جاباما
۱۱۷۲۴
۱ نظر
۵۰۴۱
۱ نظر
۵۰۴۱
پ

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

براي اينكه چيدماني صحيح و جذاب داشته باشيد بايد علاوه بر درنظر گرفتن سليقه و علاقه‌مندي‌هاي خود، سبك و ساختار فضاي موجود را نيز درنظر بگيريد تا در نهايت با انتخابي مناسب، زيبايي را به فضاي منزل‌تان هديه دهيد.

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

براي اينكه چيدماني صحيح و جذاب داشته باشيد بايد علاوه بر درنظر گرفتن سليقه و علاقه‌مندي‌هاي خود، سبك و ساختار فضاي موجود را نيز درنظر بگيريد تا در نهايت با انتخابي مناسب، زيبايي را به فضاي منزل‌تان هديه دهيد. رعايت نكات زير به شما كمك مي‌كند تا چيدماني اصولي با درنظر گرفتن همه جوانب و نيز متناسب با ساختار فضا داشته باشيد.

  • تعادل فضا

تعادل يکی از اصول دکوراسيون به‌شمار می‌رود که بايد ضمن چيدمان به آن توجه شود. تعادل با در‌نظرگرفتن نكات متعددي در نحوه چيدمان به‌وجود مي‌آيد. در سبك‌هاي كلاسيك، تعادل بايد همراه با تقارن صورت گيرد. يعني تمام عناصر در فضاي كلاسيك با قاعده و قانون چيده مي‌شوند؛ ولي در سبك مدرن احتياجي به تعادل نداريم و مي‌توانيد بدون درنظر گرفتن تعادل بصري، يك فضاي مدرن را چيدمان كنيد.

برای مثال: در يک اتاق غيرمتعادل که شومينه در کنج و پنجره‌ای کنار آن قرار دارد، چيدمان به شيوه رسمی بسيار دشوار است؛ چرا که در يک فضای رسمی يا كلاسيك ما احتياج به يك مركز داريم تا بقيه عناصر قرينه در دو طرف آن چيده شوند. در چنين فضايي شما مي‌توانيد بدون درنظر گرفتن تعادل، چيدمان مدرن داشته باشيد.

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

بنابراين چيدمان در فضايی متعادل که شومينه در ميان ديوار و دو پنجره در دو سمت آن قرار دارد ساده‌تر انجام می‌شود. به‌دليل مركز قرار گرفتن شومينه مي‌توانيد در دو طرف آن چيدماني متعادل به سبك كلاسيك داشته باشيد.

  • ارتفاع سقف

بلندی و ارتفاع سقف نيز از جمله عواملی است که بر نحوه چيدمان و انتخاب عناصر در يک فضا تاثيرگذار است. هر چه سقف بلندتر باشد شما مي‌توانيد راحت‌تر عناصري به سبك كلاسيك در آن بچينيد . البته يک سقف کوتاه با ارتفاع کمتر از حد معمول، احساس گرما و صميميتی در فضا به‌وجود می‌آورد که برای بسياری دلچسب و دلنشين است. چنين فضايی به راحتی با يک چيدمان مدرن منطبق می‌شود، اين فضا با چيدمانی كلاسيك که نيازمند به ‌کار بردن مبلمانی با خطوط عمودی (بيشتر) است مغايرت دارد.

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

توجه: در شماره‌های پيشين به اين نکته اشاره کرديم که خطوط عمودی با ايجاد ارتفاع به فضا شکوه و عظمت می‌بخشند .

  • شکل فضا

بسته به شکل هندسی هرفضا مي‌توانيد سبك‌هاي مختلفي در آن چيدمان كنيد. هر فضا ممكن است باريک و دراز، گرد و چند ضلعی يا مربع باشد.

فضای باريک و مستطيل شكل، آمادگی اين را دارد كه چيدماني به سبك كلاسيك را به بهترين وجه در آن تجربه كنيد. اين فضا براي چيدن ميز ناهارخوري بهترين گزينه است، در صورتی‌که چيدن مبلمانی چون کاناپه و ميز و صندلی در این فضا، آن را تنگ و غيرکاربردی می‌کند.

يک فضای گرد يا چند‌ضلعی به‌طور طبيعی احساس گرما و صميميت بيشتری نسبت به يک فضای مستطيل شکل به کاربر القا می‌کند و به راحتی خود را با تمامی چيدمان‌ها مخصوصا مدرن تطبيق می‌دهد.

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

در يک فضای مربع شکل چيدمان راحت‌تر از دو شکل ديگر انجام می‌شود. شما می‌توانيد بسته به سليقه، هر دو صورت سبك كلاسيك و مدرن را در فضای مربع شکل ايجاد کنيد.

  • پنجره‌ها

در کنار ساير مبلمان، فرم و شکل پنجره‌ها هم تاثير زيادي برفضا مي‌گذارد. پنجره‌ها با قاب کردن نمايی از بيرون، عناصری مهم در ساختار فضا به‌شمار می‌روند. البته فرم و شکل پنجره‌ها را می‌توان با نصب پرده پوشاند يا اصلاح کرد. اما به طور کلی طرح‌های مختلف پنجره، پرده‌های خاص خود را می‌طلبند.

برای مثال پنجر‌ه‌های معمولی که به داخل يا خارج باز می‌شوند و همچنين پنجره‌هايی که قسمت بالايی آنها هلالی است، با مبلمان کلاسيک هماهنگی دارند، پس بهتر است پوششی که برای آنها انتخاب می‌شود نيز طرح و مدلی کلاسيک داشته باشد. البته پنجره‌های هلالی را می‌توان با سبک‌های مدرن نيز هماهنگ کرد.

بهتر است پنجره‌هايی که به داخل باز می‌شوند با پرده‌های ساده تزئين شوند؛ چرا که پرده‌های چند‌لايه به هنگام استفاده، کاربر را دچار دردسر می‌کنند.

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

پنجره‌های کشويی : برای اين پنجره‌ها، پرده‌های چند‌لايه و همچنين پرده‌های مدرنی چون رومن مناسب‌ترند ضمن اينکه با هر سبکی هماهنگ می‌شوند.

  • ساختارهای کاربردی و تزئينی

ويترين‌هايي كه در فضاي داخلي استفاده مي‌شوند، بسته به متريال كار شده در آن (كه معمولا چوب است) در نشان دادن سبك انتخابي شما بسيار موثر است.

چیدمان زیبای منزل یعنی این!

از اين نوع ويترين‌ها می‌توان به کتابخانه‌ها اشاره کرد که معمولا فضايی دلنشين و راحت فراهم می‌کنند و به شما اين اجازه را می‌دهند تا با دست بازتری به سراغ رنگ‌ها، پارچه‌ها و مبلمان برويد و فضاي گرم و دوستانه‌اي ايجاد کنيد. البته اين را به ياد داشته باشيد كه اين المان دكوراتيو در هر دو سبك مدرن و كلاسيك استفاده مي‌شود. پس در انتخاب آن به سبك فضاي خود بسيار دقت كنيد.

  • لوازم دائمی و غير‌قابل حرکت

انواع رادياتورها، بخاری‌های ديواری، شومينه‌ها و لوازمی از اين قبيل که غير‌قابل حرکت هستند، بر حالت فضا اثر می‌گذارند.

يک رادياتور قديمی قاعدتا با سبکی مانند مدرن هماهنگ نمی‌شود؛ بنابراين اگر تعويض آنها برايتان پرهزينه‌ و دشوار است، می‌توانيد آنها را مطابق با سبک فضا کاور کنيد يا با رنگ و مواد تغيير دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چیدمان زیبای منزل یعنی این!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • behnaz

      جوانان دریابند بخصوص معماران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج