جاباما
۱۱۷۲۴۹۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ماجرای شوک جدید به بازار شوینده‌ها

عرضه مواداولیه صنایع شوینده از دیروز متوقف شد.

روزنامه همشهری: رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: تولیدکنندگان مواداولیه صنایع شوینده از پذیرش نرخ‌های ستاد تنظیم بازار خودداری کردند.

۲شرکت بزرگ تولیدکننده مواداولیه صنایع شوینده با خودداری از پذیرش دستور ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش قیمت محصولات، از روز گذشته عرضه مواداولیه این صنایع را متوقف کردند. رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در گفت‌وگو با ما با بیان این مطلب گفت: قیمت مواداولیه تولید محصولات شوینده، افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و شرکت‌های تولیدی به‌رغم افزایش ۲۰تا ۲۵درصدی قیمت در خردادماه، ظرف ۳‌ماه گذشته بارها اعلام کرده‌اند که عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب به ‌هیچ‌ عنوان امکان پذیر نیست. بختیار علم‌بیگی افزود: درخواست‌های مکرر شرکت‌های تولیدی برای نظارت بر قیمت مواداولیه به دخالت ستاد تنظیم بازار در این موضوع منجر شد و این ستاد به تولیدکنندگان مواداولیه دستور داد تا قیمت‌های خود را کاهش دهند، ولی این شرکت‌ها از پذیرش این دستور خودداری کردند و ۲ شرکت پتروشیمی کرمانشاه و صنایع شیمیایی اصفهان از روز گذشته عرضه مواداولیه را متوقف کرده‌اند. او تأکید کرد: ادامه روند فعلی قیمت‌گذاری، یا گرانی بیشتر محصولات شوینده و بهداشتی را به‌دنبال دارد یا به کاهش تولید و عرضه این محصولات در بازار منجر خواهد شد.

رئیس انجمن صنایع شوینده، با اشاره به کاهش ۱۶درصدی مصرف محصولات شوینده در ۳‌ماه گذشته، به‌ دلیل افزایش قیمت‌ها تأکید کرد: شرکت‌های تولیدی با توجه به‌ احتمال افت بیشتر فروش، به افزایش قیمت تمایلی ندارند، اما ادامه تولید با هزینه‌های کنونی نیز ممکن نیست، کما اینکه افزایش ۲۵درصدی قیمت‌های مصوب در خردادماه هم برای آنها چاره‌ساز نبوده است.

به‌گفته رئیس انجمن صنایع شوینده و بهداشتی، شرکت‌های تولیدی هنوز تغییری در قیمت‌ها نداده‌اند اما با ادامه این روند، چاره‌ای جز افزایش قیمت یا کاهش عرضه شوینده‌ها باقی نخواهد ماند.محصولات شوینده و بهداشتی بعد از ۳بار افزایش قیمت مصوب، در سال ۹۹ امسال هم در خردادماه ۲۵درصد گران شدند. افزایش مصرف شوینده‌ها در پی شیوع کرونا، رشد ۳برابری تولید این محصولات را در ۲سال گذشته به‌دنبال داشته، اما افزایش شدید قیمت مواد پتروشیمی، قیمت را نیز هماهنگ با مصرف، بالا برده و به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت دیگری هم در راه باشد. فروشندگان محصولات بهداشتی و شوینده، از افزایش قیمت این محصولات در شهریورماه خبر می‌دهند. محصولات تولید مرداد و شهریور که به تازگی در بازار عرضه شده‌اند، در مقایسه با محصولات مشابه قبلی بین ۹تا ۲۶درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج