جاباما
۱۱۷۱۶۹۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سهامداران وام صد میلیون تومانی می‌گیرند؟

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی به سهامداران خُرد در قبال قرارگرفتن سهام به‌عنوان وثیقه خبر داد.

خبرآنلاین: نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی به سهامداران خُرد در قبال قرارگرفتن سهام به‌عنوان وثیقه خبر داد.

محمد خدابخشی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ضرر و زیان سهامداران خرد در بازار سرمایه گفت: با توجه به ضرر سهامداران حقیقی خرد در بازار سرمایه، در جلسه با رئیس سازمان بورس پیشنهاد دادم در قبال ارزش تابلو سهامی به‌عنوان وثیقه لحاظ شود، تا وام قرض‌الحسنه‌ای بین ۵۰ تا صد میلیون تومان به آنها پرداخت شود.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این وام با بازپرداخت سه تا پنج ساله می‌تواند بخشی از ضرر این افراد را جبران و به این سهامداران خرد کمک کند و در مقابل از سهام این افراد می‌توان به‌عنوان وثیقه استفاده کرد.

علی حیدری، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که ارائه چنین پیشنهادی گره گشا مشکلات سهامداران خرد در بازار سرمایه است یا خیر؛ گفت: ارائه چنین پیشنهادی در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور فاجعه آمیز تر از تخیلات یک نماینده مجلس است بیشتر جنبه آرایشی برای ساختار نظام اقتصادی فعلی دارد.

وی در ادامه افزود: این پیشنهاد می تواند سودمند باشد اما سوال اول ایناست که منبع تامین این وام از کجا است؛ آیا منبع تامین این وام مانند ۵۰ سال اخیر از چاپ پول است و اگر این طور است تخصیص وام به معنای افزایش بیشتر نرخ تورم و تحمیل هزینه بر مردم و جامعه خواهد بود و یا منبع تامین این وام از ساختار بین بانکی است، که در شرایط فعلی که بانک مرکزی رویه دیمی به جای علمی را در پیش گرفته است.

حیدری در آخر گفت: سوال دوم این است که آیا بیان این طرح برای ارجاع دادن این مسئله به آینده و رفع مسئولیت برای نمایندگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کتابفروش

      یک میلیارد بدید بلاعوض که گردنشون کلفتتر بشه به اونایی که توان خرید یک جفت جوراب در سال هم ندارند بزارید تلف بشن. کی به کیه. چهل سال دارید به خودتون میدید سیر نمی‌شید . به مردم بیچاره تو این چهل سال چهل میلیون وعده دروغ دادین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج