جاباما
۱۱۷۳۵۳۲
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

طرز تهیه خورش داوود پاشا، غذای محبوب ترکیه‌ای

ازجمله غذاهای محبوب و معروف کشور ترکیه خورش داوود پاشاست که شباهت زیادی به خورش فسنجان ایرانی‌ها دارد و از ترکیب کوفته قلقلی با رب انار و نعناع داغ تهیه می‌شود.

برترین‌ها: ازجمله غذاهای محبوب و معروف کشور ترکیه خورش داوود پاشاست که شباهت زیادی به خورش فسنجان ایرانی‌ها دارد و از ترکیب کوفته قلقلی با رب انار و نعناع داغ تهیه می‌شود.

خورش داوود پاشا یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین خورش‌های کشور ترکیه است که با کوفته قلقلی تهیه می‌شود. این خورش خوشمزه در ایران هم طرفداران زیادی دارد و شاید دلیل آن شباهت ظاهری این خورش با خورش فسنجان است، تا جایی که به آن فسنجان ترکیه‌ای هم می‌گویند. خورش داوود پاشا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و می‌توانید به‌راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه خورش داوود پاشا، غذای محبوب ترکیه‌ای

اگر از غذا‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید غذایی جدید را در برنامه غذایی خانواده بگنجانید، پیشنهاد ما به شما خورش داوود پاشاست. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورش داوود پاشای اصیل ترکیه را همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به طبخ این خورش با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه خورش داوود پاشا

  • گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۳ عدد
  • رب انار ملس: ۲ قاشق غذاخوری
  • نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش: دو لیوان
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • نکات مربوط به مواد اولیه
  • گوشت

طرز تهیه خورش داوود پاشا، غذای محبوب ترکیه‌ای

نکات مربوط به گوشت

گوشت قرمز حاوی میزان بالایی از پروتئین است و بهترین ماده غذایی برای تقویت ماهیچه‌ها و استحکام عضلانی بدن محسوب میشود. همچنین گوشت قرمز دارای میزان قابل توجهی امگا ۳ و منبع غنی آهن است که در پیش‌گیری از کم‌خونی بسیار موثر خواهد بود. آهن از یک طرف به ساخت هموگلوبین موجود در خون کمک می‌کند و از سوی دیگر رسیدن اکسیژن به قلب و مغز را سرعت می‌بخشد. گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های گروه B نیز می‌باشد که استفاده از این گروه ویتامین‌ها برای سوخت و ساز بهتر بدن ضروری است.

برای تهیه خورش داوود پاشا بهتر است ترجیحا از مخلوط گوشت گوسفندی و گوشت گوساله استفاده کنید. اگر خواستید این خورش را تنها با گوشت گوسفندی تهیه کنید، به این نکته توجه داشته باشید که گوشت گوسفندی در فرآیند پخت آب می‌شود، پس باید کوفته قلقلی‌ها را کمی درشت‌تر از حد معمول درست کنید تا بعد از سرخ کردن و پخت بیش از حد کوچک نشوند.

نکات مربوط به رب انار

طرز تهیه خورش داوود پاشا، غذای محبوب ترکیه‌ای

رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای تهیه خورش داوود پاشا سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید.

طرز تهیه خورش داوود پاشا

۱ ـ برای تهیه خورش داوود پاشا ابتد اباید کوفته قلقلی درست کنید.

گوشت + ۲ پیاز رنده شده + فلفل سیاه + زردچوبه + نمک را کاملاً با دست ورز دهید. اگر وقت دارید گوشت را در ظرف در بسته چند ساعت در یخچال استراحت بدهید. سپس کوفته‌ها را درست کنید. به این صورت که از گوشت به اندازه گردو بردارید و در دست‌تان فرم بدهید. سپس در ظرف مورد نظر چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و اجازه دهید گوشت خودش را بگیرد. تا وقتی که گوشت خودش را نگرفته است، با قاشق هم نزدید. فقط هرز گاهی به کمک دسته تابه گوشت‌ها را جا به جا کنید که نسوزد. بعد از اینکه گوشت خودش را گرفت، حرارت را متوسط کنید و اجازه بدهید گوشت خوب سرخ شود.

در این مرحله، چون گوشت خودش را گرفته، می‌توانید با قاشق آن را هم بزنید. وقتی گوشت خوب سرخ شد و پخت، کوفته قلقلی‌های شما آماده است. برای اینکه کوفته‌ها بپزند، هرگز به آن آب اضافه نکنید؛ چون گوشت آب می‌اندازد. پس اجازه دهید با آب خودش بپزد. نکته مهم دیگر در فرآیند پخت گوشت این است که گاه وقتی پیاز را رنده می‌کنند، کاملاً آب آن را می‌گیرند و اصطلاحاً فقط تفاله‌های پیاز را به گوشت اضافه می‌کنند.

طرز تهیه خورش داوود پاشا، غذای محبوب ترکیه‌ای

اگر این کار را انجام دهید، بعد از پخت با این مشکل مواجه می‌شوید که گوشت بوی زهم می‌دهد. پس نباید آب پیاز را کامل بگیرید. وقتی پیاز را رنده کردید، چند دقیقه آن را کنار بگذارید و فقط آبی را که از پیاز جدا می‌شود، بگیرید. بقیه پیاز را به گوشت اضافه کنید. اصلاً نیازی به فشار دادن پیاز و گرفتن تمام آب آن نیست. کوفته قلقلی‌های آماده شده را کنار بگذارید.

۲ ـ یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و توی قابلمه بریزید. به پیاز کمی روغن اضافه کنید و قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید. پیاز را با روغن کمی تفت بدهید تا نرم و سبک شود. سپس مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید و چند دقیقه دیگر پیاز را تفت بدهید. حالا نعناع خشک را اضافه کنید و چند ثانیه تفت بدهید. توجه داشته باشید که شعله اجاق گاز کم باشد؛ زیرا نعناع خشک خیلی زود در روغن می‌سوزد.

سپس کوفته قلقلی‌های آماده را توی قابلمه بریزید و با پیاز و نعناع تفت بدهید. در مرحله آخر رب انار را همراه با دو لیوان آب جوش مخلوط کنید و سپس به قابلمه خورش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رب انار کاملا در خورش حل شود. بعد درب قابلمه را بگذارید و شعله اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید خورش بپزد و به روغن بیفتد. حدود یک ساعت بعد خورش داوود پاشا آماده است که می‌توانید آن را در ظرف سرو بکشید و همراه با کته زعفرانی میل کنید. نوش جان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج