جاباما
۱۱۷۴۴۶۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مدیر مالی فیسبوک هم رفتنی شد

دیوید مارکوس، مدیر فناوری مالی فیسبوک در پایان سال‌جاری میلادی این شبکه اجتماعی را ترک می‌کند تا کار جدیدی را آغاز کند.

روزنامه همشهری: دیوید مارکوس، مدیر فناوری مالی فیسبوک در پایان سال‌جاری میلادی این شبکه اجتماعی را ترک می‌کند تا کار جدیدی را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارکوس بر تلاش‌های فیسبوک برای توسعه یک ارز دیجیتال معروف به Diem و یک برنامه کیف پول به نام Novi نظارت می‌کرد و خروج او به چالش‌هایی برای واحد فین‌تک این شرکت می‌افزاید. او گفت که همکارش، «استفان کسریل» مسئولیت را برعهده خواهد گرفت: «درحالی‌که هنوز کارهای زیادی برای انجام درست راه‌اندازی Novi وجود دارد و من مانند همیشه مشتاق نیاز به تغییر در سیستم‌های پرداخت و مالی خود هستم، DNA کارآفرینی من برای چندین صبح متوالی مرا تحت فشار قرار داده است.

البته به نادیده گرفتن آن ادامه می‌دهم.» در پاسخ، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک گفت: «ما بدون مدیریت شما در Diem چنین موفقیت بزرگی به‌دست نمی‌آوردیم. از شما متشکرم که متا را به مکانی تبدیل کردید که ما اکنون چنین ریسک‌های بزرگ را انجام می‌دهیم.» مارکوس در سال۲۰۱۴از «پی‌پال» به فیسبوک پیوست و قبل از اینکه روی ابزارهای مالی این شبکه اجتماعی بزرگ کار کند، سرویس چت مسنجر آنها را اجرایی کرد. شرکت فیسبوک که‌ماه گذشته به «متا پلتفرمز» تغییر نام داده است، برنامه‌های جهانی Diem را به‌دنبال نگرانی‌های تنظیم‌کننده‌ها مبنی بر اینکه این سرویس می‌تواند کنترل بیش از حد بر سیستم پولی به‌دست آورد، جرم و جنایت را فعال کند و به حریم خصوصی کاربران آسیب برساند، کاهش داد.

هدف این پروژه که پیش‌تر با نام لیبرا شناخته می‌شد، اکنون ایجاد یک استیبل‌کوین در ایالات متحده متصل به دلار برای جلوگیری از نوساناتی است که استفاده از سایر ارزهای دیجیتال را به چالش می‌کشد. فیسبوک آزمایش کیف پول دیجیتال خود موسوم به Novi را در گواتمالا و ایالات متحده آغاز کرده است که این امکان انتقال استیبل‌کوین Pax Dollar را فراهم می‌کند. اما برخی از قانونگذاران آمریکایی‌ماه گذشته گفتند که نمی‌توان به فیسبوک برای مدیریت ارزهای دیجیتال اعتماد کرد و از این شرکت خواستند فورا این آزمایش‌ها را متوقف کند. در مقابل فیسبوک اعلام کرده که مشتاقانه منتظر تعامل با قانونگذاران است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اظهارنامه مالیاتی رو رد کرده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج