۱۱۷۲۷۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پایین آمدن هزینه وام مسکن از قله ۱۴۰۰

هزینه وام مسکن در هفته اول آذر ماه روندی نوسانی داشته و در نهایت در پایان این مقطع برای مجردین بالاتر از مرز ۲۲ میلیون تومان ایستاد مقایسه‌های آماری نشان می‌دهد باوجود کاهش هزینه وام نسبت به هفته گذشته، اما هنوز این رقم سطح بالایی را در مقایسه با ماه‌های سال ۱۴۰۰ داشته است.

اقتصادنیوز: اوراق بانک مسکن در جهت اخذ وام بین متاهلین و مجردین توزیع می شود. ارزش هر کدام از اوراق در بازار خرید و فروش وام مسکن کشف شده و اعتبار هرکدام از آنها ۵۰۰ هزار تومان است.

هزینه وام مسکن در هفته ابتدایی آذرماه روندی نوسانی را طی کرد و از هفته قبل پایین تر آمد. طبق آمارهای اعلام شده از سوی بانک مسکن، هزینه هر برگ اوراق تسه در آخرین روز هفته اخیر به ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و در سطح بالایی قرار گرفت . این رخداد متعاقبا نرخ سود را نیز ارتقا بخشید.

هزینه وام مسکن در هفته اول آذر

هزینه هر کدام از اوراق در روز چهارشنبه سوم آذر ماه به ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. بررسی این قیمت با روزهای قبل نشان از ورود بی سابقه اوراق تسه به این کانال در یک سال اخیر داشته است. در ادامه این اتفاق موجب شد تا سقف وام برداشتی مجردین در این هفته نیز تغییر کرده و رکورد بالایی را ثبت کند.

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین ۱۴۰ میلیون تومان و برای متاهلین را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است، مجردها نیازمند خرید ۲۸۰ ورق و متاهلین ۴۸۰ ورق خواهند بود

بر این اساس هزینه وام مسکن برای مجردین در چهارشنبه ۳ آذر ما برابر با ۲۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و برای متاهلین ۳۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ثبت شد. مسیر قیمت ها در این هفته روندی تقریبا نوسانی بوده که و در نهایت از چهارشنبه هفته گذشته پایین تر آمد.

از آن جا که متقاضیان وام برای دریافت وام ناچار به پرداخت دو هزینه هستند بنابراین نرخ سود آن ها نیز از میزان اسمی خود جدا شده و متناسب با قیمت اوراق تغییر خواهد کرد.

پایین آمدن هزینه وام مسکن از قله ۱۴۰۰

نرخ سود موثر وام مسکن در هفته اول آذر

با توجه به آن که متقاضیان وام مجبور به پرداخت دو هزینه همزمان برای دریافت وام مسکن هستند در نتیجه تغییرات در این میزان به نرخ سود نیز منتقل شده و با نوسان در هزینه هر برگ اوراق نرخ سود موثر نیز تغییرخواهد کرد.

درهمین راستا محاسبات نشان می دهد نرخ سود وام مسکن در پایان هفته گذشته از 22.36 درصد به 22.2 درصد رسیده و در نهایت اندکی پایین تر از آخرین روز هفته گذشته به ثبت رسید. با این حال هنوز این سطح در مقایسه با ماه های سال 1400 در درجه بالایی قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج