۱۱۷۲۳۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

رئیسی گشایش اقتصادی ایجاد کرده!

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم می‌گوید: دولت قبل اشتباه می‌کرد که موقع مذاکرات پالس‌های غلط و اشتباه می‌داد و طرف مذاکره را جسارت می‌بخشید تا مطالباتش را بالا ببرد، اما امروز مسئله مذاکرات وین مستقل از مسائل اقتصادی کشور در دستورکار دولت است و ما نباید این‌ها را به هم گره بزنیم و بگوییم این دولت دارد نقطه مقابل دولت گذشته عمل می‌کند.

دیده‌بان ایران: سیدابراهیم رئیسی درحالی صحبت از گشایش های اقتصادی می کند، حال آنکه به استناد نظر کارشناسان و گزارش های مردمی وضع اقتصادی بدتر شده که بهتر نشده است، برخی مواضع رئیس جمهور را پالسی به مذاکرات وین می دانند تا برخلاف حسن روحانی که در آستانه مذاکرات از کمبودها سخن می گفت، سیدابراهیم رئیسی از داشته ها می گوید.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره دیدگاه های خبرهای خوش اقتصادی سیدابراهیم رئیسی به نامه نیوز گفت: گزارش رئیس جمهور درباره گشایش های اقتصادی و گزارش معاون اول رئیس جمهور درباره فراوانی کالا در کشور درست است. هر دو این گزارش ها مستند به استناد محکم و قوی است.

وی افزود: یکی از شواهد گزارش رئیس جمهور آن است که رئیس بانک مرکزی اعلام کرد در ۷ ماهه اول امسال به اندازه ۱۳۹۹ درآمد ارزی حاصل از فروش نفت داشتیم. پس معلوم می شود گشایش پدید آمده است. جالب آن است که این درآمد ارزی این طور نبوده که جایی گیر کند یا بلوکه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: الان شاهد این هستیم ۳.۵ میلیارد دلار از مطالبات بلوکه شده ایران آزاد شد، این هم گشایش محسوب می شود. یادمان نرود که دولت قبل می گفت «نمی توانیم واکسن وارد کنیم چون اف ای تی اف را تصویب نکردیم و تحریم هستیم» اما این دولت به کشور بسیار انبوه واکسن وارد کرد. این هم یک گشایش است.

وی درباره ارتباط دادن صحبت های سیدابراهیم رئیسی و معاون اولش به مذاکرات وین افزود: با توجه به اینکه دولت سیزدهم در ابتدای کار خودش شروع به واردات و ذخیره کالا کرد، ذخایر کالاهای اساسی در کشور به اندازه ۴ ماه افزایش پیدا کرده است. پس اگر دولت به جامعه اطمینان خاطر می دهد که مردم نگران نباشند نباید آن را به موضوع مذاکرات وین مربوط کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت قبل اشتباه می کرد که موقع مذاکرات پالسهای غلط و اشتباه می داد و طرف مذاکره را جسارت می بخشید تا مطالباتش را بالا ببرد اما امروز مسئله مذاکرات وین مستقل از مسائل اقتصادی کشور در دستورکار دولت است و ما نباید اینها را به هم گره بزنیم و بگوییم این دولت دارد نقطه مقابل دولت گذشته عمل می کند.

مصباحی مقدم افزود: البته معنای این سخن آن نیست که مردم الان حاصل این گشایش ها را به صورت ملموس و محسوس در زندگی معیشتی خودشان درک می کند. این گزارش ها حکایت از آن می کند که در ماه های آینده آثار مثبت این گشایش ها نمایان خواهد شد. دولت نمی خواهد اغراق یا زیاده گویی کند.

بنا برگزارش دیده بان ایران؛ ۲۵ آبان ماه گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران گفته بود که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»

این در حالی است که رسانه های اصولگرا مانند کیهان در همان تاریخ اخبار متعددی درباره آزادسازی این مبلغ از پول های بلوکه شده ایران را بدون اشاره به جزییات آن منتشر کرده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای خودشان را گفته نه مردم

    • بدون نام

      منظورش از گشایش ورود دلارها ی بلوکه شده است که دولت توانسته قیمت ارز را کنترل کند شاید اینها را نگرفته بود دلار در مرز 40 هزارتومان بود

    • بدون نام

      شما به اون دنیا اعتقادی نداری که داری دروغ میگی و روی اعصاب ملت راه میری؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اره نفت فروختی به قاچاق چیان

    • بدون نام

      قیمت ها همه دو سه برابر شده
      کدام گشایش اقتصادی؟!

    • بدون نام

      مزخرف نامه ای به تمام معنا

    • داود

      کلا قبول کنید راهی که رفتید و می روید اشتباه است
      کاری بایندولت وان دولت ندارد

    • بدون نام

      منظورش گشایش برای جیب خودشان واطرافینشان

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      اره تورم وحشتناک ایجاد کرد

    • حیدر

      من مونده ام که واقعا خودتان در مورد وضعیت چه فکر می کنید چون هر آدم معمولی مثل شما و نه نخبه هم می داند این ره به ترکستان است.
      آقای دارای سمت یک کم بله فقط،یک کم تفکر.

    • مدافع حق

      عجب حرف خنده دار خجالتم نمیکشن والا

    • قوخازواره

      وای خدادنیادرمقابل پررویی اینا لنگ انداخته

    • بينام

      واقعا راست ميفرمائيدما كه در بازار لمس نميكنيم مگر مجبوريد.دولت قبل انطور كه فكر ميكنيد عاجز نبود وبا شرايط زمان پيش ميرفت واين دولت هم ناچار است با شرايط زمان حركت كند معجز ه اي در كار نيست

    • بدون نام

      کدوم گشایش

    • حمید جعفری

      کدام گشایش همه چیز سه برابر شده بیچاره ملت کمرشون خم شده

    • آرو

      شما میفرمایید گشایش حاصل شده ایا هزینه راهم شما کنترل دارید که کجا خرج میشود که هنوز ملت در چکنم چکنم گرفتاراست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج