جاباما
۱۱۷۴۱۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیش‌بینی قیمت دلار امروز

دلار آمریکا روی پله‌های ابتدایی کانال ۲۹ هزار تومان قرار دارد و برای انتخاب مسیر بعدی چشم‌انتظار خبر‌های جدید است.

فرارو: قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه دهم آذر احتمالا کارش را با نوسان‌های محدود آغاز می‌کند و برای انتخاب مسیر بعدی منتظر جدیدترین خبر‌ها از وین می‌ماند.

به‌گزارش فرارو؛ قیمت دلار در بازار آزاد دیروز نخستین واکنش را به شروع هفتمین دور مذاکرات احیای برجام نشان داد و از نیمه کانال ٢٩ هزار تومان پایین آمد. مقاومت بازار روی مرز حساس ٢٩ هزار تومان اجازه ملاقات دلار با محدوده ٢٨ هزار تومان را نداد و اسکناس آمریکایی روز گذشته را با رقم ٢٩ هزار و ١٧٠ تومان به پایان رساند. حساسیت بازار ارز نسبت به فعل و انفعالات وین اوج گرفته و با هر اتفاقی باید منتظر افت و خیز قیمت‌ها در بازار ارز باشیم. دیروز و دیشب (برخلاف دوشنبه) به‌جز یکی دو خبر ضدونقیض و چند نقل قول‌ غیررسمی، پالس جدید و تاثیرگذاری از گفت‌وگو‌های هسته‌ای به بازار ارز نرسید و می‌شود با شروع خرید و فروش‌های امروز انتظار نوسان محدودی از دلار در بازار آزاد داشته باشیم.

قیمت دلار در بازار آزاد سه‌شنبه نهم آذر ۲۳۰ تومان ارزان شد. این نخستین واکنش اسکناس آمریکایی به وقایع هتل کوبورگ وین محسوب می‌شد. نرخ دلار در بازار آزاد صبح دیروز کارش را با افت ۲۵۰ تومانی آغاز کرد و از رقم ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان پایین آمد. عقب‌نشینی‌های دلار ادامه داشت و حوالی ظهر شاهد رد و بدل شدن اسکناس آمریکایی با رقم ۲۹ هزار تومان بودیم اما مقاوت بازار مانع از بازگشت دلار به محدوده ۲۸ هزار تومان شد.

پیش‌بینی قیمت دلار امروز

دلار عصر دیروز مسیر متفاوتی را انتخاب کرد و نهایتا ساعت هشت شب همزمان با پایان رسمی معاملات بازار، روی عدد ۲۹ هزار و ۱۷۰ تومان آرام گرفت. با کاهش ۲۳۰ تومانی قیمت دلار در روز سه‌شنبه، قیمت درهم امارات مرز هشت هزار تومان را از دست داد و با کاهش ۶۵ تومانی، هفت هزار و ۶۵ تومان قیمت خورد اما یورو ۴۵ تومان افزایش قیمت پیدا کرد و ۳۳ هزار و ۱۶۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی سه‌شنبه نهم آذر ۱۵۰ تومان کاهش پیدا کرد. بانک‌مرکزی عصر یکشنبه دلار دولتی را ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان می‌فروخت. ساعت ۱۰ و نیم دیروز این رقم به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و ساعت ۱۱ و نیم به ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان. به‌این ترتیب اختلاف نرخ دلار بین صرافی ملی و بازار آزاد به دو هزار و ۷۰۰ تومان رسید. از ابتدای هفته و همزمان با اجرای بخشنامه جدید بانک‌مرکزی درباره نحوه تخصیص ارز دولتی، کاسبی بخشی از دلال‌های ارزی کساد شده و برعکس، همه چیز به سود متقاضیان واقعی پیش می‌رود. به‌طوری که از روز شنبه تا پیش از شروع معاملات امروز چهارشنبه دهم آذر، قیمت دلار دولتی در صرافی‌های منتخب بیشتر از هزار تومان ریزش داشته است. اتفاقی که برای متقاضیان واقعی دلار دولتی مثل مسافران بلیط به دست، خبر خوبی محسوب می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار امروز

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه نهم آذر ۴۰ تومان افزایش پیدا کرد. معامله‌گران عمده، صبح دیروز برای دلار فردایی ۲۹ هزار و ۱۴۰ تومان قیمت گذاشتند. هزمان با عقب‌نشینی دلار تا سطح ۲۹ هزار تومان، دلار فردایی به محدوده ۲۸ هزار تومان سقوط کرد اما این اتفاق دوام چندانی نداشت. کف قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی دیروز ۲۸ هزار و ۹۶۰ تومان بود و از عصر روز گذشته روند متفاوتی را در بازار آزاد و پشت‌خطی دیدیم. ساعت ۱۰ شب آخرین لفظ‌های معامله‌گران عمده برای دلار فردایی، حول و حوش ۲۹ هزار و ۱۷۰ تا ۲۹ هزار و ۱۸۰ تومان بود و این رقم اختلاف زیادی با نرخ رسمی اسکناس آمریکایی در بازار آزاد نداشت. احتمالا دلار معاملات امروز چهارشنبه دهم آذر را با نوسان‌های محدودی آغاز می‌کند و برای قدم بعدی منتظر خبر‌های جدیدی از وین می‌ماند.

پیش‌بینی قیمت دلار امروز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج