جاباما
۱۱۷۳۰۳۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افشاگری یک امام جمعه درباره قاچاق سنگ طلا

امام جمعه ورزقان با هشدار قاچاق طلا در این منطقه، گفت: متاسفانه با وجود مراحل استخراج قانونی سنگ طلا در این منطقه، شاهد قاچاق طلا از ورزقان هستیم.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه ورزقان با هشدار قاچاق طلا در این منطقه، گفت: متاسفانه با وجود مراحل استخراج قانونی سنگ طلا در این منطقه، شاهد قاچاق طلا از ورزقان هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد درباره مشکلات معدن طلای ورزقان، گفت: معدن طلای اندریان که به معدن طلای آسترگان معروف است، بر اساس برآوردها دارای ۴۰۰ هزار تن سنگ طلا بوده که ارزش بالایی دارد؛ از این رو با شرکت روسی قرارداد بسته شده که کار استخراج را از این معدن انجام دهد اما متاسفانه در این منطقه برخی مشکلاتی وجود دارد که مانع از تحقق آن می‌شود.

افشاگری یک امام جمعه درباره قاچاق سنگ طلا

وی افزود: مشکلات زیست محیطی از جمله این معضلات است چرا که در استحصال از این معدن از سیانور استفاده می‌کنند که برای مردم و حتی حیوانات مشکلاتی به وجود آورده است.

وی به پیگیری وزارت صمت و سازمان محیط زیست در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: انتظار نداریم این مشکلات به صفر برسد؛ اما حداقل می‌توانند این مشکل زیست محیطی را به حداقل برسانند. پیگیری مسئولان و کاستن از این آسیب، باعث ورود خسارات کمتر به مردم منطقه خواهد شد.

پورمحمد، دومین مشکل به وجود آمده به واسطه این معدن را مشکلات ناشی از استخراج برشمرد و توضیح داد: این معدن طلا به نام مردم منطقه است؛ اگرچه یک منبع ملی و کشوری به شمار می‌آید اما باید مردم بومی از این معدن بیشتر استفاده کنند.

وی با ابراز تاسف از این‌که مردم این منطقه هیچ سودی از وجود این معدن و استخراج آن نمی‌برند، افزود: اکنون بسیاری از جاده‌های منطقه خاکی هستند و رسیدگی چندانی به آن‌ها نمی‌شود؛ از سوی دیگر قاچاق کالاها هم وجود دارد و این قاچاق به واسطه نفوذ در خود شرکت انجام می‌شود.

وی با توضیح درباره نوع استخراج و استفاده از دینامیت و خسارات جانی و مالی به افراد، تصریح کرد: هفته گذشته در شهر ورزقان نیروی انتظامی ۲۰ تن سنگ طلا را توقیف کرد؛ حال این ۲۰ تن سنگ طلای قاچاق چطور از معدن خارج و به شهر ورزقان رسیده است؟ این گوشه‌ای از قاچاق سنگ طلا است که به ورزقان آمده است.

امام جمعه ورزقان از بی صاحب رها شدن این سرمایه ملی انتقاد کرد و گفت: بنده که در دفتر نماز جمعه خدمت می‌کنم از این وقایع خبر دارم، اداره کل اطلاعات، وزارت صمت و نیروی انتظامی از این وقایع خبر ندارند؟

وی با اشاره به ارائه آماری از این معدن که پیشتر منتشر شده است، افزود: در سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار تن سنگ استخراج شده است؛ سال ۹۹، بالغ بر ۴۵۰۰ تن، در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ که هنوز اعتراض نکرده بودیم حدود ۶۵۰۰ تن سنگ طلا استخراج کرده‌اند و حداقل برابر همین هم قاچاق شده است؛ بیش از آمار استخراج شده، این معدن به صورت قاچاق از منطقه خارج شده است.

وی، نابسامانی در خارج کردن سنگ‌های طلا از منطقه را مورد انتقاد جدی قرار داد و ابراز کرد: خانه هر روستایی اندریان حدود ده‌ها تن سنگ طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه منبع ملی و بیت‌المالی که برای همه مردم کشور است رها شده‌اند و مردم بومی و محلی هم از آن استفاده نمی‌کنند و در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است.

پورمحمد به بی‌توجهی تمام مسئولان به این امر اشاره کرد و گفت: این موضوع را به هر کس که اطلاع داده‌ایم بله گفته است اما کاری انجام نداده است؛ از شورای سیاستگذاری تقاضا داریم تا این مطالب اطلاع‌رسانی شود و راهکاری برای مقابله با این وضعیت ارائه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج