جاباما
۱۱۷۲۱۲۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

حاجی‌دلیگانی: شاید برخی‌، گاو به پارک بیاورند

عضو هیئت رئیسه مجلس به بیان توضیحاتی درباره طرح صیانت از حقوق عامه مقابل حیوانات خطرناک پرداخت. حاجی دلیگانی در ادامه درباره یک بند موجود در این طرح درباره ممنوعیت حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری سگ و گربه توضیح داد که این مسائل کلیات طرح است و امضا کنندگان امکان ممیزی این طرح را نداشته اند.

باشگاه خبرنگاران: عضو هیئت رئیسه مجلس به بیان توضیحاتی درباره طرح صیانت از حقوق عامه مقابل حیوانات خطرناک پرداخت.

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره جزئیات طرح جدید مجلس با عنوان صیانت از حقوق عامه مقابل حیوانات خطرناک اظهار کرد: در این طرح مقرر است برای نگهداری کنندگان از حیوانات خانگی مثل سگ و گربه جرم افزایی شود. واقعیتی که هم اکنون وجود دارد این است که یک سری از آزادی های مردم محدود شده و به حریم اجتماعی سایر مردم تعرض می شود.

حاجی‌دلیگانی: شاید برخی‌، گاو به پارک بیاورند

این طرح که در قالب «الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات)» تدوین شده است با وضع مجازات‌های قابل توجهی قصد دارد، پدیده نگهداری از حیوانات خانگی را به عنوان موضوعی ضداجتماعی تبدیل به ناهنجاری رسمی کند تا نهادهای انتظامی و قضایی بتوانند با استناد به آن با پدیده نگهداری از حیوانات خانگی مقابله کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است برخی از افراد در فضاهایی که جنبه عمومی دارد حیواناتی را با خودشان حمل می کنند که باعث آزار دیگران و محدود شدن آزادی های دیگران می شود، فضاهای اجتماعی مخصوصا انسان ها است نه مخصوص حیواناتی که باید در محل های مخصوص به خودشان زندگی کنند. این نوع رفتار باعث شده که نمایندگان مجلس این طرح را تهیه کنند.

حاجی دلیگانی در ادامه درباره یک بند موجود در این طرح درباره ممنوعیت حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری سگ و گربه توضیح داد که این مسائل کلیات طرح است و امضا کنندگان امکان ممیزی این طرح را نداشته اند. رویه در مجلس به این صورت است که تهیه کننده اولیه طرح را ارائه می دهد و سایرین ممکن است برخی از بندهای آن را قبول نداشته باشند و یا مطالب اضافه تری داشته باشند، اما در این مرحله نمی شود این اصلاحات را انجام داد. بعد از اعلام وصول در مجلس و رسیدن به کمیسیون، پیشنهاد حذف و اضافه بندهایی ارائه خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره در نظر گرفته شدن جزای نقدی ۱۰ تا ۳۰ برابری حداقل حقوق کارگری نیز یادآور شد ین مسائل کلیات است، در کمیسیون باید بررسی و چکش کاری شود و اگر افراط و تفریطی در آن باشد اصلاح خواهد شد.

پرداختن به این سری طرح ها در کنار مسائل اساسی تر مردم منافاتی با هم ندارد و درست است که درگیر مشکلات اقتصادی هستیم ولی این طرح ها وزرای اقتصادی و کمیسیون های مربوطه در مجلس را درگیر نمی کند. نگهداری از حیوانات خانگی و زیاد شدن آنها فرهنگ جامعه را دچار مشکل می کند و مشکلات زیادی به وجود می آورد و نمی شود از آن غفلت کرد، این بخشی از سخنان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با ما بود.

وی معتنقد است که ممکن است برخی از مردم در مقابله به مثل با افرادی که سگ و گربه و ... را به فضاهای عمومی می آورند، حیوانات اهلی مثل بزغاله، بره و یا حتی گاو را به پارک و اماکن عمومی بیاورند. این مسائل نظم عمومی را کم کم به هم می زند. بنابراین باید مقرراتی وضع شود که دچار این مشکلات نشویم.

حاجی دلیگانی درباره در نظر گرفته شدن ماده ای که به موجر این اجازه را می دهد که از مستاجر خود به دلیل نگهداری سگ و یا گربه شکایت کند نیز توضیح داد که این مسائل باید در قرارداد اجاره ذکر و یا قید شود. اگر موجر با این مسئله مشکل داشته باشد قطعا می تواند اقدام به شکایت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.ص.

      برو همون دلیگان و درست کن اول.

    • بدون نام

      شمانیار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج