۱۱۷۲۵۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سجادی قصد تغییر مدیریتی در پرسپولیس را ندارد

درحالی که اخبار مختلفی از گزینه‌های وزارت ورزش برای حضور در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد، از وزارت ورزش اخبار دیگری در این مورد منتشر می‌شود.

فرهیختگان: این روزها پرسپولیس آن صلابت گذشته را در بازی‌های لیگ برتر از خود نشان نمی‌دهد و همین مساله باعث شده تیغ تیز انتقاد هواداران این تیم به سمت وزارت ورزش و حمید سجادی وزیر ورزش بچرخد و این سوال را می‌پرسند چرا وزارت ورزش آن سرعت‌ عملی که در انتخاب هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال داشته را صرف انتخاب مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس نمی‌کند. با توجه به اینکه اعتبار حکم سرپرستی مجید صدری در پرسپولیس رو به پایان است، روزنامه «فرهیختگان» بار دیگر نگاهی انداخته به آخرین اخبار و شنیده‌هایی که درمورد مدیریت قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر وجود دارد. گزارش پیش‌رو آخرین گمانه‌زنی‌هایی است که درمورد هیات‌مدیره پرسپولیس وجود دارد.

سجادی تا پایان ماموریت هیچ اقدامی نمی‌کند

درحالی که اخبار مختلفی از گزینه‌های وزارت ورزش برای حضور در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد، از وزارت ورزش اخبار دیگری در این مورد منتشر می‌شود. بنا به گفته یکی از نزدیکان وزیر ورزش، سجادی هیچ اعتقادی به ایجاد تغییر در زمان مدیریت افراد ندارد و ترجیح می‌دهد این تغییرات را زمانی اعمال کند که مدیریت افراد یا زمانش به پایان رسیده باشد یا خود افراد دیگر تمایلی به ادامه کار نداشته باشند. با این اوصاف سجادی تا زمان پایان سرپرستی مجید صدری در باشگاه پرسپولیس هیچ تغییری در هیات‌مدیره این باشگاه اعمال نمی‌کند. البته این اقدام به آن معنا نیست که وزارت هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات در مدیریت باشگاه پرسپولیس نداشته باشد.

11 روز تا پایان سرپرستی صدری

طبق شنیده‌ها با پایان زمان سرپرستی مجید صدری در پرسپولیس اعضای جدید هیات‌مدیره این باشگاه از سوی وزارت ورزش معرفی خواهند شد. در پی جدایی ناگهانی جعفر سمیعی مدیرعامل جوان باشگاه پرسپولیس که خیلی‌ها آن را در حکم فرار این مدیرعامل از حواشی زیاد باشگاه سرخ پایتخت قلمداد کردند، حکم سرپرستی صدری در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ از سوی سجادی وزیر ورزش صادر شد. این حکم سه‌ماهه بوده و در تاریخ ۱۵ آذر به پایان خواهد رسید. یعنی ۱۱ روز دیگر این سرپرستی به پایان خواهد رسید. بعد از این تاریخ وزیر ورزش یا باید این حکم را تمدید کند یا نسبت به معرفی اعضای جدید اقدام کند. گفته می‌شود تا ۱۰ روز بعد از پایان دوران سرپرستی وزارت اقدام به انتخاب مدیریت باشگاه خواهد کرد. از وزارت ورزش خبر می‌رسد ایجاد تغییرات در هیات‌مدیره پرسپولیس قطعی است.

صدری بازنشسته نیست

از وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد برخلاف گفته‌های مطرح‌شده در چند هفته اخیر مجید صدری بازنشسته نیست و هیچ منعی برای ادامه همکاری با پرسپولیس ندارد. در چند هفته گذشته اعلام شده بود صدری بازنشسته است و نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس بشود و فقط می‌تواند به عنوان عضو هیات‌مدیره با پرسپولیس همکاری کند. اما حالا مشخص شده منعی برای مدیرعامل شدن او وجود ندارد. البته باید دید تصمیم نهایی سجادی در این مورد چیست.

حکم رئیس‌جمهور مانع مدیرعامل شدن گرشاسبی و کاشانی

وقتی از اعضای وزارت ورزش درمورد احتمال مدیرعامل شدن حمیدرضا گرشاسبی و حبیب کاشانی در پرسپولیس سوال می‌کنیم با جواب جالبی مواجه می‌شویم. گفته می‌شود رئیس‌جمهور به تمام وزرای خود اعلام کرده کلیه کارهای صورت‌گرفته و عزل و نصب‌ها باید در چارچوب قوانین موجود صورت بگیرد و هیچ استثنایی هم نباید در امور دولتی قائل شوند. از آنجا که قانون به صراحت می‌گوید فعالیت مجدد افراد بازنشسته در دولت ممنوع است، احتمال مدیرعامل شدن گرشاسبی در پرسپولیس به صفر می‌رسد. حبیب کاشانی هم برای پذیرش مدیرعاملی پرسپولیس باید از سمتش در شورای شهر تهران استعفا دهد. اگر او چنین قصدی را نداشته باشد می‌تواند فقط به‌عنوان عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با این باشگاه همکاری داشته باشد. به نظر می‌رسد با این قوانین نشستن این دو نفر بر صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کلا منتفی شده باشد.

گمانه‌زنی‌های ناتمام

بالاخره چه‌کسانی قرار است به‌عنوان هیات‌مدیره جدید پرسپولیس معرفی شوند؟ این سوال را باید تکراری‌ترین سوال این مدت هواداران پرسپولیس بدانیم. نام افراد مختلفی را در این زمینه مطرح کرده‌اند. البته تا اینجای کار تکلیف افرادی همچون محمد آخوندی، حمید استیلی، حسین کلانی، حمید گرشاسبی و حبیب کاشانی مشخص شده است. برخی موضوع حضورشان در پرسپولیس را رد کرده‌اند. برخی هم برای حضور با مشکلات قانونی مواجه هستند که در این گزارش به شکل دقیق به موضوع منع حضور گرشاسبی و کاشانی اشاره کردیم. البته حبیب کاشانی منعی برای حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس ندارد. اما نام‌هایی هم مثل محمد پنجعلی و حمید درخشان و حسین عبدی هم مطرح شد که به نظر می‌رسد حضور آنها در هیات‌مدیره منتفی است چون به‌تازگی از حضور بیژن ذوالفقارنسب در هیات‌مدیره خبر می‌دهند. از زمان روی کارآمدن سجادی در وزارت ورزش ذوالفقارنسب به عنوان مشاور درکنار او قرار گرفته و به وزیر کمک فکری می‌کند. این حضور باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درمورد حضور او در ترکیب جدید هیات‌مدیره بیشتر از قبل شود. در این میان خیلی‌ها بر حضور مجدد مجید صدری و محمد علیپور در هیات‌مدیره پرسپولیس تاکید دارند. نام حسین خبیری هم به‌عنوان عضو دیگر هیات‌مدیره پرسپولیس مطرح می‌شود. اما درمورد اعضای دیگر نام علی سعیدلو و علی‌اکبر طاهری هم به گوش می‌رسد. با اینکه گفته می‌شود طاهری بازنشسته است اما ظاهرا نوع بیمه او خویش‌فرما بوده و گویا هنوز به مرحله بازنشستگی نرسیده است! اگر این خبر درست نباشد که تکلیف طاهری مشخص است و قانون مانع حضور او در پرسپولیس خواهد شد.

درخواست عجیب سجادی از هیات‌مدیره پرسپولیس

بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی از شرایط تیمش و عدم‌دریافتی کامل بازیکنان براساس قرارداد و ناتوانی‌اش در جذب بازیکن به‌خاطر بسته‌بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی کلافه شده و در مصاحبه‌ای از وزیر ورزش خواستار روشن‌شدن تکلیف هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس شده حمید سجادی اقدام به دادن پاسخی به اظهارات سرمربی سرخ‌های پایتخت کرده است. اما در همین پاسخگویی شاهد حرفی عجیب از وزیر ورزش بودیم. او از هیات‌مدیره‌ای که زیرنظر صدری کار می‌کنند و هیچ سندی هم از عملکرد این افراد به‌خصوص علیپور، فیاض و مسجدی وجود ندارد و خودشان هم هیچ توضیحی درمورد نقش‌شان درحل مشکلات باشگاه ارائه نمی‌دهند، خواسته نظرشان را درمورد مدیرعاملی صدری یا افراد دیگر ارائه کنند!

بد نیست اگر وزیر محترم به حرف اعضای هیات‌مدیره کنونی توجه می‌کند از آنها بخواهد به مردم گزارشی از عملکرد خود بدهند تا هواداران این تیم هم که امروز از شرایط تیم محبوب‌شان ناراحت هستند در جریان تلاش‌ها و اقدامات همه اعضای هیات‌مدیره قرار گیرند.

وزارت لحن بیان سجادی را تکذیب می‌کند!

متن مصاحبه منتشرشده از سوی حمید سجادی موجی از ناراحتی هواداران پرسپولیس از این وزیر را به همراه داشت. لحن صحبت‌های انجام‌شده از آنجا که به یحیی گل‌محمدی باز می‌شود باعث بروز این ناراحتی شده اما نزدیکان وزیر تاکید می‌کنند در زمان انجام مصاحبه درکنار وزیر حضور داشتند و چنین لحنی را در صحبت‌های او ندیده‌اند و سجادی اصلا بحث دخالت مسائل فنی و مدیریتی را مطرح نکرده است! این درحالی است که در همه متون منتشرشده موضوع دخالت ندادن مسائل فنی به مدیریتی دیده می‌شود. درعین‌حال آنها تاکید دارند سجادی اهل پاسخ دادن به حرف‌های یک مربی به این شکل نیست. آنها همچنین می‌گویند سجادی در این مصاحبه گفته انتخاب مدیرعامل جدید با اعضای هیات‌مدیره است و نظر اعضا را می‌پرسند و درمورد ترمیم هیات‌مدیره هم تصمیم خواهند گرفت.

با توجه به انتشار این گفت‌وگو به شکل وسیع بدون هیچ‌گونه واکنش رسمی وزارت ورزش به آن، باید دید این تکذیب تاثیری روی دلخوری شدید هواداران پرسپولیس خواهد داشت یا نه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج