۱۱۷۳۲۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فنونی‌زاده: پرسپولیس به این برد نیاز داشت

تیم پرسپولیس پس از ۳ هفته در لیگ برتر به پیروزی رسید و توانست تیم صنعت‌نفت آبادان را در حضور تماشاگرانش با یک گل در آزادی شکست دهد.

روزنامه وطن امروز: تیم پرسپولیس پس از ۳ هفته در لیگ برتر به پیروزی رسید و توانست تیم صنعت‌نفت آبادان را در حضور تماشاگرانش با یک گل در آزادی شکست دهد. قرمزهای پایتخت در این دیدار یک گل دیگر هم به ثمر رساندند که از نظر کمک داور مسابقه این توپ از خط دروازه رد نشده بود. درباره این دیدار با مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت پرسپولیس گفت‌وگو کردیم.

* پرسپولیس پس از ۳ هفته که به بردی در لیگ برتر دست پیدا نکرده بود، سرانجام مقابل صنعت‌نفت آبادان به برتری رسید.

بله! پرسپولیس پس از ۳ هفته که زیر متوسط بازی کرد، به برد شیرینی دست پیدا کرد؛ بردی که روحیه‌بخش و بموقع بود، چرا که تنها ۲ بازی دیگر تا داربی پیش رو بود و به این برد نیاز داشتیم. نیمه اول خیلی خوب نبودیم اما نیمه دوم شرایط بهتر شد و به گل رسیدیم. این را هم بگویم که تیم صنعت‌نفت را تا این حد ضعیف ندیده بودم. آبادان مهد فوتبال ایران است اما آقای منصوریان نمی‌دانم چه فکری کرده بود که نوع بازی تیمش طوری بود که انگار آمده‌اند ۴-۳ گل بخورند و بروند. هفته‌های قبل مس رفسنجان یا گل‌گهر سیرجان مقابل پرسپولیس بازی کردند و موفق هم بودند اما صنعت‌نفت جز ۱۰ دقیقه بعد گلی که خورد، چیزی برای ارائه نداشت. شیوه کار منصوریان مرا یاد کارلوس کی‌روش می‌اندازد که وقتی از ایران به تیم‌ ملی کلمبیا رفت، با سبک دفاعی‌اش باعث شد آن تیم موفق، پشت هم باخت بیاورد و در نهایت هم اخراج شد. در هر صورت صنعت‌نفت خیلی ضعیف بازی کرد.

* پرسپولیس یک گل هم به ثمر رساند که داور اعلام کرد توپ از خط دروازه رد نشده است، در حالی که توپ گل شده بود؛ به نظر می‌آید فوتبال ایران به VAR خیلی نیاز دارد.

داشتن VAR در فوتبال ایران از نان شب هم واجب‌تر است. با این شرایط برای داربی باید داوری انتخاب شود که تجربه زیادی دارد تا تیمی متضرر نشود. اگر توپ سرلک گل نمی‌شد، داور می‌خواست درباره این اشتباهش چه جوابی دهد؟ البته خط‌نگهدار باید توپ عبدی را گل اعلام می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. با آمدن VAR هم یک سوالی به وجود می‌آید: اینکه ناظران چه کسانی هستند؟ آنهایی که تصاویر را می‌بینند خودشان نیاز به ۳ کارشناس دارند که نظرشان را تأیید کنند(!)

* خط دفاعی پرسپولیس نسبت به فصول گذشته عملکرد ضعیف‌تری دارد؛ تیمی که بعد از ۵ هفته، به نخستین کلین‌شیت خودش دست پیدا کرد. جایگزینان بازیکنانی مثل کنعانی‌زادگان در خط دفاع توانسته‌اند جای مدافعان جدا شده را پر کنند؟

من خودم به عنوان مدافع ۹-۸ سال در پرسپولیس بازی کردم. اگر خط دفاع تیم عملکرد خوبی داشته، به این دلیل بود که خط هافبک ما فوق‌العاده عمل می‌کرد؛ بازیکنانی بودند که هم تکنیکی بودند و هم قدرتی. امسال خریدهایی که یحیی گل‌محمدی داشته، همه بهترین‌های تیم خودشان بوده‌اند اما موضوع اینجاست که فکر کردند پرسپولیس هم تیمی مثل پدیده و... است، در حالی که اینجا شما فرصت اشتباه نداری و با یک اشتباه سکونشین می‌شوی. مثلا رضا اسدی بازیکن خوبی در تیم‌های قبلی‌اش بوده اما در پرسپولیس عملکرد ضعیفی داشته و شانس آورده هوادار در ورزشگاه نیست. زمانی که احسان پهلوان در بازی با صنعت‌نفت مصدوم شد، من فکر می‌کنم خود یحیی علاقه داشت اسدی را به میدان بیاورد اما به دلیل حضور هواداران و فشاری که روی این بازیکن است، کمال کامیابی‌نیا را پس از مدت‌ها ترجیح داد. آمدن کمال نقطه مثبت تیم بود. هم بازی تیم بهتر شد و هم تیم در میانه زمین مسلط شد. من فکر می‌کنم کمال تأثیرگذارتر از اسدی است. از اسدی با توجه به قد بلندی هم که دارد می‌شود در دفاع استفاده کرد.

* با توجه به نتایج و نحوه بازی پرسپولیس، به نظر شما این تیم باز هم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود؟

لیگی فرسایشی داریم و تیم باید در ۳ جبهه (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) بجنگد. تیم باید آنقدر بازیکن داشته باشد که مشکلی از این بابت نداشته باشد. البته تیم گل‌محمدی بازیکن دارد اما من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس می‌گویم هر بازیکنی که بازی می‌کند باید حقانیت خودش را ثابت کند. مثلا مهدی شیری پس از خطای هند و پنالتی‌ای که در فینال لیگ قهرمانان آسیا به اولسان کره‌جنوبی داد، مورد غضب هواداران قرار گرفت اما او حالا در دفاع پرسپولیس خیلی خوب بازی می‌کند و تلاشش جواب داده که البته در حمله بازیکن ضعیفی است. با همه این اوصاف نخستین تیم مدعی امسال پرسپولیس است. اوایل فصل تیم هماهنگ نبود اما ان‌شاءالله بچه‌ها با گوش دادن به صحبت‌های کادر فنی نتایج بهتری در زمین خواهند گرفت.

* مدیریت مجید صدری را در این مدت چطور دیدید؟

اگر از ورزشی‌ها مثل دکتر دادکان، ذوالفقارنسب و... به عنوان مدیرعامل انتخاب نشوند، به نظرم همین دکتر صدری که مدتی هم رئیس هیأت‌مدیره تیم بود و در این فصل پس از رفتن سمیعی، سرپرست باشگاه شد، بهترین گزینه است. بالاخره به مسائل تیم اشراف دارد.

* ایشان وعده امضای قرارداد با کارگزار جدید را داده بود اما هنوز اتفاقی نیفتاده و تیم هم کم مشکل مالی ندارد.

آقای صدری چه کار کند؟ در ۴-۳ سال اخیر که بازیکنان مشکل مالی نداشتند، به دلیل این بود ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل تیم را حمایت می‌کردند. به نظرم باز هم می‌توانند با آنها صحبت کنند تا به تیم در حال حاضر کمک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج