جاباما
۱۱۷۳۲۰۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

سهمیه ۳+۱ ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳

عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه‌ای عربستان مدعی شد که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو سال دیگر، ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود.

ورزش سه: در حالیکه امروز سی و یکمین جلسه مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بحث و گمانه زنی درباره سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به سوژه رسانه ها تبدیل شده و اکنون یک مقام مسئول عربستانی مدعی شده که سهمیه کشورهای در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ مشخص شده است.

عبدالمجید المنصور عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان در توئیتر خود از امتیازبندی کشورها برای کسب کرسی های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. او در توئیتر خود نوشت: انتظار می‌رود کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای آینده رده‌بندی کشورها در مسابقات جام باشگاه های آسیا برای سال ۲۰۲۱ را اعلام کند و انتظار می رود که عربستان سعودی برای اولین بار از زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۴، صدرنشین این رده‌بندی شود. این رده بندی نشان دهنده نتایج باشگاه های هر کشور در رقابت های لیگ قهرمانان در چهار سال اخیر است.

او نوشـت: امتیازات هر کشور بر اساس نتایج باشگاه های آن در چهار سال گذشته بر اساس معادلات مشخص محاسبه می شود، جایی که نتایج متمایز به پیشرفت کشور در رتبه بندی کمک می کند و این نشان دهنده پیشرفت عربستان در سال های گذشته است.

سهمیه ۳+۱ ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳

عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان ادامه داد: این طبقه بندی برای تعیین سهمیه های هر کشور در لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ با توجه به لیست شرکت کنندگان استفاده می شود. به طور خلاصه، مکانیسم طبقه بندی بدین صورت است که در لیگ قهرمانان آسیا به هر باشگاهی 3 امتیاز برای برد و یک امتیاز برای تساوی تعلق می گیرد و در صورت به مراحل بالاتر، 3 امتیاز اضافی تعلق می گیرد. در پلی آف نیز 0.3 امتیاز برای پیروزی و 0.15 امتیاز برای تساوی و 0.3 امتیاز صرفا برای شرکت در این پیکارها تعلق می گیرد.

وی همچنین توضیح داد: پس از آن، امتیاز تمام باشگاه های هر کشور جمع آوری شده و بر تعداد باشگاه های شرکت کننده کشور مذکور تقسیم می شود. در این معادله، امتیاز آن کشور را در یک نسخه از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مشخص می کند و سپس این کار برای تمامی 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان صورت می گیرد و پس از به دست آمدن امتیاز نهایی و تقسیم آن بر عدد 4، میانگین امتیاز آن کشور در 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا محاسبه می شود.

سهمیه ۳+۱ ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳

طبق ادعای عبدالمجید المنصور عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان، نمایندگان ایران با کسب میانگین 44.58 امتیاز در 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا، توانسته اند قطر را پشت سر گذاشته و 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم را در لیگ قهرمانان آسیا 2023 کسب کنند.

عبدالمجید المنصور در ادامه با انتشار دو جدول، میانگین امتیاز کسب شده توسط نمایندگان کشورهای آسیایی را درج کرده که عربستان با کسب ۵۷.۳۰ امتیاز در رده نخست ایستاده و ۳ سهمیه مستقیم به همراه یک سهمیه غیرمستقیم را کسب کرده است. طبق ادعای وی، تیم های ایرانی موفق شده اند در ۴ سال گذشته میانگین ۴۴.۵۸ امتیاز در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند.

طبق ادعای عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای عربستان، ایران توانست در ۴ دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا با پیشی گرفتن از قطر، این تیم را جا گذاشته و در رتبه چهارم آسیا قرار بگیرد. بدین ترتیب ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ دارای سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود. البته این ادعا باید توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی تأیید شود و نکته مهم اینکه این سهمیه برای دو سال دیگر است و در نسخه سال ۲۰۲۲، همچنان سهمیه ایران ۲+۲ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      دعا کنید پرسپولیس همیشه تو لیگ قهرمانان موفق باشه کیسه کشا ک ایران سهمیه اش میشه یک یک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج