جاباما
۱۱۷۳۵۴۶
۱۲ نظر
۵۰۲۳
۱۲ نظر
۵۰۲۳
پ

شکست مطلق شاخ اینستاگرام در گیشه!

«حکم تجدیدنظر» در حدود دو هفته اکران حتی دویست میلیون تومان هم نفروخته و بعید است در نهایت پانصد میلیون تومان هم بفروشد.

برترین‌ها: «محمدامین کریم‌پور کارگردان شد»؛ این تیتری بود که بسیاری از رسانه‌های سینمایی، سال گذشته کار کردند و پس از آن سیل زیادی از کامنت‌های انتقادی مردم در زیر همین پست‌ها سرازیر شد. مردم با نفسِ خود کارگردانی هیچ شخصی مشکلی ندارند، اما وقتی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی که تعداد بالایی هم مخاطب در صفحه اش دارد و همین فالوورا را هم با رقص و کلیپ‌های سطح پایین به دست آورده است، باعث می‌شود واکشن‌ها شدت بگیرد.

شکست مطلق شاخ اینستاگرام در گیشه!

«حکم تجدیدنظر» از اولین روز انتشار اخبار تولیدش جنجالی بوده، چه در اکران خصوصی این فیلم که هجوم طرفداران خوانندگانی که در این فیلم حضور دارند، چند نفر را به بیمارستان کشاند و چه حالا که فیلم به‌رغم حضور چهره‌های مشهوری مانند همایون ارشادی، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان، زیبا کرمعلی، خود محمدامین کریم‌پور و البته آرش و مسیح عدل‌پرور که یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی پاپ ایران را ساخته‌اند، نه به فروش مناسبی رسیده و نه واکنش‌های مثبتی دریافت کرده است و یک شکست مطلق نام گرفته است.امین فرج‌پور در روزنامه شهروند نوشت: محمدامین کریم‌پور ۲۷ ساله که در سال‌های اخیر با انتشار ویدیو‌های کمدی در اینستاگرام چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دنبال‌کننده به‌دست آورده؛ به‌نظر می‌رسد که در دنیای سینما فاصله بعیدی تا موفقیت دارد.

شکست مطلق شاخ اینستاگرام در گیشه!

او که چه به‌عنوان بازیگر در فیلم کمدی «سرکوفت» و چه به‌عنوان کارگردان «حکم تجدیدنظر» جز شکست، حاصلی از سینما نبرده؛ به‌رغم اینکه طبق برخی گزارش‌ها، درآمدی یک میلیاردی از فضای مجازی دارد، اما ظاهرا ذائقه تماشاگران سینما را نمی‌شناسد و در حالی که اگر تنها یک درصد از دنبال‌کنندگانش در فضای مجازی این فیلم را می‌دیدند، «حکم تجدیدنظر» حداقل ۱۰ برابر فروش فعلی‌اش فروخته بود، با این حال جز شکست مطلق عایدی دیگری در اکران نصیبش نشده است. اتفاقی که برای این شاخ اینستاگرامی که سرمایه‌گذار اصلی فیلم نیز بوده، آینده‌ای غبارآلود را در دنیای سینما نوید می‌دهد.

شکست مطلق شاخ اینستاگرام در گیشه!

سینما نوین درباره‌ی فیلم نوشت: فیلمنامه‌ی «حکم تجدید نظر» که نوشته‌ی رضا کریمی است بی شک یکی از ضعیف‌ترین فیلمنامه‌های نوشته شده برای فیلم‌های سینمایی است و علاوه بر اینکه بیشتر دیالوگ‌ها بسیار سطحی و ناپخته نوشته شده اند؛ مثل آن سکانس برخورد مافوق با سربازش در بیمارستان، از اواسط فیلم می‌توان تا انتهای فیلم و سرنوشت شخصیت‌ها را حدس زد.

محمدامین کریم پور علی رغم تمام تلاشی که برای کارگردانی این فیلم کرده، اما از همان دومین سکانس فیلم؛ دیگر نتوانسته فیلمش را کنترل کند و فقط بیهوده در حال درجا زدن است که به زور بفهماند با فیلم مهمی طرف هستیم؛ فیلم مثلا مهمی که نهایت از چند هفته‌ی آینده می‌تواند ظهر جمعه از شبکه یک تلویزیون پخش شود. طولانی شدن سکانس ها، دکوپاژ‌های درنیامده و تکان دادن بی مورد دوربین مثلا در سکانس دعوای زندان، فقط به خستگی زودتر مخاطب از فیلم کمک می‌کند!

شکست مطلق شاخ اینستاگرام در گیشه!

بازیگران فیلم هم بجز ژاله صامتی و گیتی قاسمی که بار تمام فیلم را به دوش خود می‌کشند، اتفاق جدیدی را شاهد نیستیم. از جمله زیبا کرمعلی که به بدترین شکل ممکن ادای گریه و سرفه را درمی‌آورد یا همایون ارشادی که تجربه همکاری با عباس کیارستمی را هم دارد، با هدایت غلط کارگردان هیچ چیزی نتوانسته برای ارائه داشته باشد.

در پایان یک توصیه به آرش عدل پرور که بی شک به واسطه دوستی با محمدامین کریم پور به این فیلم اعتماد کرده؛ اگر قرار است سینما را بصورت جدی دنبال کند کاش در ادامه با آن‌هایی کار کند که ادای دیالوگ گویی را حداقل برایش بطور کامل جا بیندازند تا زحماتش در این مدیوم هدر نشود که حیف است.. این فیلم برای محمدامین کریم پور می‌تواند «حکم تغییر نظر» باشد که حداقل برای مدتی از ساخت فیلم فاصله بگیرد و همان تبلیغات بوتیک و... را در استوری هایش ادامه بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشتباه کرد که کارگردان شد باید بازیگر میشد مثل صدها بی استعداد و بی هنری که بازیگر شدن شانسی درهای موفقیت یکی بعد از دیگری به روش باز میشد مثل گلزار و شیلا خداداد و نیوشا ضیغمی و رامبد جوان و ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا توهم می زنند چون چند تا دلقک بازی شون پر بیننده شده پس دیگه استعداد بازیگری و کارگردانی دارند:)

      • شصتی پیر روضه خون

        کلا این شصتی هفتادیها استعدادی در سینما و موسیقی ندارند نهایتا همون تتلو و کریم پور تحویل جامعه میدن

      • به دهه پنجاهی

        انقدر مزخرف میگی دیگه کسی حال نداره جوابت و بده خودت و خالی کن تا مثلا انتقامت و از دهه شصتیها و هفتادیها گرفته باشی

    • نرگس

      هر كي با ننه باباش قهر ميكنه ميشه يا فلافل فروش يا خواننده يا بازيگر ول كنيد بابا

    • بدون نام

      دلم هوس ی فیلم با شکوه داره مثل دزدان دریایی کارائیب یا ارباب حلقه ها و یا در نوع دیگر مثل فیلم شوالیه تاریکی یا بیخوابی نولان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دزدان دریایی یه فیلم سرگرم کننده ست نه با شکوووووه هه

      • بدون نام

        وفیلم هابیت

    • بدون نام

      ما که سالهاست سینما نمی رویم چون به درد نمیخوره

    • بدون نام

      آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا میخونه
      فقط متاسفم برا ژاله صامتی با اون پیشینه تئاتری که
      رفته قاطی بلاگرها

    • عاطفه

      خب چه اشکالی داره فیلم برای اولین بار ساخته . چند بار که بسازه تجربه میشه. مگه همه کارگردان های مشهور اولین فیلم هاشون عالی بوده. خب به مرور زمان بهتر میشه.
      یاد بگیریم که زود قضاوت نکنیم. به دیگران فرصت بدهیم.
      البته ویژگی ما ایرانی ها صفر یا صد دیدن مسائل

    • مصطفی

      ربطی نداره.جنیفر لوپز و خیلی ها دیگه هم خواننده هستن و فیلم بازی میکنن
      ضمنا مسیح و آرش خواننده های سطح پایینی نیستن.بی انصاف نباشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج