جاباما
۱۱۷۲۷۷۸
۹۸ نظر
۵۲۵۳
۹۸ نظر
۵۲۵۳
پ

آقای «فرهنگ» نگران حال مردمی؟ پس گاندو چی بود؟

چندی پیش مراسمی برای بزرگداشت «داریوش فرهنگ» به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با حضور چهره‌های مطرح سینمای ایران برگزار شد، صحبت‌های او در این مراسم با واکنش بسیاری همراه شد.

برترین‌ها: چندی پیش مراسمی برای بزرگداشت «داریوش فرهنگ» به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با حضور چهره‌های مطرح سینمای ایران برگزار شد، صحبت‌های او در این مراسم با واکنش بسیاری همراه شد. داریوش فرهنگ گفت: من مدتی است احوال خوشی ندارم. آرامش ندارم و در یک کلام خوشحال نیستم، چون هم وطن من خوشحال نیست. می‌خواستم در این موارد بیشتر حرف بزنم، اما اواخر جلسه است و باید خوشحالی خودم را از لطف کانون کارگردانان، مهمانان، موزه سینما و فیلمخانه اعلام کنم. وی افزود: با وجود این بحران‌ها و لبخند‌های فراموش شده مردم، نمی‌توانم خوشحال باشم. امیدوارم هرچه زودتر کرونا ریشه کن شده و کسب و کار‌ها رونق گرفته و بار دیگر چشمان بی فروغ پرفروغ شود.

آقای «فرهنگ» نگران حال مردمی؟ پس گاندو چی بود؟

بسیاری از مخاطبان صحبت‌های او را به خاطر اینکه در سریال گاندو بازی کرده است نپذیرفته. در ابتدا یادداشت مهرداد خدیر چندی پیش در عصر ایران نوشته برای شما آورده‌ایم که به بازی او در گاندو انتقاد کرده و سپس واکنش‌های به صحبت‌های او در این مراسم. خدیر نوشت: این یادداشت تنها به قصد پرسشی است از بازیگر و کارگردان کهنه‌کار- آقای داریوش فرهنگ -که در این مجموعه ایفای نقش می‌کند.

هنرمندی که بیش از ۳۰ سال قبل و در فضای دهۀ ۶۰ خورشیدی سریال «سلطان و شبان» را کارگردانی و در حافظۀ جمعی مردم ثبت کرده، کسی که تئاتر خوانده و با گروه تئاتری «پیاده» وارد کار هنری شده، مردی که سال‌ها با «سوسن تسلیمی» زیر یک سقف زندگی کرده، مورد اعتماد «بهرام بیضایی» بوده و در «شاید وقتی دیگر» او بازی و با «واروژ کریم مسیحی» کار کرده و در «هزار دستان» علی حاتمی حضور داشته با دیگر بازیگران گاندو متفاوت است یعنی باید باشد و از این رو با او کار داریم نه با دیگران.

آقای «فرهنگ» نگران حال مردمی؟ پس گاندو چی بود؟

اهداف و مقاصد سازندگان و پخش‌کنندگان و حامیان، البته واضح و اظهر‌من‌الشمس است. سال‌هاست که دو تفکر مقابل هم قرار دارند: یکی در پی گشودن دریچه‌های تعامل در عین حفظ منافع ملی است و دیگری به تعامل با دنیا خوش‌بین نیست و هر گونه مذاکره و تفاهم را نفی می‌کند و تنها وقتی حاضر به گفتگو می‌شود که «بقا» در مخاطره باشد و دوست هم ندارد از تجاربی، چون پایان گروگان‌گیری ۴۴۴ روزه آمریکایی‌ها به رغم شعار محاکمۀ آنها، قبول قطعنامۀ ۵۹۸ پس از ۸ سال جنگ و اصرار بر ادامه جنگ تا سقوط حزب بعث و توافق وین در سال ۱۳۹۴ درس بگیرد و همچنان بر همان طبل‌ها می‌کوبد و دوست دارد به مخاطب این گونه القا کند که رفتن دونالد ترامپ هم نباید ما را به رفع تحریم‌ها و مراوده با جهان خوش‌بین کند و سرنوشت ما همین است و هیچ‌یک از مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به انزوا و تقابل ربطی ندارد و اگر آن نگاه، قدرت اجرایی را در دست بگیرد همۀ مشکلات حل می‌شود. حالا بدون فروش نفت و تبادلات بانکی پول از کجا می‌آید هم لابد سؤال مهمی نیست.

به گواه پیشینه فکری و هنری می‌توان گفت «داریوش فرهنگ» از جنس همان نگاه اول است، ولی به رغم آن که می‌دانیم هیچ تعلق ایدیولوژیکی به داستان گاندو ندارد بازی در آن را می‌پذیرد و این نوشته در بیان همین شگفتی است وگرنه با بقیه چه کار داریم.شاید گفته شود مگر منحصر به اوست و مثلا امین حیایی هم در فلان فیلم بازی نکرد یا برخی دیگر؟ "گاندو ۲"، اما یک پروژۀ کاملا مشخص است و بعید است آقای داریوش فرهنگ نداند داستان چیست، اما در آن بازی می‌کند.

آقای «فرهنگ» نگران حال مردمی؟ پس گاندو چی بود؟

پس دو فرض محتمل است: یکی این که مانند مرحوم حسین قندی استاد فقید روزنامه‌نگاری بگوید «ما مرده شوریم، کار خودمان را می‌کنیم و به زندگی میت کار نداریم». با این توجیه که روزنامه‌نگار تنها روایت می‌کند و قضاوت با خواننده است. اصل حرف و «روزنامه‌نگاری بماهو روزنامه‌نگاری» درست است، اما آیا روایت به قصد روایت است یا برای کشف حقیقت؟ به هر حال در ارایۀ خدمات به مخاطب به شعور و سلیقه و انتخاب و ترجیح او باید احترام گذاشت.

با فرض اول و در توجیه یا دفاع باید بگوید بازیگر، مسؤول خط و ربط سناریو و برداشت بیننده نیست. مرده‌شور (مرده‌شوی) است. اما بعید است چنین حرفی بزند. چون در این صورت چند دهه اعتبار خود و سخت‌گیری در انتخاب نقش و پاره‌ای اظهارنظر‌های روشنفکرانه را زیر سؤال می‌برد. فرض دوم این است که زندگی چنان پرخرج و برای برخی چنان پرهزینه‌تر شده که اساسا به جنبه‌های دیگر نیندیشیده‌اند. هزینه‌های عمومی بالا رفته چه رسد به کسانی که بخواهند خاص‌تر و مرفه‌تر هم زندگی کنند.

آقای «فرهنگ» نگران حال مردمی؟ پس گاندو چی بود؟

با این نگاه هم دست‌کم گزینه‌هایی که نیرو‌های داخل را متهم نمی‌کنند و نقش‌آفرینی در فیلم‌های امنیتی علیه «داعش» اخلاقی‌تر نیست؟ وقتی ظریف می‌گوید گاندو از اول تا آخر، دروغ است، یعنی این یکی از جنس آن‌ها نیست. بله، می‌دانیم خود آقای ظریف هم به اقتضای مسؤولیت، هر راست را نمی‌گوید، ولی به منفعت ملی و خیر عمومی می‌اندیشد. خود سینما هم اساسا راست نیست و در واقع دروغ شیرینی است و حتی فیلم مستند از زاویۀ نگاه کارگردان ساخته می‌شود، اما دروغ یا تصنعی نیست یا نباید باشد که به روح و روان مخاطب چنگ بزند و خیر عمومی و صلح را به مخاطره اندازد. کاش داریوش فرهنگ، یک بار دیگر سریال «سلطان و شبان» ساختۀ داریوش فرهنگ را تماشا کند.

پژمان موسوی نوشت: از اون موقع که با افتخار در گاندو نقش‌آفرینی کردین و اون دیالوگ‌ها و نقش‌ها رو بازی می‌کردین، در این خوشحال نبودنِ هم‌وطنان‌تون سهیم هستین.

عبدالرضا داوری نوشت: باید نگاهمان به هنر را حرفه‌ای کنیم. مگر کسی که نقش شمر و یزید و معاویه را بازی میکند به این معناست که به مشی آنان باور دارد؟ نقش بازی کرده و در ازایش پول کرفته و تمام. دقت کنید، نقش بازی کرده فقط. این نقش را او هم بازی نمیکرد، دیگری بازی میکرد. اگر انتقادی هم هست باید متوجه سیاستگزاران و تولیدکنندگان این سریال‌ها شود نه بازیگرانش. بجای توجه به «من قال» به «ما قال» بپردازیم. بنده خدا جناب داریوش فرهنگ که حرف بدی نزده!

آقای «فرهنگ» نگران حال مردمی؟ پس گاندو چی بود؟

دیگری نوشت: خیلی از بازیگر‌ها هستند که بعد از خوندن فیلمنامه نقش رو قبول نمی‌کنند به علل مختلف حتی اگه بیکار بمونه. کسی که داره با مردم همدردی میکنه نباید نقش رو میگرفت.

کاربری نوشت: دایوش فرهنگ: خوشحال نیستم، چون هم‌وطن من خوشحال نیست؟! شما اول بگو واسه بازی کردن در گاندو و بیان دیالوگ‌هایی، چون مسخره کردن رییس‌جمهور منتخب مردم چقدر به جیب زدی؟ بعد با هموطن خودت اعلام همدردی کن

دیگری نوشت: ازسلطان وشبان .. تاگاندو! داستان نزول شان وشخصیت هنروهنرمند. متاسفم داریوش فرهنگ!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باور کنید مردم فقط وقت بگذره وسرگرم باشن دیدن وگرنه بجای منافع ملی همدیگرو برا قدرت .خراب میکردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم چرا بازیگرا رو برای سریال گاندو محکوم میکنن.بابا این شغلشونه و بابتش پول میگیرن .ی سریال بود دیگه.بعدم بلاخره ی چیزایی رو مردم بدونن بدنیست.مگه نه اینکه همیشه مینالیم چرا هیچی روبه مردم نمیگن.

      • بدون نام

        چه خوبه انسان سرسپرده و دست نشانده نباشه ولی افسوس که بعضی وقت ها بی پولی و تعهد به اسایش خانواده انسان را از انسانیت دور میکند خیلی از من و شما ها هم اگر جای فرهنگ بودیم همین کار را میکردیم .

      • ایــــــرانیم

        خودتون رو گرفتید
        بازیگر کارش بازی کردنه

      • بدون نام

        خبر بد براتون اینه که سریال ها و فیلمهای بیشتر در همین ژانر در راهه .اسم ژانرش هم هست وطن پرستی

      • صدرا

        گاندو بهترین سریال بود
        کیه که بفهمه
        هنوز ظریف و روحانی میکنن

      • بدون نام

        بازیگری که در فیلمی که ایرانو تباه نشون میده بازی کنه مردمیه بازیگری که در سریالی که ایرانو قوی نشون میده بازی کنه ضد مردمه!!

      • بدون نام

        من نمیدونم آلبانی نشینا چرا از گندو میسوزن بابا این یک سریال ملی و وطن پرستی هست زمانه عوض شده برا فرهادی که بخاطر تندیس وطن فروشی میکنه هورا میکشید

      • زهرا

        سریال گاندو خیلی خیلی خوب بود وعوامل ان بسیار زحمت کشیدند یک عده هم که خوششون نیامده چون دست رئیس جمهورشون رو شد ا

      • بدون نام

        نویسنده سراسر قصه گفته

      • بدون نام

        ۱۷۵۵
        باشه تو خوبی

    • بدون نام

      بابا اینها نقش شونو بازی میکنن پولشو میگیرن و در فرصتی گریزی هم به صحرای کربلا میزنن تا فراموش نشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته نقشش را بازی کرده و پول گرفته ولی ننه من غریبم بازی ودلسوزیش برای مردم چیه ?خودش را مسخره کرده ?

      • بدون نام

        گاندو مگه غیر حرف مردم بود
        دست دولتیایی ک هشت سال اطلاعات غلط ب مردم دادنو ومیدن را روکرد
        فکردی چرا جلوی پخشش را گرفتن
        لطفا واقع بین باشین

    • هموطن

      اتفاقا خیلی سریال با ارزشی است و هنرمندان باید افتخار کنند که در چنین سریال های روشنگرانه ای ایفای نقش کرده و می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روشنگری وقتی ارزش داره که بی طرفانه باشه نه سریالهایی مثل گاندو

      • بدون نام

        ما در جنگ با نوکرهای غرب بی طرفی نداریم. یا ایرانه یا منافع غرب

      • بدون نام

        هموطن دلم برات میسوزه

      • AA

        احسنت

    • بدون نام

      متاسفم آقای فرهنگ

      پاسخ ها

      • ایــــــرانیم

        تو واسه خودت متاسف باش
        اون کارش درسته

      • بدون نام

        متاسفام برای بی وطنهایی که میخوان کشور حیاط خلوت غربیها باشه

    • بدون نام

      داریوش فرهنگ ذهن و علاقه من رو که در طی چندین سال نسبت بهش شکل گرفته بود رو با بازی در گاندو ویران کرد.... آقای رضا داوری خیلی خلاف کارها هم هستن که برای رییساشون کار میکنن و پولوشون رو میگیرن فقط همین حالا توی این مسیر چند نفر بدبخت میشن به اون چه مربوط!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم سریال گاندو رو دیدند و خوششون اومد

      • بدون نام

        گاندو عالی بود

      • احمد

        از قول مردم چیزی نگید.ایشون خودشو خراب کرد .درود بر
        قلم نویسنده مقاله

    • نجف زاده

      چون گاندو بازی کرده نباید حرفی بزنه شغلشه دمش گرم

      پاسخ ها

      • حر

        مردم آبرومند وزحمتکش شغل دارند .اینجور پول درآوردن اسمش شغل نیست

    • بدون نام

      اتفاقا سریال گاندو خیلی خیلی خوب بود و بحق داریوش فرهنگ از بزرگان فرهنگ و نجابت ایرانی است
      درود بر داریوش فرهنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود کامل از یک ایرانی به بلندای شرافت و غیرت بر اهالی گاندو

      • بدون نام

        گاندو عالی بود

    • بدون نام

      چه ربطی داره

    • بدون نام

      چرا ناراحتید، اتفاقا سریال خیلی خوبی بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم یکیم اومده حقداری کرده ناراحتن

      • بدون نام

        سریال خوب تو عرمت ندیدی که به اینها میگی خوب
        خجالت بکش

    • عماد

      بازی خوب آقای فرهنگ در سریال ارزشمند گاندو ،جزو افتخارات و مباهات ایشان و طرفدارن هنر و فرهنگ محسوب میگردد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط تخریب همدیگه بجای اتحادوهمدلی حال بهم زن بود....
        وغیرقابل باور

    • بدون نام

      سریال میلی چرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببندی نمیمیری

    • بدون نام

      هنربند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه داریوش فرهنگ ضد مردم هست پس روحانی و جهانگیری و برادرانشون چی هستن؟ اونا به فکر مردم بودن؟ نکنه فکر می‌کنید امثال فیلم هایی مثل گاندو توی زیادشدن تحریم ها هم تاثیر داشته.. خخخ.. نخیر تقصیر سریال گاندو نیست

    • بدون نام

      اقلیت خودشون دیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماها تو مجازی توهم بیشماری دارید اگه اکثریت بودید قدرت دستتون بود

    • بدون نام

      بچه های سیستان برای آب چقدر دستشون قطع شد توسط گاندو

    • بدون نام

      گاندو فقط یک عده قلیل کوته اندیش مخاطب داشت اساسا مردم خیلی وقته از تلویزیون بریدن مزخرف هایی مثل گاندو که همون چند درصد ببیننده رو هم نداره فقط با این جنجال ها مگه به چشم بیاد... به شخصه ده دقیقه هم ازش ندیدم و فقط تو اینترنت جاهایی که سوتی دادن یا دروغ گفتن رو دیدم بنظرم کل صدا و سیما شده سریال های سیاسی ابکی خط مشی همه هم آمریکایی ها و اسرائیلی ها هستن که می خوان خراب کاری کنند و این وسط اصلاح طلبا هم باهاشون همکاری میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوته اندیش تویییی که سطح فکرو درکت همینه

      • بدون نام

        بیشتر مردم دیدند و خوششون اومد چون یه عده مدام در حال سیاهنمایی نبودند

      • بدون نام

        از مثبت و منفیها میشه فهمید

      • بدون نام

        کوته اندیش خودتی بی ادب

      • بدون نام

        کوته اندیش خودتی که خخخخخ

      • بدون نام

        منفی ها کار فله اس کش مرور گر خالی میکنه دائم

      • مصطفی

        حق داری بسوزی
        عاقلان دانند که کوته اندیش کیانند

      • بدون نام

        سریال سطحی و سفارشی بسازی همین میشه

      • احمد

        ده بیست نفر مسول فضا سازی در این سایت هستند فکر کردن نظر مردم رو میتونن عوض کنن ولی قواعد بازی میگه خورشید پشت ابر نمیمونه.شما هم بی ابرو میشد.اکثرا توهین هم میکنن

      • بدون نام

        مزخرفتر وبی سوادتر ومجهول الحالتر از تو چه کسی میتواند باشد که به گاندو وبینندگان این سریال توهین میکنی وانچه لیاقت خودت و همقطارانت هست را نثار دیگران مینمائی

      • بدون نام

        فقط از طرف خودت حرف بزن از دیس لایک ها معلومه دیگه حرف تزنی بهتره

      • بدون نام

        کوته اندیش خود تو وامثال تواند که بسمت غزب غش کردید... وطن فروش

    • بدون نام

      چون توی گاندو بازی کرده میشه ضد مردم؟! یعنی دنیا و مردم برای شماها توی آمریکا و روحانی وظریف خلاصه میشه؟! گروهی که میگین دنبال گشودن دریچه های تعامل هست، الان خیلی به قول شماها دریچه ها رو باز کرد؟ فقط دریچه ها رو برای ورود هر چی جاسوس باز کرد..

    • پری

      خیلی سریال خوبی بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر درک وشرفت آخه انهایی که از توبره لیبرالها میخورند باید از فیلم گاندو ناراحت باشند

    • مادر

      چون موافق امیال سیاسی شما فیلم بازی کرده ، دیگه حق صحبت نداره ؟ واویلا اگه امثال شما به ما حاکم بشید . پس کسانی که توی آمریکا هم این همه فیلم ضد جاسوسی ساختند و بازی کردند هم باید توسط داخلی هاشون کوبانده بشن ؟ !!

    • بدون نام

      به نظرم من که سربال واقعا خوبی بود
      نمیدونم شما چرا نسبت به این سریال گارد میگیرید؟
      باید چند تا جوون خوشکل رو به عنوان بازیگر میاوردن و مشکلات قشر مرفه رو نشون بدن؟

    • naser

      نون به نرخ روزالان چنده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا برترین ها همین شماها هستین که مردمو چند دسته کردین و بینشون با همین حرف ها و خودی و غیرخودی کردن اختلاف انداختین...مردم دیگه گول این حرفاتون نمیخورن.. باید شرم کنید که بعد از این همه بلا دست از اینجور حرف ها برنمیدارید

      • بدون نام

        خودت بگو که وطن فروشی چنده الان؟؟؟

    • بدون نام

      مردم خوب و بد تشخيص میدن و مردمی وضدمردمی هم تشخیص میدن نیازی نیست

    • رضا

      بازیگر توانا وعالی حالا لطف کنین منتقدان به وضعیت مشگلات ما برسین بی پولی فقر نداری سفره مردم و قسط مردم

    • بدون نام

      خجالت نداره آدم باید خرج زندگیشو یجوری دراره

    • عبدالرحمن

      مگه بقیه هنرپیشه ها مثل داریوش فرهنگ در هر فیلمی بازی نمیکنند؟ همین پرویز پرستوئی تو هر نوع فیلمی بازی میکنه و ادعای حمایت از مردم رو هم داره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالي بود حقيقت كامل بود

    • بدون نام

      حزب باد

    • بدون نام

      هنرمند رو با ملیجک اشتباه نگیرید

    • بدون توهین

      جالبه الان همه اینجا طرفدار گاندو و سیمای میلی شدن

    • علی افشاری

      چرانظرات صدمن یه غازمیدهید نکنه دوست نداریدسربلندی ایران روببینید شمامیگید جاسوسی وخیانت و...رامنعکس نکنیم وهمیشه گردنمان خم باشد تاهمه بزنند پس گردن ما نه برادر باتعظیم درست نمیشه باید درمقابل دشمن ایستاد اتفاقا آقای فرهنگ خیلی خوب نقش شان رادرفیلم بازی کرده اند وگاندو یکی ازافتخارات ایشان خواهدبود میشه بدونم شمادقیقاازچی ناراحتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • عادل

      از تعداد لایک ها رو نظرات میشه نتیجه گرفت گاندو سریال خوبی بوده و مخاطب هم زیاد داشته ، پس معلوم میشه اینها که نقد کردند قلم نویسان وابسته به همون دولت روحانی هستند ، گاندو بد بود حسین فریدون و رانت خواری خوب بود ! از چی انتقاد و از چی دفاع میکنید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت. ما هر چی بدبختی داریم از این غربگدایان وطن فروشه که غرب رو نهایت آمال و آرزوهایشان میدانند آنهم نه بابت تکنولوژی که خودمان میتوانیم تکنولوژی را داشته باشیم که در هسته ای و موشکی و
        و هوافضانشان دادیم

      • مصطفی

        دقیقاً

    • بدون نام

      اینا غلام جیبشون هستن

    • جوان

      نقش در فیلم و سریال است که بازیگر آنرا ایفا میکند، ربطی به شخصیت واقعی فرد ندارد،وانگهی بهترین کار و فرهنگی ترین کار فرهنگ در گاندی بود، بیننده باید عاقل باشد

    • بدون نام

      من، تی وی نمی بینم گاندو هم ندیدم اما همین امریکا هم هزار جور فیلم و سریال درباره سران مملکت و حتی سازمان سیا می سازه حتی اون اسراییلی که ما فکر می کنیم دموکراتیک نیست! می سازه

    • ....

      خخخ

    • Z

      درک نمی کنم کسایی رو که همش می خوان همه چیزو به هم ربط بدن و از حرفای دیگرون مخصوصا هنرمندا ایراد بگیرن
      یکم خوش بین باشیم و از زاویه ی خوب به موضوعات نگاه کنیم

    • بدون نام

      از همه چی که بگذریم این اصلا بازیگر نیس..خدایی بازیگریش رو ببینین...

    • پیمان

      واقعیتای جامعه را بازی کردن مگر بده؟
      بخدا بعضیا اگر آمریکاییا به ناموسشان هم رحم نکند باز حاضر نیستند چهره واقعی آمریکا را ببینند

    • مصطفی

      بهترین اثر ماندگار و فاخر جناب داریوش فرهنگ بازی درخشان در سریال فاخر گاندو بود.

    • بدون نام

      اگه سریال گاندو حقیقت داره باید مسیولین مجازات بشن و اگه دروغ بود باید کارگردان و عوامل تولیدش مجازات بشن ، این وسط بلاخره یکی داره دروغ میگه به ملت،

    • کیایی

      گاندو از حقیقی ترین و جذاب ترین سریالهای ایرانی بود.

    • بدون نام

      اونم بازیگره منطقی هست که نقش های مختلف رو بازی کنه ,شما بیخودی دنبال این هستید از بقیه ایراد بگیرید ,سریال گاندو واقعا بی نظیر بود

    • و.ب

      حتماً باید سریال هایی که ساخته میشه ارزش های دینی و ملی رو کم رنگ کنه و منافع آمریکا رو دنبال کنه و مروج فرهنگ غربی و اشرافیگری باشه تا شما روشنفکرنماهابپسندید؟
      تا همین یکی دوماه اخیر بود که همه اقشار جامعه از سلبریتی ها به واسطه حمایتشون از دولت قبل شاکی بودن
      به نوبه خودم و بعنوان یک ایرانی از عوامل سریال گاندو علی‌الخصوص استاد داریوش فرهنگ بخاطر بازی درسریال افشاگرانه گاندو سپاسگزارم

    • بدون نام

      چرا بعضیا اینقدر از گاندو سوختن؟!!! مگر بازی کردن در این سریال با ناراحت بودن از کرونا و شرایط مردم منافاتی داره؟ اتفاقا میتونه در یک راستا باشه

    • صادق

      ازش بدم میاد

    • بی...

      خط مشی دولتها در ایران از قبل مشخص شده و فقط افراد هستند که جابجا می‌شوند .از همین آشفته بازار ارز کی سود می‌بره و کسری بودجه را جبران می کند.بزودی باید گاندو ۳را هم بسازند.هردولتی که سرکار میآید ابتدا شروع به تخریب دولت قبل می کند و خود آرام آرام جا پای قبلی می گذارد.فقط مردم عادی سرکار هستند.

    • محمد

      گاندو عالی بود شما چرا اینقدر ناراحتید

    • عبدالله ایرانی

      بیشتر گاندو درست بود بخاطر همین آب در لانه مورچگان افتاده و آقای فرهنگ رو میکوبند آقای فرهنگ خسته نباشی و ادامه بده

    • بدون نام

      ناراحتی آقای فرهنگ از بابت اینه که میداند که این دولتمردان میتونند زندگی مردم رو به خیلی از سیاسی بازیها گره نزد اینا نمیخوان مردم با جهان آزادرابطه داشته باشند فقط میخوانمامثل کر ه شمالی زندگی کنیم ولاغیر

    • خخخخخخخ

      گاندو کی می خواد نمایش بده کدوم شبکه از ماهواره پخش میشه

    • بدون نام

      گاندو، عامل سوزش غرب امریکا ظریف روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج