جاباما
۱۱۷۳۸۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بهترین پرسپولیس فصل به مصاف استقلال می‌رود

پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل دوباره شمایل یک مدعی به خود گرفته است.

ورزش سه: پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل دوباره شمایل یک مدعی به خود گرفته است.

پرسپولیس بعد از شروعی خوب حداقل از نظر کسب نتیجه، در ادامه نه تنها در کسب امتیاز چندان خوب عمل نکرد، بلکه سبک بازی این تیم نیز چندان هواداران پرسپولیس را راضی نمی کرد. البته این خاصیت تیم های بزرگ در تمام دنیا است که درخشش گذشته ولو هرقدر نزدیک، تاریخ مصرف خیلی کوتاهی دارد و حتی یکی دو نتیجه ضعیف هم سریع هم موجی از انتقادات شدید را به همراه دارد.

اما پرسپولیس یحیی با کسب دو پیروزی متوالی به استقبال دیدار حساس مقابل استقلال می رود و این تیم در دو هفته گذشته چند تغییر مهم داشته است؛ بازگشت به سیستم همیشگی، درخشش کمال کامیابی نیا و نزدیک شدن مهدی ترابی به روزهای اوج.

۱- یحیی گل محمدی حتما در این دو هفته به خوبی متوجه شده تیمش با چهار دفاع و دو مهاجم بهترین دقایق این فصل خود را ارائه کرده است. اصرار نه چندان طولانی این سرمربی به استفاده از سیستم سه دفاعه جواب نداد و حالا پرسپولیس با بازگشت به سیستم مورد علاقه یحیی، دوباره و مطابق انتظار خود را به جمع مدعیان قهرمانی در لیگ برتر اضافه کرده است.

۲- ثبت دو کلین شیت متوالی بهترین خبر ممکن برای پرسپولیس پیش از دیدار حساس هفته بعد مقابل استقلال است. قرمزپوشان که در فصل جاری و بر خلاف فصول قبل در هفته های ابتدایی اصلا از نظر دفاعی مستحکم نشان ندادند، در دو هفته اخیر علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه، موقعیت های گلزنی چندانی هم به حریف ندادند. یحیی گل محمدی متوجه شده به جای تغییر سیستم، ترمیم سبک فعلی بهترین گزینه است و حالا خیال او و هواداران پرسپولیس از نطر دفاعی راحت تر از قبل شده است.

۳- یکی از عوامل مهم پیشرفت پرسپولیس از نظر نتیجه گیری و خلق موقعیتی در دو هفته اخیر بی تردید نزدیک شدن مهدی ترابی به روزهای اوج است. وینگر جوان پرسپولیس که احتمالا بهترین بازیکن تیم فصل دوم سال گذشته بود، در هفته های ابتدایی فصل جاری کمی از دوران اوج فاصله داشت و حالا دوباره راه افتاده است. پاس دقیق مهدی ترابی نقش مهمی در رقم خوردن تک گل برتری بخش پرسپولیس در دیدار مقابل نفت داشت.

۴- کمال کامیابی نیا؛ هافبک باتجربه پرسپولیس که امروز بازوبند را نیز به بازو بسته بود، در یکی دو هفته اخیر نقش مهمی در افزایش نظم در نیمه زمین خودی برای این تیم داشته است. جایگیری های دقیق بین خط میانی و مدافعان، تکل های فنی و دقیق و البته اضافه شدن قدرت رهبری به ویژگی های بازی کمال کامیابی نیا، او را به یکی از مهم ترین بازیکنان ترکیب پرسپولیس تبدیل کرده و بازگشت او به اوج پیش از دربی، بهترین خبر ممکن برای یحیی گل محمدی است.

۵- اگرچه مهدی عبدی امروز یک فرصت فوق العاده را در مقابل دروازه خالی از دست داد، اما بی تردید او مهم ترین مهاجم ترکیب فعلی پرسپولیس و البته یکی از مهاجمان آماده فصل جاری لیگ محسوب می شود. ستاره ۲۳ ساله و آینده پرسپولیس یک ویژگی بسیار مهم دارد به نام "جایگیری دقیق" در سبک بازی خود دارد؛ به حملات مهم پرسپولیس دقت کنید، مهدی عبدی بارها با تغییر جای خود در محوطه معمولا در بهترین موقعیت ممکن قرار می گیرد و این مهم ترین خصیصه برای درخشش یک مهاجم است.

۶- اشتباهات داوری خسته کننده، تکراری و عذاب آور شده است. هر هفته شاهد اعتراض اغلب بحق کادر فنی تیم های لیگ برتر به تصمیمات عجیب و غیرمنتظره داوران هستیم. چند روز دیگر دیدار حساسی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود و احتمالا از فردا صبح شاهد تحرکات دو تیم برای مظلوم نشان دادن خود و تقبیح رقیب هستند. راه حلی نیست، تا زمان ورود VAR به فوتبال ایران این روند آزاردهنده تغییر نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج