جاباما
۱۱۷۲۲۵۲
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

مذاکرات ایران و آژانس شکست خورده است؟

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با عنوان "بازرسان هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه مذاکرات وین به سفر ایران پایان دادند" خبر از شکست و بی نتیجه بودن مذاکرات رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای داده است.

سایت دیده بان ایران: خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با عنوان "بازرسان هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه مذاکرات وین به سفر ایران پایان دادند" خبر از شکست و بی نتیجه بودن مذاکرات رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای داده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بلومبرگ همچنین در ادامه گزارش،خود مدعی شده است:

"بازرسان هسته‌ای سازمان ملل روز سه‌شنبه به مذاکرات با دیپلمات ارشد ایران پایان دادند؛ این مذاکرات نتوانست نگرانی‌ها در مورد دسترسی به سایت‌های حساس هسته‌ای را حل کند و می‌تواند بر مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی(۱+۵) که هفته آینده از سر گرفته می‌شود، تاثیر بگذارد."

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارش نوشته است: بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، متعهد شدند در ماه‌های آینده برای حل «مسائل فنی» همکاری کنند.

گزارشگر بلومبرگ نوشته است: ایران همچنین «اراده جدی خود را برای تعامل سازنده» با ناظر هسته‌ای ابراز کرد، اما گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «باید از اتخاذ مواضع سیاسی» در مورد برنامه هسته‌ای این کشور اجتناب کند.

گروسی گفت سفرش به تهران نشانه «تمایل به گفتگو و درک یکدیگر» است، قرار است به وین برگردد، جایی که انتظار می‌رود دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که این هفته برای گفتگو درباره برنامه هسته‌ای ایران تشکیل می‌دهند، توضیح دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ؛ دبیرکل آژانس پیشتر با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرده بود.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این ماه گزارش دادند که ایران به تلاش‌های خود برای توضیح منشأ آثار اورانیوم چند دهه‌ای کشف‌شده در مکان‌های اعلام‌نشده ادامه می‌دهد. ایران همچنین از نصب تجهیزات نظارتی در یک کارگاه سانتریفیوژ توسط مانیتورها جلوگیری کرد و گفته می‌شود که برخی بازرسان را با اعمال تدابیر امنیتی به دنبال خرابکاری در یک کارخانه غنی‌سازی اورانیوم در سال گذشته ادامه داده است.

بلومبرگ در پایان گزارش خود مدعی شده: "دیپلمات‌های غربی برای ماه‌ها هشدار داده‌اند که عدم همکاری ایران با بازرسان می‌تواند منجر به صدور حکم از سوی شورای حکام شود، اقدامی که این پتانسیل را دارد که پرونده هسته‌ای این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل بازگرداند. ایران می‌گوید چنین اقدامی احتمال رو به کاهش احیای توافق هسته‌ای تاریخی ۲۰۱۵ خود موسوم به برجام را با چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده کاهش می‌دهد."

دیروز این تصاویر از چهره مغموم گروسی در تهران مخابره شد. مدیرکل آژانس انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران هم نشست خبری خودش را لغو کرد.

مذاکرات ایران و آژانس شکست خورده است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آژانس و پنج بعلاوه یک انتظار نقد از ایران داشته و وعده نسیه میدهند مثل زمان اجرای برجام ... راه دیگری غیر از برجام باید یافت ...

      پاسخ ها

      • Ali

        راه دیگه چنگ

      • بدون نام

        کاریر علی، تو بجای اظهارنظر اول بروسوادآموزی تابتونی بطورصحیح کلمه جنگ را بلغور کنی

    • بدون نام

      تعارض منافع دو نوع است داخلی وخارجی این از نوع خارجی است

    • بدون نام

      کی بشه جنگ بشه .

    • نریمان

      بدبخت شدیم رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به آمریکا جون بگو تحریم ها ظالمانه بردارد

    • پرهام

      بهترین کاره دانشمندان هسته ای ومسئولین مربوطه میکنند،

    • ایرانی

      اکر اژانس و غربیها دست از لجاجت و حقه بازی بردارند
      ایران ثابت کرده که صادقانه پای قولش هست.

    • بدون نام

      بره گم شه انگار از ایران طلبکارند.کشورهای عربی دارند بم اتم میسازند اینها همش واسه ایران نقشه میکشند.گور بابای گروسی.اینم واسه جاسوسی ونابود کردن ایران اومده که حالا تیرش به سنگ خورده و همچین خودشو مظلوم گرفته که نگو و نپرس

    • ع خ

      شورای امنیت.خودش باعث ناامنیه.ایران دیگه کوتاه نیاد.تاکی باید اسیردروغ غربیا بمونیم.

    • بدون نام

      هیچگاه دولت اصلی وپنهان موافق برجام نبودتنها درپی وقت تلف کردن بود، دراصل بازیچه دست روسهاهستندودرپی ساخت سلاح هسته‌ای هستند.. شایدتابحال هم ساخته باشند، چونکه اینها درساخت انبوه تبحرخاصی دارند،

    • اتفاقات ۱۴۰۰

      خب شماهم مانندآمریکاییهاعمل کنید بگذاریددوربین های آژانس نصب بشه بعدازتوافق ولغوتحریمها پول روبگیرید ودوربین هاروخراب کنید.

    • اتفاقات ۱۴۰۰

      وقتی میوه ای میخورید هسته اش رادورمیاندازید حالا این هسته تابحال جزضررهای پی درپی چه سودی رانصیب ماملت بیچاره کرده سودش فقط بدرد کاسبان تحربم هاخورده وبس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج