۱۱۷۴۴۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دربی یا معرکه بحران؟

به هفته هشتم لیگ برتر و به دربی رسیدیم اما استقلال و پرسپولیس به اندازه ۸۰ سال، روزهای بحرانی را تجربه کرده‌اند.

فرشاد کاس‌نژاد در ایران ورزشی نوشت: به هفته هشتم لیگ برتر و به دربی رسیدیم اما استقلال و پرسپولیس به اندازه ۸۰ سال، روزهای بحرانی را تجربه کرده‌اند. به جای خواندن روایت فوتبال از دو رقیب دیرینه، هر روز می‌توانید روایتی از بحران‌های مالی، خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا، پنجره بسته نقل و انتقالات، جدل بی‌سرانجام با سازمان لیگ و اختلافات بیهوده دو تیم -با مالک مشترک- را بخوانید. دربی اصلی اینجاست، وسط معرکه بلاتکلیفی و در میانه بحران.

به هفته هشتم از لیگ برتر رسیدیم اما هنوز تکلیف درآمدهای استقلال و پرسپولیس روشن نیست. بحث و جدلی که باید پیش از آغاز لیگ به پایان برسد، وسط لیگ در جریان است.

در میان این دعوا، بخش بزرگی از درآمد پولسازترین تیم‌های فوتبال ایران هر هفته برباد می‌رود، چون تبلیغات محیطی با بی‌نظمی انجام می‌شود و این باشگاه‌ها را متضرر می‌کند. عجبا سازمان لیگ مدعی چیزی است که از بنیان به باشگاه‌ها تعلق دارد.

جدل استقلال و پرسپولیس با هم بر سر موضوع تبلیغات محیطی، طنز ماجراست. دو تیم با مالک مشترک بر سر چیزی علیه هم موضع می‌گیرند که در آن منافع مشترک دارند. اینکه رو در رو با هم چه می‌گویند، اغلب خودشان هم درک چندانی از مفاهیم حرف و ادعای خود ندارند. «دربی بیهودگی» باید لقب جدل آنها بر سر منافع مالی باشد.

استقلال و پرسپولیس در روز دربی بدهکارترین تیم‌های تاریخ ورزش ایران هستند. مربیان خارجی خود را -آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون- از دست داده‌اند و باید تمام مبلغ دستمزد آنها را پرداخت کنند. بجا مانده از سوءمدیریت حیرت‌آوری که آنچنان عادی‌سازی شده، ما قدرت حیرت خود را در مقابل آن از دست داده‌ایم.

هر دو تیم در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند و با مستنداتی می‌خواهند مجوز حرفه‌ای بگیرند که نمی‌دانیم توان پنهان کردن واقعیت‌ها را دارد یا نه. آنچه در سال‌های گذشته پنهان شده است، الزاماً همیشه پنهان‌شدنی نیست.

هنگام دربی استقلال و پرسپولیس اگر روایت همین هفته‌های اخیر دو باشگاه را مرور کنید، با انبوهی از بلاتکلیفی و بی‌سرانجامی مواجه می‌شوید، با بدهی‌های فراوان و درآمدهای از دست رفته و آینده‌ای را پیش روی دو تیم می‌بینید که نمی‌تواند امیدوارکننده باشد.

صدا و سیما باز هم این دربی را به رایگان پخش خواهد کرد. پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی سال که سازمان پخش‌کننده ریالی برای ساخت آن هزینه نمی‌کند و فقط چند دوربین و گزارشگر به ورزشگاه می‌فرستد. صدا و سیما البته بابت این کار از تیم‌های شهرستانی دستمزد هم می‌گیرد اما با محبت به استقلال و پرسپولیس به رایگان بازی‌شان را فیلمبرداری می‌کند.

دربی استقلال و پرسپولیس، یک بازی با میلیاردها درآمد برباد رفته است. با درآمدی که طی دهه‌ها این دو باشگاه از دست داده‌اند، می‌توانستیم امروز دو باشگاه در تهران داشته باشیم که در ورزشگاه متعلق به خود بازی کنند، کمپ برای تمرین داشته باشند، برای پرداخت دستمزد مربی از هر نهاد بی‌ربط به ورزش وام نگیرند، از دولت‌ها پول و امکانات طلب نکنند و به تماشاگران این حس را القا کنند که باشگاه مستقلی دارند، با شفافیت مالی و آینده روشن و جذاب.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج