۱۱۷۱۵۲۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

۱۰سال حبس، مجازات مرد هواپیما ربا

مرد جوان که به اتهام اقدام برای ربودن هواپیمای پرواز اهواز - مشهد محاکمه شده بود از سوی قضات دادگاه کیفری به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

روزنامه ایران: مرد جوان که به اتهام اقدام برای ربودن هواپیمای پرواز اهواز - مشهد محاکمه شده بود از سوی قضات دادگاه کیفری به ۱۰ سال حبس محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از اسفند سال قبل با دستگیری مرد هواپیما‌ربا به‌همراه سلاح و جلیقه انفجاری قلابی توسط نیروهای امنیت پرواز آغاز شد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.در جلسه محاکمه، نخست نماینده دادستان پس از خواندن کیفرخواست، برای متهم درخواست اشد مجازات کرد.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: من برقکارم و فکر هواپیماربایی از یک سال و نیم قبل به سراغم آمد و نقشه آن را طراحی کردم. به خودم جلیقه انفجاری قلابی بستم و یک سلاح تقلبی هم داشتم که توانستم آن را از گیت بازرسی رد کنم. بعد همراه پسر ۵ ساله و همسرم سوار هواپیما شدیم که عازم مشهد بود. همسرم اصلاً در جریان این ماجرا نبود و نمی‌دانست من چه نقشه‌ای دارم. بعد از بلند شدن هواپیما به میهماندار کاغذی دادم که روی آن نوشته بودم به من جلیقه انفجاری وصل است و کنترل آن دست شخص دیگری است.

میهماندار هم با خونسردی کاغذ را به مردی داد که چند صندلی جلوتر از من بود و آن مرد هم با سرعت زیاد به گونه‌ای که اصلاً متوجه نشدم از جا پرید و به رویم اسلحه کشید. من هم جلیقه را باز کردم و مواد منفجره را نشانش دادم. در نگاه اول چون مشخص نبود که جلیقه قلابی است مسافران هراسان از روی صندلی‌هایشان بلند شدند و فریاد می‌کشیدند. خیلی ترسیده بودم و فکر می‌کردم ممکن است آن مأمور به کسی شلیک کند.

پس از دستگیری من با هماهنگی امنیت پرواز و خلبان، هواپیما در فرودگاه اصفهان فرود آمد.متهم درباره اینکه انگیزه‌اش از این کار چه بوده مدعی شد: من یک معترض اجتماعی هستم و می‌خواستم با این کار اعتراضم را نشان دهم.

در ادامه قاضی پرسید: در اعترافاتت گفته بودی قصد داشتی هواپیما را به عربستان ببری! که متهم پاسخ داد: من می‌خواستم هواپیما را به عربستان ببرم تا اعتراضم را اعلام کنم اما قصدم پناهنده شدن نبود.
پس از آن وکیل متهم گفت: موکلم شروع به جرم داشته اما مرتکب جرم نشده از این‌رو مستحق تخفیف است.
با پایان جلسه دادگاه ،هیأت قضات پس از شور و بررسی مدارک موجود در پرونده، متهم را به ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج