جاباما
۱۱۷۲۹۰۸
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

عملکرد نه‌چندان موفق ۳ شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات

پرسپولیسی‌ها برای جذب هافبک پیشین تراکتور مبلغ زیادی پرداخت کردند به این امید که اسدی جای خالی احمد نوراللهی را برایشان پر می‌کند، اما خیلی زود مشخص شد این پیش‌بینی غلط از آب درآمده است؛ هافبکی که از سنت‌پولتن اتریش با کلی تبلیغات و سروصدا و قراردادی یک‌ساله پرسپولیسی شد و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

فرهیختگان: هرساله رقابت بین تیم‌های مدعی در بازار نقل‌وانتقالات یکی از جذابیت‌های فوتبال محسوب می‌شود. در لیگ برتر ما هم اگرچه دیگر همانند دهه‌های ۶۰ و ۷۰ شاهد حضور ستاره‌ها در داخل کشور نیستیم، اما هنوز هم به لطف حضور بعضی از مدیران و مدیربرنامه‌ها با القابی چون شاه‌مهره نقل‌وانتقالات و توصیف‌های دهان‌پرکنی مثل بمب ترکاندن و... تنور رقابت برسر جذب بازیکنان داغ است.

اگرچه دو، سه فصلی است که در لیگ برتر تعداد بازیکن بزرگ به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد، با این‌ حال خوشبختانه فوتبال پر از استعداد ما هنوز‌ هم بازیکن می‌سازد، اما به‌دلیل افزایش نرخ ارز و مشکلات مالی که اکثر باشگاه‌های کشورمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اولویت و ترجیح فوتبالیست‌های نسل جدید بازی در لیگ‌های اروپایی یا کشورهای عربی است.

در چندسال گذشته بسیاری از بازیکنان ایرانی با قرارداد چند ۱۰هزار دلاری با تیم‌های درجه‌ سه کشورهای اروپایی را به بازی در لیگ داخلی ترجیح دادند که جای بررسی جداگانه‌ای دارد؛ اما در گزارش امروز «فرهیختگان» به وضعیت سه بازیکنی پرداختیم که قبل از آغاز فصل از آنها به‌عنوان بمب نقل‌وانتقالاتی یاد می‌کردند و برسر جذب‌شان بین باشگاه‌های بزرگ کشور دعوا و رقابت بود، اما عملکردشان حداقل تا به الان دور از انتظار بود‌ه است.

عملکرد نه‌چندان موفق ۳ شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات

شهریار مغانلو، بمب خنثی در نصف‌جهان

شهریار مغانلو از آن بازیکنانی بود که بعد از عملکرد درخشان در لیگ ایران (همراه با پیکان) چمدان‌هایش را برای بازی در اروپا و تیم گمنام سانتاکلارا در لیگ کشور پرتغال بست. شهریار در تیم پرتغالی عملکرد نسبتا ضعیفی داشت، اما با حضور قرضی در پرسپولیس دوباره احیا شد و به تیم‌ملی هم رسید. طول عمر حضور بازیکن زنجانی در پرسپولیس زیاد نبود و بعد از درخشش با پیراهن سرخ مبلغ رضایتنامه و قرارداد شهریار هم بیشتر شد و بعد از کش‌وقوس بین پرسپولیس و سپاهان سرانجام به تیم اصفهانی پیوست.

با این جابه‌جایی هواداران سپاهان سرخوش از جذب او و هواداران پرسپولیس ناراحت و نگران از جدایی مهاجم اول تیم‌شان بودند و دلخوری به‌جایی رسید که ارتش مجازی پرسپولیس در اقدامی متحدانه پیج اینستاگرامی مغانلو را آنفالو کردند‌! اما برخلاف پیش‌بینی‌ها ریزش چند 10هزار فالووری مهاجم قدبلند سپاهان باعث ایجاد انگیزه برای او نشد و تبدیل به یک مهاجم یا بمب خنثی شد. آن ‌همه هیاهو و شور و هیجان ابتدای فصل با آمار ضعیف و عجیب‌وغریب ۶بازی و بدون گل زده در تضاد بود‌! شهریار در ۱۳بازی با پیراهن پرسپولیس ۴گل به ثمر رسانده بود و چندین‌بار هم برای مهاجمان کناری گل ساخت، اما در سپاهان تا الان عملکرد موفقی نداشته و از حالا شایعه قرار گرفتنش در لیست مازاد طلایی‌پوشان شنیده می‌شود!

رضا اسدی، ستاره‌ای که نیامده نیمکت‌نشین شد

پرسپولیسی‌ها برای جذب هافبک پیشین تراکتور مبلغ زیادی پرداخت کردند به این امید که اسدی جای خالی احمد نوراللهی را برایشان پر می‌کند، اما خیلی زود مشخص شد این پیش‌بینی غلط از آب درآمده است؛ هافبکی که از سنت‌پولتن اتریش با کلی تبلیغات و سروصدا و قراردادی یک‌ساله پرسپولیسی شد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. درباره اسدی شنیده می‌شود یحیی به اطرافیانش گفته امید زیادی به او داشته، ولی ناامیدش کرده تا جایی که کمال را بیشتر از او قبول دارد.

این هافبک ۲۵ساله در بازی قبل پرسپولیس مقابل صنعت نفت نیمکت‌نشین شد و در ۵بازی قبل از آن در لیگ به‌جز یک گل زده عملکرد موفقی نداشت. پاس‌های اشتباه و سردرگرمی و کند بودن این بازیکن در مرکز زمین، کار را به‌جایی رساند که بسیاری از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به عملکرد او‌ انتقاد کردند و اسدی هم برای در امان ماندن از سرزنش‌های هواداران پیجش را در حالت دی‌اکتیو (غیرفعال) قرار داد! درباره اسدی زمزمه‌هایی هم شنیده می‌شود که باشگاه پرسپولیس پیشنهاد معاوضه او با مغانلو را به سپاهان داده که باید منتظر بود و دید در نیم‌فصل چه اتفاقی رخ می‌دهد.

امین قاسمی‌نژاد، استقلال برنده دربی نشد

وقتی مدیربرنامه امین قاسمی‌نژاد برای مذاکره وارد ساختمان پرسپولیس شد و مدیران قرمزها هم با حضور در باشگاه آماده یک انتقال پرسروصدا بودند، ساعتی بعد مقابل آسانسور ساختمان باشگاه فرزاد مجیدی در را روی قاسمی‌نژاد باز کرد و او را در آغوش گرفت و با توجه به درخششی که در دو، سه سال گذشته در لیگ داشت، خیلی‌ها اعتقاد داشتند استقلالی‌ها در یک هایجک تاریخی به پرسپولیس شاه‌ماهی نقل‌وانتقالاتی را آبی‌پوش کردند. کار به‌جایی رسید که بعد از امضای قرارداد او با استقلال، فرزاد مجیدی در مصاحبه‌ای جذب او را به‌اندازه برنده شدن در یک دربی مهم و قابل ‌اهمیت توصیف کرد، اما در عمل و با پیراهن آبی این بازیکن ۳۵ساله نتوانست انتظارات را برآورده کند.

قاسمی‌نژاد که خرج زیادی روی دست استقلالی‌ها گذاشته، از ۶ بازی قبل در ۴بازی و آن هم بیشتر به‌عنوان یار تعویضی به میدان رفت و نه در گلزنی موفق بود و نه در ثبت پاس‌گل‌. البته بازیکن بابلی فعلی استقلال زمانی که پیراهن پدیده را می‌پوشید، ستاره این تیم و یکی از بهترین‌های لیگ بود، اما حالا با جدایی او نه خودش حال‌وروز خوبی دارد و نه تیم سابقش پدیده.

پول و شهرت خوشبختی نمی‌آورد

در 6بازی ابتدایی فصل بازیکنانی بودند که در سکوت خبری یا به‌دور از هیاهوی آنچنانی به عضویت تیمی درآمدند، اما عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت‌به این بازیکنان داشتند. به‌عنوان نمونه پیمان بابایی که در لیگ آذربایجان بازی می‌کرد و زمانی که می‌خواست به لیگ برتر برگردد خواهان نداشت، اما در این فصل برای تراکتور ۳گل زده و یکی از بهترین گلزنان لیگ است یا دروازه‌بان جوانی مثل علیرضا رضایی که با حضور رشید مظاهری و سیدحسین حسینی در دو بازی استقلال دروازه این تیم را بسته نگه داشته است؛ بازیکنانی که پول میلیاردی نمی‌گیرند و القابی مثل ستاره یا شاه‌ماهی ندارند، اما تا این لحظه عملکرد قابل‌ ستایشی از خود به‌جای گذاشتند‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حاج عباس ببری

      هرچی برسر قاسمی نژاد بیاد حقشه، نمک میخورد ونمکدان میشکند، اگر یحیی بهش میدان نمیداد توی همان پدیده هم مالی نمیشد.

    • بدون نام

      شاه ماهی هههه

    • علی پرسپولیسی

      فقط بمب نقل و انتقالات دربی که شاه فرزاد کمک سرپرست برنده شده.فقط اون

      پاسخ ها

      • البرز

        شاه فرزاد خخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج