۱۱۷۳۷۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رپورتاژ آگهی

۸ نکته که هنگام انتخاب پارچه برای کودکان باید در نظر گرفت

نخستین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید و انتخاب لباس کودک باید در نظر داشته باشید؛ پارچه آن است. پارچه لباس بچه‌ها باید به صورتی باشد که تحریک کننده نبوده و بدن آن‌ها را دچار سوزش و خارش نکند.

نخستین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید و انتخاب لباس کودک باید در نظر داشته باشید؛ پارچه آن است. پارچه لباس بچه‌ها باید به صورتی باشد که تحریک کننده نبوده و بدن آن‌ها را دچار سوزش و خارش نکند. درواقع این پارچه باید نرم باشد و بی‌خطر بوده و سایز درستی داشته باشد. پارچه لباس همچنین باید تنفس پذیر باشد و هوا به آسانی در آن جابجا شود. علاوه بر این پارچه لباس نباید با شستن چندین مرتبه یا بازی و ... خراب شود و باید مقاومت لازم را داشته باشد.

۸ نکته که هنگام انتخاب پارچه برای کودکان باید در نظر گرفت

معمولا پارچه‌هایی از جنس پنبه انتخاب اغلب خانواده‌ها برای کودکان خود است. زیرا پنبه تمام ویژگی‌های مثبت یک پارچه را برای کودک دارد. قابلیت تنفس پذیری، لطافت و نرمی و راحت بوده و غیره. علاوه بر این پنبه دوست دار محیط زیست است و از مواد شیمیایی تولید نشده است. ما در ادامه به چند نکته برای انتخاب پارچه لباس کودکان اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱. تهیه شده از الیاف طبیعی

در هنگام انتخاب پارچه برای کودکان باید در نظر داشته باشید که این پارچه از الیاف طبیعی باشد تا پوست کودک را اذیت نکند. پارچه‌هایی که از الیاف مصنوعی هستند مانند الیاف اکریلیک، نایلون، پلاستک و پلی استر معمولا حاوی مواد سمی و مضر هستند و می‌توانند سلامت کودک را به خطر بیاندازند. همچنین این مواد می‌توانند به کلیه و کبد هم آسیب بزنند.
پس بهتر است برای بچه‌ها لباس‌هایی با پارچه‌های الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان و نخی تهیه کنید. پارچه‌هایی مانند پشمی را هم بهتر است برای دوخت یا خرید لباس انتخاب نکنید، زیرا معمولا حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌کنند.

۲. کیفیت پارچه

کیفیت برخی از پارچه‌ها بسیار پایین است و با کمی تحرک بچه‌ها دچار پارگی می‌شود؛ بنابراین کیفیت پارچه را در نظر بگیرید که در هنگام شستشو‌های پیاپی کیفیت و دوام خود را از دست نداده و زود دچار پارگی نشود.

۸ نکته که هنگام انتخاب پارچه برای کودکان باید در نظر گرفت

۳. رنگ پارچه

رنگ پارچه‌ای که می‌خواهید برای کودکتان لباس بدوزید یا بخرید هم باید شاد بوده و طرح زیبایی داشته باشد تا کودک جذب آن شده و برای پوشیدنش علاقه و رغبت به خرج بدهد. لباس بچه گانه با رنگ شاد معمولا انتخاب هوشمندانه‌تری است، زیرا به این صورت آلودگی در لباس بچگانه را به راحتی می‌توانید تشخیص داده و اقدام به شستن انواع لباس در مدل دخترانه و پسرانه کنید. خرید لباس بچه گانه در مدل‌های مجلسی یا اسپرت بهتر است در صورت ضرورت در رنگ‌های تیره و تک رنگ باشد.

۴. توجه به تغییرات آب و هوایی

زمانی که اقدام به خرید پارچه برای لباس کودک می‌کنید باید تغییرات آب و هوایی را هم در نظر داشته باشید. برای مثال لباس‌هایی با پارچه نخی برای فصل بهار و تابستان مناسب است، زیرا این دسته از پارچه‌ها به خنک نگه داشتن فرزند شما کمک می‌کنند. پارچه‌های کتان، پشمی، چرم و ... هم برای انواع کاپشن، پالتو، سویشرت و هودی دخترانه در مدل‌های زیپ دار و فانتزی مناسب است و بدن آن‌ها را گرم نگه می‌دارد. برای خرید لباس‌هایی با این نوع پارچه‌ها در کنار قیمت و شیک بودن آن‌ها به کیفیت پارچه و دوخت آن هم توجه کنید. هودی‌های جدید و طرح دار دخترانه معمولا در رنگ‌های صورتی، سفید، مشکی یا ترکیبی از آن‌ها هستند که این رنگ روشن همانطور که اشاره کردیم برای کودک مناسب‌تر است.

۵. ضد آب بودن

بهتر است در روز‌های سرد سال از پارچه‌های ضد آب برای دوخت یا خرید لباس کودک استفاده کنید. این پارچه‌ها مانع از ورود آب به بدن کودک شده و در برابر سرما هم مقاوم هستند. این پارچه‌ها برای دوخت یا خرید انواع بارانی، پتو، زیر تشکی قابل شستشو، پوشک پارچه‌ای بچه و ... مناسب است. پارچه‌های پلی استر و پلی اورتان از انواع پارچه‌های ضد آبی هستند که تنفس پذیر بوده و موجب ناراحتی کودک هم نمی‌شوند. اگر در مورد انواع پارچه‌های ضد آب کنجکاو هستید به این لیست مراجعه کنید.

۶. پارچه‌های مجلسی

اگر به دنبال خرید لباس مجلسی یا دوخت آن هستید؛ می‌توانید از پارچه‌های تجملاتی مانند کشمیر استفاده کنید. این پارچه برای تهیه لباس‌های پر زرق و برق استفاده می‌شود. باید دقت داشته باشید که این پارچخ نیاز به مراقبت زیادی دارد و به سرعت هم برای بچه‌ها تنگ می‌شود. به همین دلیل هم در هنگام استفاده از این پارچه‌ها مرتب باید مراقب باشید که کودک شما کجا می‌نشیند یا چیزی روی لباس او نریزد.

۷. پارچه‌های مقاوم در برابر چروک

بسیاری از پارچه‌های ترکیبی هستند که در برابر چروک مقاوم بوده و ارزان‌تر از پارچه‌های ۱۰۰ درصد پنبه هستند. پارچه‌های ترکیبی پلی استر و کتان به سرعت خشک می‌شوند و به سختی هم چروک می‌شوند. به همین دلیل هم این دسته از پارچه‌های ترکیبی در میان پدر و مادر‌های پر مشغله بسیار پرطرفدار است.

۸. جایگزین پشم

یکی از گزینه‌هایی که شما در روز‌های سرد سال می‌توانید جایگزین پشم کنید؛ پارچه فیلیس است. این پارچه در برابر رطوبت مقاوم بوده و بدن کودک را گرم نگه می‌دارد. نگهداری فیلیس بر خلاف پشم بسیار راحت بوده و امکان شستشوی آن با ماشین لباسشویی هم وجود داشته و به سرعت خشک می‌شود. از این پارچه می‌توانید در تهیه پتو و ژاکت استفاده کنید.

نویسنده: وحیده امینی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج