جاباما
۱۱۷۳۵۶۱
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

محاکمه به اتهام قتل، بعد از تبرئه از محاربه

جوان متهم به قتل که به‌‌دلیل ایجاد رعب‌ و وحشت با سلاح سرد به محاربه متهم شده بود، بعد از تبرئه از این اتهام به‌ جرم قتل پای میز محاکمه می‌رود.

شرق: جوان متهم به قتل که به‌‌دلیل ایجاد رعب‌ و وحشت با سلاح سرد به محاربه متهم شده بود، بعد از تبرئه از این اتهام به‌ جرم قتل پای میز محاکمه می‌رود. به گزارش خبرنگار ما‌ متهم بعد از رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه انقلاب از اتهام محاربه تبرئه شد اما به خاطر قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود. این در حالی است که اولیای‌دم برای او حکم قصاص خواسته‌اند. شامگاه ۲۲ خرداد سال گذشته وقوع درگیری خونین به پلیس تهران اعلام شد. در آن نزاع پسر ۳۹‌ساله‌ای به نام فریبرز زخمی و به بیمارستان منتقل شد؛ اما با وجود تلاش کادر درمان به‌‌خاطر شدت جراحات تسلیم مرگ شد.

شواهد اولیه نشان می‌داد این مرد در درگیری با چند پسر جوان کشته شده است. مأموران پلیس به ردیابی متهمان پرداختند و یکی از آنها به نام سعید را دو روز بعد ردیابی و بازداشت کردند. با دستگیری سعید هفت متهم دیگر نیز به‌دلیل شرکت در نزاع مرگ‌بار دستگیر شدند. سپس مأموران پلیس به بازبینی فیلم دوربین مداربسته خیابان پرداختند که صحنه درگیری خونین را ضبط کرده بود. در فیلم مشخص بود سعید پس از پاشیدن اسپری اشک‌آور به‌صورت فریبرز روی سینه او نشست و با عربده‌کشی و ایجاد رعب‌ و وحشت در محل او را کشت. در ادامه تحقیقات سعید تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد.

او گفت: از مدتی قبل با فریبرز درگیر بودم. چهار سال قبل او، من و چند نفر از دوستانم را کتک زده بود. به‌همین‌خاطر از او کینه به دل داشتم. آخرین‌بار او برایم پیامک تهدیدآمیز فرستاد. آن‌روز همراه چند نفر از دوستانم به سراغ فریبرز رفتیم تا تسویه‌حساب کنیم. من فریاد کشیدم چه کسی می‌خواهد مرا بکشد؟ همان موقع یکی از دوستانم که سر خیابان ایستاده بود، به من گفت فریبرز دقایقی قبل دنبال چاقو بوده و قصد دارد ما را بزند. به‌همین‌دلیل به سمتش رفتم و با او درگیر شدم. متهم ادامه داد: فریبرز و دوستانش به ما حمله‌ور شدند. او با شمشیر به دستم زد و من اسپری اشک‌آور را به صورتش پاشیدم. وقتی که روی زمین افتاده بود، روی سینه‌اش نشستم و چند ضربه به سینه و پهلوی او زدم. سپس به کرمانشاه فرار کردم و دو روز بعد بازداشت شدم.

به‌دنبال اظهارات این متهم، سایر شرکت‌کنندگان در این درگیری نیز تحت بازجویی قرار گرفتند و همگی به عربده‌کشی و قدرت‌نمایی با شمشیر و چاقو اعتراف کردند اما گفتند ضربه‌ای به قربانی نزده‌اند. درحالی‌که برای سعید به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شده بود، پرونده تحت بررسی قرار گرفت. متهم در جلسه دادگاه گفت: قبول دارم چند سابقه کیفری دارم اما باور کنید قصد ارعاب و وحشت عمومی نداشتم و با انگیزه شخصی با قربانی درگیر شدم. ما مدت‌ها بود که با‌هم درگیر بودیم. مشکل من با فریبرز بود و با فرد دیگری درگیری نداشتم و اصلا نمی‌خواستم مردم را بترسانم. ناموس برایم خیلی مهم است.

من با ناموس مردم کاری ندارم و با شهروندان و هم‌محلی‌هایم هم دشمنی نداشتم که بخواهم آنها را اذیت کنم. هرچند متأسفانه به‌‌‌خاطر کار من آنها ترسیدند اما قصدم ترساندن نبود و فقط مسئله فردی بود. به‌این‌ترتیب متهم و وکیل‌مدافع او دفاعیات آخر را هم مطرح و در‌نهایت قضات متهم را از اتهام محاربه تبرئه کردند. با توجه به اینکه در پرونده مرد جوان اتهام قتل عمدی هم وجود داشت، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. قرار است متهم به‌زودی در دادگاه محاکمه شود. این در حالی است که اولیای‌دم مقتول برای او حکم قصاص خواسته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلبریتی ها بیان واسه اینم کمپین بزارید اگر راست م ییگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج