میرسه ...مگه بچه است که نقش بد بگیره و بدبازی کنه ؟ کلا ازش خوش میاد خیلی زرنگ است خیلی...

    • amin

      شما یه کار جدی به من نشون بده که مهران مدیری توش خوب بوده باشه! ایشون بازیگر کار جدی و درام نیست! زوریم نیست! عوضش در کار کمدی و طنز واقعا تبحر دارن

    • بدون نام

      مهران مدیری با این کارش برای من خیلی محترم تر شد. جسارت و صداقتش تحسین برانگیزه. این تفاوت مهران مدیری با بقیه ست.

    • Melik

      اتفاقا مدیری خیلیم خوبه فقط نیازه تا یکم بیشتر فیلمای جدی بازی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج