جاباما
۱۱۷۴۱۷۴
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

تبانی استقلال علیه پرسپولیس!

در لیگ تخت جمشید در دهه پنجاه اتفاقات حاشیه زیادی در سطح اول فوتبال ایران رقم خورد که باز نشر کردن آن‌ها می‌تواند برای فوتبال دوستان امروزی بسیار جالب توجه باشد.

خبرآنلاین: یکی از این اتفاقات جالب توجه در سال ۱۳۵۳ و دومین دوره رقابت های لیگ تخت جمشید رقم خورد که در آن استقلال یا همان تاج سابق به مقام قهرمانی رسید اما تبانی حواشی زیادی را برای آبی‌پوشان تهرانی به وجود آورد.

ماجرا از این قرار بود که استقلال تهران یا همان تاج سابق که در هفته بیستم این رقابت ها با برتری مقابل ملوان انزلی به فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها توانست قهرمانی خودش را مسجل کند باید در هفته بیست و یکم با پاس تهران مصاف می‌داد. شاگردان حسن حبیبی در شرایطی قرار داشتند که در صورت برتری در مقابل تاج سابق می‌توانستند به نایب قهرمانی در لیگ تخت جمشید امیدوار شوند و در عوض استقلالی‌ها که قهرمانی خودشان را مسجل کرده بودند انگیزه خاصی مقابل سبزپوشان نداشتند و اتفاقاً می دانستند که اگر پاس را شکست دهند شانس پرسپولیس برای نایب قهرمانی بیشتر می‌شود لذا مقابل پاس یک بازی سرد و کاملاً ضعیف ارائه کردند و تیم حسن حبیبی توانست با دو گل اصغر شرفی و محمد صادقی این تیم را شکست دهد.

حدود بیست هزار نفر در ورزشگاه امجدیه سابق شاهد شکست استقلال مقابل پاس بودند. در تمام طول مسابقه تماشاگران پرسپولیسی فریاد می زدند گاوبندی - گاوبندی و معتقد بودند که استقلال برای صدمه زدن به پرسپولیس با پاس گاوبندی کرده و عمداً به این تیم باخته است.

در عوض استقلالی‌ها نیز برای اینکه از خودشان دفاع کنند فریاد می‌کشیدند دو پنالتی آنها گرفته نشده و داور مقصر این شکست است. منصور رشیدی در ترکیب اصلی استقلال قرار داشت اما پس از اینکه دو گل به یاد ماندنی از پاسی ها خورد جای خودش را در نیمه دوم به زنده یاد ناصر حجازی داد.

نکته جالب اینجاست که این شکست استقلالی ها مقابل پاس کمکی به سبز پوشان تهرانی نکرد و پرسپولیس در هفته بیست و دوم توانست آبی پوشان را با دو گل زنده یاد صفر ایرانپاک و اسماعیل حاج رحیمی پور شکست دهد و مقام نایب قهرمانی خودش را در لیگ دوم تخت جمشید مسجل کند.

اگرچه در دو بازی بعدی پرسپولیس تمامی هواداران این تیم علیه استقلال شعار می دادند و معتقد بودند این تیم با تبانی مقابل پاس قصد داشته پرسپولیس را از گردونه رقابت‌ها خارج کند بارها علیه بازیکنان و کادر فنی استقلال شعار می دادند.

تبانی استقلال علیه پرسپولیس!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مکتب تبانی و فوتوشاپ و دوپینگ.. تا بوده همین بوده

    • ارتش سرخی

      از همون قدیم هم تاکتیک شون بر اساس پنالتی بوده و هوچیگری تو ذاتشون بود خخخخخ
      اون موقع هم چشم به پنالتی داشتن فقط

    • بدون نام

      از باباتون چه خبر؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج