جاباما
۱۱۷۲۴۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ذوالنوری: رنگ و بوی فرهنگی قم باید متفاوت باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید شهرهایی همچون قم و مشهد باید به لحاظ فرهنگی، رنگ و بوی متفاوت تری داشته باشند.

ایرنا: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید شهرهایی همچون قم و مشهد باید به لحاظ فرهنگی، رنگ و بوی متفاوت تری داشته باشند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم از آنچه وضعیت نامناسب فرهنگی در شهر قم خواند، انتقاد کرد و گفت: عدم اهتمام دستگاه های اجرایی به مسائل فرهنگی و رها کردن مسأله فرهنگ یکی از مشکلات جدی امروز ماست و مردم بهانه کمبود اعتبارات را از ما نمی پذیرند.

ذوالنوری: رنگ و بوی فرهنگی قم باید متفاوت باشد

وی در ادامه افزود: چگونه است که دستگاه ها برای ساخت پیست دوچرخه و راه اندازی همایش های پیاده روی مختلط اعتبار دارند، اما برای انجام کارهای فرهنگی از کمبود اعتبارت می گویند، درست است که مسائل مالی مهم است، اما امروز باید دلی و جهادی کار کنیم.

ذالنوری با اشاره به همسویی و هماهنگی دولت و مجلس اظهار داشت: قطعا برای افزایش اعتبارات فرهنگی و توجه به این حوزه خطیر و حساس در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی نسبت به سال های گذشته بسیار فربه تر شده اند، اما اثر اقدامات آنها بسیار کمرنگ تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه چون عقیده و باور در نهادهای فرهنگی تضعیف شده است، اقدامات هم کم اثر شده است.

ذوالنوری با بیان اینکه در کشورمان بر خلاف کشورهای پیشرفته 85 درصد اعتبارات، هزینه ای و فقط 15 درصد آن عمرانی است، این معضل را بسیار جدی دانست و گفت: اگر انگیزه و اعتقاد راسخ در میان نهادهای فرهنگی ما باشد، با همین اعتبارات موجود هم می توانیم چهره فرهنگی شهر قم را تغییر داده و تحولی ایجاد کنیم.

دویست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی در سالن همایش های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج