۱۱۷۳۴۲۱
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و انتظار قرار است از فردا دوشنبه، ۸ آذر/ ۲۹ نوامبر دور هفتم مذاکرات وین بین ایران، اعضای ۱+۴ و همچنین ایالات متحده آمریکا بر سر احیای برجام و لغو تحریم‌ها برگزار شود. در این بین برخی از کارشناسان، تحلیلگران و ناظران امر افق چندان روشنی را برای این مذاکرات و حصول توافق، حداقل تا قبل از پایان سال میلادی متصور نیستند.

برترین‌ها: سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و انتظار قرار است از فردا دوشنبه، ۸ آذر/ ۲۹ نوامبر دور هفتم مذاکرات وین بین ایران، اعضای ۱+۴ و همچنین ایالات متحده آمریکا بر سر احیای برجام و لغو تحریم‌ها برگزار شود. در این بین برخی از کارشناسان، تحلیلگران و ناظران امر افق چندان روشنی را برای این مذاکرات و حصول توافق، حداقل تا قبل از پایان سال میلادی متصور نیستند.

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

علی باقری در وین

روز گذشته «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روز دوشنبه هشتم آذر ماه در وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، در رأس هیأتی وارد وین پایتخت اتریش شد.

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

۴۰ نفر از ایران به مذاکرات وین آمدند!

استفانی لچین‌استین خبرنگار شاغل در کشور اتریش، در صفحه توییتر خود از سفر هیئت ۴۰ نفره از ایران برای حضور در مذاکرات وین خبر داد.

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

همچنین معصومه پورصادقی دبیر سیاسی و دیپلماسی روزنامه رسالت در توییتر خود نوشت: « طبق شنیده‌ها، هیات مذاکره کننده ایران در این دوره با سطح متفاوت و ممتازی اعزام شده که حاکی از یک ابتکار برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه‌ترین زمان است. معاون ارزی بانک مرکزی،معاون اقتصادی وزارت خارجه، معاون بین‌الملل وزارت اقتصاد، معاون حقوقی واخ در این مذاکرات حضور دارند.»

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

دلیل اینکه چرا در وین یک تیم ۴۰ نفره به وین رفته مشخص نیست!

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

تهدید جدید آمریکا علیه ایران در آستانه دور جدید مذاکرات

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در گفت وگو با شبکه بی.بی.سی:

* اگر تهران بخواهد از فرصت مذاکرات به عنوان بهانه ای برای تسریع برنامه هسته ای اش استفاده کند، آمریکا و متحدانش علیه ایران فشار خواهند آورد. اگر ایران فکر می کند که این بار می تواند فشار بیشتری بیاورد و سپس بازگردد و بگوید که آنها امتیازات بهتری می خواهند، این دیگر کارساز نخواهد بود. ما و شرکایمان این کار را انجام نخواهیم داد.

* امیدواریم که به آنجا نرسیم اما اگر به آن نقطه رسیدیم، فشار باید افزایش یابد تا به ایران این پیام منتقل شود که گزینه ای که انتخاب می کند، اشتباه است. اینکه یک مسیر متفاوت برای ایران وجود دارد اما این مسیر به صورت نامحدود باز نیست زیرا برنامه هسته ای ایران ماهیت توافق مورد مذاکره (برجام) را در معرض خطر قرار می دهد.

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

آمریکا نیامده وین را به توپ بست!

* روزنامه «جوان» در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی می‌نویسد متقاعد کردن چین به توقف واردات نفت از ایران، افرایش تحریم‌ها، تخریب برنامه هسته‌ای و حتی حمایت از حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران در لیست گزینه‌های آمریکا قرار دارند.

روحانی نباید «برجام» را حفظ می کرد

* روزنامه وطن امروز نزدیک به جریان اصولگرا هم » در فاصله یک روز مانده به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین این روزنامه انقلابی می گوید روحانی نباید برجام را حفظ کند! گفتنی است صبر استراتژیک اصطلاحی است که پس از خروج آمریکا از برجام و بی‌خاصیت شدن این توافق، توسط دولت روحانی استفاده می‌شد.

روزنامه « کیهان » با اشاره به اعتراضات اصفهان آن را به دشمنان نظام نسبت داده و می‌نویسد غربی‌ها «آشوب می‌کارند که تحریم درو کنند.»

شماری از تحلیلگران و مقامات می‌گویند در وین دستورالعمل غربی‌ها «فشار مضاعف» علیه ایران است.

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

مذاکرات فردا؛ بیم‌ها و امیدها

* یوسف مولایی تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه در تهران در یادداشتی که روزنامه «آرمان» منتشر کرد می‌نویسد: «ابزار ایران برای اعمال فشار در مذاکرات این است که نشان دهد توانمندی‌ها و قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر شرایط مساعد نباشد و بخواهد بیشتر تحت فشار قرار بگیرد به‌طوری که نتواند از منافع مذاکره و فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کند، گزینه‌های دیگر را هم می‌تواند فعال کند. همانطور که آمریکایی‌ها اعلام کردند همه گزینه‌ها را روی میز دارند و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، مسیر دیگری را خواهند پیمود.» او تأکید کرده «خطر به‌هم خوردن و هزینه برهم خوردن مذاکرات برای هر دو طرف سنگین است [اما] برای ایران خیلی بیشتر و به همین دلیل چون خطر و هزینه شکست مذاکرات خیلی بالاست.»

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور هم در این رابطه نوشت:

* ایران شرط موفقیت هرگونه مذاکره آتی در مساله هسته‌ای را لغو کلیه تحریم‌های برجامی و فرابرجامی عنوان کرده است. این همان چیزی است که دولت بایدن نمی‌تواند با آن موافقت کند. ایران همچنین خواستار ارائه تضمین‌ از سوی آمریکا شده تا هیچ دولت دیگری در آینده از برجام خارج نشود.

* کسب موافقت کنگره آمریکا در مورد هرگونه توافق احتمالی، تا حد زیادی به دلیل تنش‌هایی سیاسی بالا در آمریکا، دور از انتظار به نظر می‌رسد.

* شاید مولفه کلیدی در رابطه با مذاکراتِ آتی هسته‌ای ایران با محوریت احیای برجام، این حقیقت باشد که ایران با رویکردی متحد تر، و راهبردی مشخص‌تر حرکت می‌کند.

* در این راستا، ایران هیچ عجله‌ای ندارد و حتی از شکست خوردنِ مذاکرات نیز ابایی ندارد. در عین حال، جبهه مقابلِ ایران، تا حد زیادی چند‌تکه و متفرق است.

* از این رو، شانس موفقیتِ دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین، مگر اینکه اتفاقی شگفت انگیز بیفتد، چندان زیاد نیست».

ایران با یک تیم ۴۰ نفره به مصاف ۱+۴ می‌رود!

اگر مذاکره با آمریکا، تحقیر است در وین چه می کنید؟

زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت:

* خب اگر قرار به تحقیر آمریکاست، اصلاً چه نیازی به مذاکرات وین؟ چه نیازی به این همه اصرار برای بازگشت آمریکا به برجام؟ چه نیازی به درخواست از آمریکا برای لغو تحریم‌ها؟

* معمولاً طرفی را در این دنیا می‌توان "تحقیر" کرد که مطلقاً نیازی به او نباشد. حال آیا نیازی به آمریکا برای لغو تحریم‌ها در میان نیست؟ اگر نیست در وین چه می‌کنید؟

مذاکرات نتیجه بخش در گرو رایزنی با همه طرف‌ها

ابوالقاسم دلفی در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی بر این نکته تاکید دارد: چه ۱+۵ و چه ۱+۴ اگرچه در قالب یک گروه مشترک به عنوان طرف مذاکرات ایران عمل می‌کنند، اما گروه همگنی نیستند. هر کدام از این کشورها نقشه های جداگانه ای مبتنی بر اهداف و منافع خود از دل مذاکرات دارند. روسیه و چین به دلیل تفاوت ماهوی سیاست خارجیشان با دنیای غرب با محوریت آمریکا و اروپا تعامل دیپلماتیک خاص خود را با ایران دارند که قطعا با نوع نگاه دیپلماسی اروپایی ها و آمریکا نسبت به ایران کاملاً فرق می‌کند. هر چند در برخی مقاطع پکن و مسکو همراهی بیشتری با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال ایران داشته اند و در برهه‌هایی هم شاهد گسل و تضاد رفتاری آنها در قبال تهران هستیم که این امر ناشی از تعریف منافع این کشورهاست.

دور هفتم مذاکرات وین نخستین دور مذاکرات در دولت سیزدهم است. اصولگرایان مدعی‌اند دولت حسن روحانی با غربی‌ها مماشات می‌کرد.

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در اواخر ماه ژوئن برگزار شد و بعد از آن دیگر طرفین برای گفتگو بر سر احیای توافق هسته‌ای به پایتخت اتریش بازنگشتند. این در حالی است که اظهارات پراکنده‌ای از سوی دولتمردان جدید ایرانی در خصوص نگاه آنها به این گفتگوها منتشر شده است. اظهاراتی که حتی بعضا متناقض هستند و تردیدها در خصوص اتخاذ یک رویکرد منسجم درباره آینده گفتگوهای هسته‌ای از سوی دولت جدید ایران را افزایش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل زمان احمدی نژاد که هر جا میخواست بره دو هواپیما همراه با زن و بچه و فک و فامیل راه میفتادن. گدا گشنه ها وقتی بشن همه کاره همینه. بعدش هم برمیگردن میگن اونا زیاده خواه بودن و ما هم چون خواستیم از منافع ملی دفاع کنیم مذاکرات به جایی نرسید

    • بدون نام

      درسته که ما 40 نفریم و تعدادمون زیاده ولی فقط همین آمریکایی ها با 100 نفر میان. بقیه طرف های غربی بماند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      خخخ . ۴۰ نفر رفتن ماموریت ، تپل حق ماموریت بگیرن و با پول بیت المال بخورم و بگردن و به ریش ملت بخندن . عمرا توافقی حاصل بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسود که نیستید،انشاالله موفق باشد

    • ایرانی

      امیدوارم لااقل انگلیسی بلد باشن.

    • بدون نام

      هزینه و بالاسری این سفر ۴۰ نفره که از سفره بیت المال میره چقدر میشه؟ اگه نتیجه ای نداشته باشه چی ؟

    • بدون نام

      آمریکای بیشرف جوری حرف میزند که انگار ایران بود از برجام خارج شد وحالا فرصت محدود میگذارد ننگ بر توافق زورکی ما که تحریم هستیم هرچه باداباد بگذارید ببینید این قلدرلی همه چیز چکار میخواد بکنه.

    • بدون نام

      برای گفتگو ومذاکره سه چهار نفر نیاز است نه 40 نفر اگر در دولت قبل همراه خود 40 نفر برده بودند تیتر یک بعضی از روزنامه ها بود چرا این همه هزینه پولهای مردم وبیت المال صرف مذاکره شود انتقاد پشت سر هم کیهان جان کسانی که در اصفهان اعتراض کردند نه ضد انقلاب بودند ونه دشمن آنها هم وطنهای کشاورز ما بودند که تمامی محصولاتشان خشک وضرر کردند وآب ندارند

    • بدون نام

      معلوم حسابی بخور خ بخوره چهل نفری مگه نذری میدی

    • بدون نام

      یاد سفر احمدی نژاد البته اخرین سفرش به سازمان ملل افتادم که تمام دوستان و آشنایان را برده بود که خوش بگذره

    • بدون نام

      هزینه چهل نفر ماموریت کاری چهل نفر برای یک کربلا پیاده روی ...یارو51میلیون گرفته حالا اینها.......

    • پرویز

      یک سفر توریستی و گرفتن حق ماموریت روزانه حداقل 150 دلار دلیل اصلی سفر این هیات بلند بالا، نیست. برای چنین مذاکراتی حداکثر شش نفر کافی است بدبخت ملت ایران پرواز اختصاصی خریدهای آنچنانی و .......

    • بدون نام

      دور هم خوش میگذره

    • بدون نام

      100نفر هم که برید. چاقوتون تیز نیست. زور دست زورگوست. البته مردم می‌سوزند. به پای شما. آمریکا قدرت اول دنیاست وهمه کشورها حتی برای یک امضا از آمریکا. مجبورن از او تبعت کنند. کسی به ما ونفت ما احتیاج نداره.

    • بدون نام

      چهل نفر رفتن چمدون هاشون را موقع برگشتن نشون بدین ، از جیب ملت میرن تفریح چه دلیلی داره دنبال به توافق رسیدن سریع باشن

    • بدون نام

      ماشاالله یک تیم فوتبال داره میره میدان مسابقه

    • بدون نام

      دلواپس کاسب

    • عزیزجون

      یکی مرد جنگی به از چهل سوار.

    • بدون نام

      به بهانه برجام یک تعداد با گرفتن حق ماموریت دلاری و با پول مردم بدبخت عازم اروپا میشوند خنده دار نیست

    • بدون نام

      روزنامه های زنجیره‌ای کیهان و جوان دنبال ادامه تحریم ودادن اطلاعات غلط به مردم ایران هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج