۱۱۷۴۶۵۱
۱۰۵ نظر
۵۶۴۹
۱۰۵ نظر
۵۶۴۹
پ

کی گفته برای ازدواج، پسر باید بزرگتر از دختر باشه؟

ازدواج یکی از مهمترین مراحل زندگی هر فردی است که برای موفقیت در آن باید فاکتورهای مهمی در نظر گرفته شود که یکی از این فاکتورها تفاوت سنی میان زوجین است.

برترین‌ها: ازدواج یکی از مهمترین مراحل زندگی هر فردی است که برای موفقیت در آن باید فاکتور‌های مهمی در نظر گرفته شود که یکی از این فاکتور‌ها تفاوت سنی میان زوجین است. همیشه این کلیشه وجود دارد که در ازدواج زن باید از مرد کوچک‌تر باشد.به تازگی موضوعی درباره‌ی میزان اهمیت داشتن تفاوت سنی دختر و پسر در ازدواج؛ به ویژه بزرگ‌تر بودن دختر، از سوی یکی از کاربران در توییتر مطرح شد.

کی گفته برای ازدواج، پسر باید بزرگتر از دختر باشه؟

این کاربردر این باره نوشت: «این چی بود کردن تو کلمون که مرد حتما باید از زن بزرگتر باشه؟ اسیر شدیم از دست این تربیت و فرهنگ ایرانی. فاصله سنی خیلی زیاد چه زن بزرگتر باشه چه مرد ممکنه اونم ممکنه مشکل‌زا باشه، ولی وقتی بلوغ فکری دو طرف در یک سطحه چه اهمیتی داره؟ واقعا یه زن ۴۵ ساله با یه مرد ۴۲ ساله خیلی فرق دارن؟ ندارن برادر من، ندارن.» این نظر با انتقاد بسیاری از کاربران مواجه شد.

کاربری در این باره نوشت: این ربطی به فرهنگ نداره از نظر قواو افتادگی جسمی اهمیت داره.

کاربر دیگر در این باره نوشت: بله خیلی فرق دارن. زن ۴۵ ساله دیگه تقریبا توانایی باروری و زایمان نداره، اما مرد ۴۲ ساله میتونه تاااازه یک خانواده جدید تشکیل بده. برای همین میگن ازدواجشون به صلاح نیست. تازه اگر زن سابقه‌ی بارداری و زایمان هم داشته باشه، نسبت به مرد شکسته‌تر بنظر میرسه.

کاربری دیگر این دیدگاه را داشت که فقط در ایران این مساله وجود ندارد و نوشت: اولا که همه جای دنیا همین داستان هست، دوما تو همین ایران خیلیا هستن که ازدواج کردن که سن دختر بیشتر باشه.

کاربر دیگر نوشت: فرهنگ ایرانی چیه؟ تفاوت اصولی روانشناختی بین پنج تا هفت ساله (کوچکتر بودن زن). مورد تایید همه مکاتب روانشناسی

کی گفته برای ازدواج، پسر باید بزرگتر از دختر باشه؟

دیگری نوشت: ببین توی ازدواج متوجه یه مسائلی میشید که از بیرون نمیشه دید. درسته یه بخشیش کلیشه‌ست، ولی یه مشکلاتی هم بوده و هست که این چیزارو میگن. بی‌هیچی نیست. حداقلش اینه که میشه گفت رعایت نکردن اختلاف سن منطقی، ریسک‌های آتی رو افزایش میده.

مرکز تحقیقاتی در آمریکا میزان تفاوت سنی در زوج‌های بزرگسال آمریکایی را مورد تحلیل قرار داد و نشان داده شد که در زوج‌های دارای تفاوت سنی، مردان بیشتر به سراغ زنان کم‌سن‌وسال‌تر می‌روند تا زنان بزرگ‌تر از خودشان: ۱۰ درصد از مردان با زنانی که ۶ تا ۱۰ سال جوان‌تر از آن‌ها هستند و ۵ درصدشان با زنانی که ۱۰ سال یا بیشتر از ۱۰ سال از آن‌ها کوچک‌تر هستند، ازدواج می‌کنند.

اما این گرایش در میان زنان متفاوت است و فقط ۲ درصد از آن‌ها با مردانی که ۶ تا ۹ سال از آن‌ها کوچک ترند ازدواج می‌کنند و فقط ۱ درصد از زنان، همسرانی دارند که ۱۰ سال یا بیشتر از ۱۰ سال از آن‌ها جوان‌ترند. با این نتایج می‌توان به این پی برد که اختلاف سنی و ترجیح سن کم زنان نسبت به مردان در ازدواج، در بین اکثر فرهنگ‌ها تا حدودی مشابه است.

امروزه به دلیل تغییر سن ازدواج، دیگر فاصله سنی به معنای قدیمی مورد بحث نیست و افراد چندان بر روی آن حساس نیستند. زوج‌های تقریبا هم‌سن به‌ندرت در مورد این مسئله فکر می‌کنند اما برای سایر زوج‌ها این یک مسئله حیاتی به‌شمار می‌رود، به‌خصوص هنگامی‌که یک رابطه جدی را شروع می‌کنند و می‌خواهند بدانند که اختلاف سنی‌شان چه تأثیری روی رابطه‌شان می‌گذارد.

این مورد باید در نظر بگیریم که وقتی حرف از تفاوت سن در ازدواج به میان می‌آید منظور فقط تفاوت سنی شناسنامه‌ای نیست؛ زیرا سن عقلی و شناختی هر فرد از اهمیت بیشتری برخوردار است، همچنین قرار دان یک سن به عنوان معیار کار درستی نیست، زیرا سن عقلی افراد نیز به عوامل متعددی مانند شرایط اجتماعی، فرهنگی و... بستگی دارد.

کی گفته برای ازدواج، پسر باید بزرگتر از دختر باشه؟

مرضیه مدنی فر (روانشناس) در گفت‌وگویی در این رابطه عنوان کرد: عوامل موثر در انتخاب موفق در ازدواج به چند دسته سلامت روان، رشد و بلوغ اعم ازعاطفی، هیجانی، عقلی و...، یکسانی و توافق در نگرش، سلایق، آرمان وهدف اصلی زندگی تقسیم می‌شود که نقش زیادی در موفقیت ازدواج دارند. این روانشناس با بیان اینکه سن نقش مستقیمی در موفقیت ازدواج ندارد و به عنوان عامل مداخله گر در فاکتور اصلی تاثیرگزار است.

او با تاکید براینکه برای تفاوت سنی ایده ال، عددی ثابتی را نمی‌توان مشخص کرد، ادامه داد: تفاوت سنی مناسب، مسئله‌ای کاملا منحصر به فرد است و مواردی هستند که با وجود تفاوت سنی کم و یا زیاد به دلیل همسانی در فاکتور‌های اصلی انتخاب درستی بوده است. از نظرعلمی مرجع‌ای برای اثبات عدم موفقیت در ازدواج‌های با فاصله‌ی سنی معکوس وجود ندارد؛ اما به دلیل غیر متداول نبودن این امر در جامعه، زوجین مشکلاتی که در رابطه با سایر عوامل در زندگی پیدا میکنند را ناخودآگاه به فاصله سنی معکوس نسبت می‌دهند.

شما مخاطبان همیشگی برترین‌ها چه نظری در این رابطه دارید، آیا این اختلاف سنی مهم است؟ باید روی آن حساس باشیم؟ حتما نظرات ارزشمندتان را با ما و بقیه مخاطبان در میان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عجب

      امان از سیاست یک بام و چند هوای رسانه ها و مسئولین.
      یادمه تو صدا و سیما یکی توجیه می کرد که باید سن پسر چند سال بالاتر باشه حالا اومدید به خاطر افت آمار ازدواج، حرفتون رو پس می گیرید؟ و به شکل دیگه توجیه می کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر زودتر از پسر پیر میشه

      • بدون نام

        دلیلش اینه ک زن ب علت ساختار سیستم عصبی و بدنش بعد از زایمان و ...زود پیر میشه و اسلام واس همینه ک ۴زن را حلال کردن البته ن با هم گرفتن ب مرور زمان

      • رسول

        دوست عزیز به خاطر اینه که دخترها پس از زایمان سن شان چند سال بیشتر تو چشم میزنه و تازه مرد هم به خاطر کار زیاد زودتر پیر میشه برای همین زن اگه جوانتر باشه می تونه مراقبش باشه

      • بدون نام

        مردها معمولا زودتر پیر میشن از همون 20 سالگی پوستشون چروک میخوره ولی در مردسالاری بهش میگن مررردانگی!!! برعکس جافتادگی صورت زنها در چهل سالگی میشه پیرزن شدن.عمر زنها طولانی تره بنابراین دیرتر پیر میشن

      • بدون نام

        وقنی طول عمر زنها بیشتره باید با مردهایی جوان تر ازدواج کنند اما الان طوری شده مرد چهل ساله داره با دختر 20 ساله ازدواج میکنه

      • بدون نام

        اولا زنها ژنتیک متنوعی دارند.خیلی از زنها بعد و قبل زایمان فرقی ندارند دوما گیریم بیشتر از مرد هم نشون بدن چه ایرادی داره؟ تو مگه با زنی فقط بخاطر بدنش ازدواج میکنی؟ پس حقته زنی هم با تو فقط بخاطر پولت ازدواج کنه

      • بدون نام

        اونی که میگه مرد باید بزرگتر باشه داره منافع مرد رو می سنجه.منافع زن در ازدواج سنتی اهمیتی نداره همین که سایه سری در جوانی داشته باشه و خرجشو بده کافیه.ایا این همه زنی که بیست سی سال اخر عمرشون تنها بودند رو می بینه؟

      • بدون نام

        فقط در یک فرهنگ عقب افتاده مردسالار همه نقاط قوت زنها ندیده گرفته میشه و مردها همچنان دست بالا رو دارند

      • جواد

        وقتی زن بزرگ تر از مرد باشه مرد سالاری تو خانواده هیچه برای هر تصمیمی زن میگه من بزرگترم من میگم اصلا درست نیست یکی از اقوام ما اینجوریه زن بزرگتر مرد کوچیکتر بچه هاش ازش حساب نمیبرن مرد از زنه میترسه

      • بدون نام

        یه نگاه به زنها و مردهای اطرافتون در میانسالی و پیری بندازید و ببنید زنها بیشتر شور زندگی دارند یا مردها؟!بعد معلوم میشه کی زودتر پیر میشه!

      • بدون نام

        یائسگی یعنی اتمام دوره باروری، نه اتمام میل جنسی

      • بدون نام

        مرد 42 ساله جای بابابزرگ بچه ست نمی تونه پا به پای بچه بره و بازی کنه.اتفاقا زنها در سنین بالا هم چنان عشق به زندگی رو حفظ می کنن اما مردها هر چی مسن تر میشن بیشتر وا میرن

      • بدون نام

        الان زنها در چهل سالگی هم براحتی بچه دار میشن حتی بعد یائسگی هم با توجه به پیشرفت علم میشه بچه دار شد قبایل متفرقه در ایران ولی با گوشی هوشمند که دست هر کدمشونه همچنان دارند فرهنگهای زیباشون رو رواج میدن!

      • بدون نام

        واقعا خشم آوره که مردها بخاطر تنوع طلبی سر زنها عیب می گذارند

      • بدون نام

        ازدواج اگه به درد پیری و کوری آدم نخوره اصلا به درد نمی خوره زنی که باید در میانسالی شوهر پیرشو تر و خشک کنه و در پیری هم تنها بمونه چرا اصلا ازدواج کنه؟

      • بدون نام

        در مورد زنها طوری نظر دادند انگار در مورد گوسفند نظر دادند!!! بحث می کنند چه جور گوسفندی بگیرند که بیشترین منفعت بهشون برسه !! اون بچه رو برای کی بدنیا میاره؟ برای غریبه های تو کوچه؟!! حیف عمر و جوونی زنها که پای شما مردها ریخته بشه

      • بدون نام

        فقط ی بی مغز میتونه ی زن بزرگتر از خودش بگیره حداقل ۷سال باید دختر کوچکتر از پسر باشه

      • بدون نام

        دختر زودتر پیر میشه؟!! هر زنی مردپوش میشه بیست سال از سنش کمتر نشون میده و هر مردی زن پوش میشه بیست سال از سنش پیرتر.مثلا اکبر عبدی چند بار نقش زن بازی کرده در پنجاه سالگی شبیه زنهای هفتاد ساله میشد!

      • بدون نام

        من اتفاقا زندگی یه خانواده امریکایی که چهار بچه دارند و یکی از بچه ها به سندرم خاصی دچاره در یوتیوب دنبال میکنم زن و مرد هم سن هم هستند .زن بعد زاییدن چهار تا بچه هنوز شبیه بیست سالگیشه و مرد کلی تغییر کرده

      • بدون نام

        پس کی مراقب زن باشه؟

    • شهناز

      سن مهم نیست سن یک عددهستش منم ازشوهرم 4سال بزرگترم ولی خیلی خوشبختم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر عزيز اين تفاوت سنی بعدها خودشو نشون میده ولی‌ من براتون آرزوی خوشبختی میکنم

      • بدون نام

        آیاشوهرت هم احساس خوشبختی میکنه
        راستش رابگو

      • بدون نام

        تو این دوره زمونه پیدا کردن ادمی که واقعا دوست داشته باشه رفتارش رو اعصتبت نباشع طرز فکرش باهات یکی باشه و از بودن باهاش لذت ببری کار سختیه اگر همچین کسی رو پیدا کردید دیگه بهونه های احمقانه نیارید باور کنید هر وی دور بزنید و بگردید بهتر گیرتون نمیاد و تا اخر عمر چشمتون دنبال اون ادم میمونه و هرگز جاش پر نمیشه میشه مثل یه کار ناتموم کار نکرده

      • بدون نام

        اگه شوهری قراره فقط زن رو بخاطر بدنش بخواد اصلا ازدواج حرامه ادم با ... نباید بره زیر یک سقف

      • ایرانی

        بله شوهرش خوشبخته،الان هم پیامت رو خوند و گفت مرسی که اینقدر دلواپس همه چیزی

    • بدون نام

      چه بخواهیم و چه نخواهیم مسائل جنسی بخشی از زندگی زناشویی هست و زنها نسبت به مردان در این مورد زودتر شکسته و بقولی سرد میشوند و مشکلاتی در روابط زناشویی ایجاد میشود که این تفاوت سنی(کمتر بودن سن زن) باعث ایجاد یک تعادل نسبی میشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرد شدن خانم به سنش ربط نداره به رفتار شوهرش بستگی داره
        نوع رفتار همسر در زندگی سالم و پر نشاط زنان خیلی تاثیر داره اینو باید تو حلق جامعه ی مردسالار زن ستیز کرد!!!!!

      • بدون نام

        من ۴۲ سالمه شوهرم ۳۷ سال ایشون به زور تمایل به رابطه جنسی داره مشکلی هم نداریم که بخوام بگم به خاطر اونه و برعکس ایشون من بسیار خواهان رابطه هستم سن حتی در این مورد هم یه عدد هست و هیچ تاثیری بر رابطه جنسی نداره

      • بدون نام

        خیر من از شوهرم ۱۰ سال بزرگترم ولی گرم تر از اون هستم. مردها بخاطر بدبختی زندگی و مالی خیلی سرد هستن.اشتباه می کنید گرم بودن زنها دیده نمیشه

      • بدون نام

        پیامبر با زنش ۱۵ سال اختلاف سنی داشت.الگو بهتر میخوایید. مهم عشق و تفاهمه

      • بدون نام

        واقعا موندم زنهایی که با چنین مردهایی ارزدواج می کنند چطور حسشون داغون نمیشه؟ مردهایی که زن رو فقط یک بدن می بینن که اگه چروک بشه دیگه ارزش نداره

      • بدون نام

        الکی میگی

      • بدون نام

        زنها سرد نمیشن اتفاقا مشخص شده بعد یائسگی می تونن خیلی هم بهتر بشن فرهنگ سنتی ولی به زن القا میکنه دیگه پیر شدی

      • بدون نام

        کسی شماها رو مجبور نکرده با زن بزرگتر باشید کلا هر کس بر اساس فهم و شعورش زندگی میکنه فقط می گیم فضولی زندگی بقیه رو که مثل شما نیستند و فکر نمی کنند نکنید همین

      • علی

        من خودم با یه خانم بزرگتر از خودم ازدواج کردم و الان واقعا سرد شدم .اشتباه بسیار بزرگیه

      • بدون نام

        اسم خواسنگار ک میاد وسط ادم ترس برش میداره مسعولیت بزرگیه خوشحالم ک مجردم الان ۳۰سالمه تا حالا ب هیشکی هم علاقه نشون ندادم

    • امین زاده

      کلا" ازدواج در این زمانه توصیه نمیشود چون بعلت وضعیت نا مناسب اقتصادی ۸۵ در صد به طلاق منجر میشوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آمارو از کجا آوردی پروفسور؟

      • سونیا

        تو این وضعیت گرونی جهزیه از کجا بیاریم

      • سارا

        من از ازدواج ترس دارم کلن اسم خواسنگار ادم استرس میگیره حالم ازشون بهم میخوره مجردی یه نعمتیه ک قدرشو نمیدونیم فقط سن ادم مبره بالا میگن ترشیده تیکه میندازن

    • علی

      برادرجان بنده هزاربار نظر دادم یک بار درج نشد
      دیگه چه نظری بدم تاشما خوشتون بیاد و درج کنید .

      پاسخ ها

      • زهرا فکرانه

        تعداد کامنت ها بالاست، اما سعی می کنیم تا جایی که ممکنه نظرات‌تون رو به اشتراک بزاریم. ممنون که برای ما کامنت میزارید. منتظر کامنت های دیگه شما هستیم.

      • بدون نام

        والا خود پسرا به این موضوع اعتقاد راسخ دارن. چندین بار به پسرای کوچیک تر از خودم که سنمو گفتم گفتن حالا می تونیم با هم دوست باشیم

    • بدون نام

      ممکن هس فهم شعور مرد چهل ساله ای اندازه مرد بیست ساله باشه ،پس فهم و بلوغ فکری در مدیریت ازدواج مهمه نه سن

    • جواد

      عوام در آوردن، پیامبر با اون همه بزرگی از همسرش کوچیکتر بود. اصل اینه که هردو از ته قلب همو دوست داشته باشن و تو تمام شرایط کنار هم باشن و لذت ببرن.

      پاسخ ها

      • آریایی

        پیامبر وقتی حدود۶۰سالش بود با عایشه که۹سال داشت هم ازدواج کرد!

      • بدون نام

        پیامبر اون زمان به خاطر ثروت خدیجه رو انتخاب کرد.

      • بدون نام

        شما چکار به حرف مردم داری اگر از بودن با کسی لذت میبری برو باهاش
        مطمین باش تو این دوره زمونه بعیده دوبار همچین ادمی به
        طورت بخوره
        با حرف مردم کسی که دوست داری رها نکن به عینه دو تا مورد اقا تو فامیل دیدم از کسی خوششون میومده خانواده اشون از این ایرادهای بنی اسراییلی گرفته اینها پا پس کشیدن الان هر دو ازدواج کردن اما سرخورده هنوز چشمشون دنبال اون رابطه است قبلیست

      • به عرب آریایی نما

        بیشتر همسران پیامبر از خودط بزرگتر بودن یه دونه عایشه رو دیدی ؟ ام السلمه ، خدیجه و ...بزرگتر بودنخدیجه رو میگید پولدار بود ام السلمه چینه پولدار بود نه جوان

    • بدون نام

      بخاطر اینکه دختر پسرا ازدواج کنن حاضرید هر کاری بکنید حتی منکر خدا هم میشید آره ما بی فرهنگ ولی درستش همینه که دختر کوچیکتر از پسر باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقیقتا بی فرهنگی

      • بدون نام

        بی فرهنگها زن رو از سی ساالگی منقضی می دونند بدیهیه

      • ...

        بعنوان یه دختر ترجیح میدم حداکثر اختلاف سنی ۴ سال باشه و اون هم پسر بزرگتر از دختر.من خودم بشخصه اگه پسری دو ماه هم ازم کوچیکتر باشه ،حس مادری بهش دارم... واینکه بعضی از خانما چجوری میتونن با یه پسر کوچیکتر از خودشون ازدواج کنن واسم قابل هضم‌ نیست.البته هر کس نظر خاص خودش رو داره.

      • بدون نام

        من هیچ حس مادری به هیچ مردی ندارم شما زنهای سنتی مسائل خودتون رو به بقیه زنها تعمیم ندید

    • بدون نام

      در سن 28 سالگی برای اولین بار رفتم خواستگاری البته از قبل آشنایی خانوادگی داشتیم بعد گفتن به خاطر اختلاف سنی زیاد(6 سال بزرگ تر بودم) موافق نیستن!!!! منظور اینکه برای جواب منفی دادن اختلاف سن دلیل خوبیه فقط ایراد بزرگ اینکه که نمی دانی که در چه زمینه ایی بوده که نمره منفی گرفتی و رد شدی!!!!!

      پاسخ ها

      • گمنام و نشان

        شما در بهترین سن به ازدواج رفتید. اختلاف سنی شما (6) سال کاملاً منطقی و معقول بوده است. پس در آیتم دیگری صلاح ندیدند که ازدواج صورت پذیرد.

      • بدون نام

        6 سال بزرگتر اصلا منطقی نیست چون مردها طول عمر کمتری نسبت به زنها دارند و اینطوری زنها در پیری تنها می مونند

      • سارا

        من ۱۳ سال از شوهرم کوچیکتر هستم و دوتا بچه دارم ۱۳ ساله ازدواج کردم و خودمو خوشبخت ترین زن میدونم من لذت خوشبختی رو تو رفتار همسرم میبینم

      • به آقا سارا

        خب تو شاید مشکل نداری که در پیری تنها باشی یا جوانیت رو به مرد میانسالی ببخشی ولی خیلی ها ازدواج می کنند که در پیری تنها نباشند

      • به سارا

        جوجه رو آخر پاییز میشمرن ۱۳ سال زن کوچیکتر باشه اصلا خوب نیست

      • بدون نام

        تفاوت سنی یکسال ۲ سال ، ۵ سال ، یا دیگه حداکثر ۸ سال ، نه اینکه ۱۳ سال کوچیکتر باشی و خوشحال تو کمبود داشتی که با همچین تفاوت سنی تو قرن بیست و یکم ازدواج کردی ضمن اینکه مردها به طور متوسط ۸ سال زودتر از زنها میمیرن

      • بدون نام

        تفاوت سنی بیش از پنج سال احمقانه ست چه مرد بزرگتر باشه چه زن!

      • بدون نام

        اونیکه میگه من کم بود داشتم ک با وجود ۱۳ سال اختلاف سنی ازدواج کردم باید بگم تو این ۱۳ سال حتی برا یک روز با همسرم قهر نبودم و از اینکه سن همسرم برام هیچ اهمیتی نداره خیلی هم خوشحالم از اینکه مهدی رو انتخاب کردم و شده بهترین مرد زندگیم واقعا خوشحال هستم برای همه شما هم آرزوی خوشحالی و خوشبختی میکنم با مهدی بودنه ک زندگی رو برام لذت بخش کرده

    • حسین

      من

    • بدون نام

      اون آقایی که گفته مرد ۴۳ ساله تازه وقت ازدواجشه باید گفت ازدواج می کنه ولی باید بدونه توی تشییع جنازه اش بچه ش چهار دست و پا راه میره!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته خدا کنه بچش سالم باشه و سندرم دان و بیماری نداشته باشه چون همینطور که سن مادربرای فرزندآوری مهم هس سن پدر هم در فرزند آوری مهمه

    • بدون نام

      بستگی داره به شرایط طرفین.... یوقتهایی مناسبه و یوقتایی نه.... باید شرایط و موقعیت‌ها رو درک کرد.... و اینکه آینده و عاقبت کار رو هم درنظر گرفت.... یوقتهایی آدم احساساتی میشه و عنان خودش رو میسپره دستش و در لحظه تصمیم میگیره و فکر آینده و مشکلات و فراز و نشیب هارو در نظر نمیگیره... و این میتونه پیامدهای ناگواری بهمراه داشته باشه.....

    • محمد

      برای تفاوت سنی قاعده مشخصی وجود نداره اما مشخصه پسری که با دختر ده سال بزرگ تر از خودش ازدواج می کنه بیشتر دنبال کسی هست که براش مادری بکنه تا همسری که براش شریک عاطفی خوبی باشه. این اقا به دنبال این هست که خیلی از مسئولیت های زندگی رو به گردن خانم بیندازه و این اتفاق خوبی نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشخصه شما عشق رو نفهمیدیدـ عشق قانون نداره. مگه دختری که با پسر بزرگتر ازدواج میکنه دنبال پدره

    • عبدالله ایرانی

      مرد باید بزرگتر باشه هرکس میگه نه اشتباه میکنه شاید مواردی باشه که زن بزرگتره ولی خیلی از این خانمها درگیری ذهنی دارند که نکنه شوهرش اونو بخاطر سنش ول کنه و با یه جوانتر ازدواج کنه و مردها هم از اینکه زن بخاطر بزرگتری دستور بده سرخورده میشن و افسرده حال خود دانید

    • بدون نام

      پیامبر خودش از حضرت خدیجه کوچکتر بوده کی اینو گفته که باید

    • علی

      بله از نظر علمی ضرورت دارد پسر باید هشت تا ده سال از دختر بزرگتر باشد چون دختر در سن ۱۷-۱۶ سالگی به بلوغ عقلی می رسد در حالیکه پسر در سن ۲۵ سالگی، از آنطرف زن در سن پنجاه سالگی یائسه میشود در حالیه کاهش تمایل جنسی مرد از ۶۰ سالگی به بعد نمود پیدا می کند و بسیار دلایل دیگر که اینجا جای بحثش نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر علمی؟ نخیر از نظر مردسالاری.علم میگه یائسگی یعنی توقف حاملگی.و ربطی به توقف تمایل جتسی نداره.علم میگه زنها طول عمر بیشتری دارند.علم میگه مردها زودتر افتاده میشن

      • بدون نام

        بلوغ جسمی و بلوغ عقلی ربطی بهم ندارند پسرهام الان 12 سالگی بالغ میشن و دخترها هم ممکنه در 15 16 سالگی بالغ میشن.اینایی که می گید کلیشه های مردسالاریه

      • بدون نام

        زن تو ۱۷ سالگی به بلوغ فکری نمیرسه به بلوغ جسمی میرسه. سن مهم نیست مهم اینکه بتونی زندگی کنی. پیامبر الگو شد تا دختران زنده بگور نشن ولی امان از جهل مردان ایرانی که نفهمیدن با کوچکتر از خودش با اختلاف ۱۵ سال ازدواج کرد که بگه سن مهم نیست. خدایش چرا متنبه نمی شید. معجزه هم رخ بده همون افکار پوسیده خودتون دارید. خدا حق داره تو قران مدام میگه آیا متذکر نمی شوید.چون میدونه بشر خیلی احمقه

      • بدون نام

        مردا معمولا سال زودتر از زن ها میمیرن اینم بگو

      • بدون نام

        دلیل اصلی این که میگن زن باید کوچکتر باشه این هست که دوران. بچه دار شدن زن کم هست. زن در سن ۵۰الی ۵۴. یاعسه. میشه و دیگر نمیتونه بچه دار بشه. ولی مرد. محدودیت نداره و زن به خاطر. زایمان. از نظر جسمی. زودتر. فرسوده میشه

      • بدون نام

        هر کس فرسوده بشه زودتر می میره مرد بالای 50 سال هم بهتره بچه دار نشه در دنیا به اندازه کافی بچه وجود داره لازم نیست چند تا بچه با پدر پیر بهش اضافه کنید

    • امیر

      عاشق ی خانم مسنتر از خودت شدی باشه ایرادی نداره دیگه این همه اسمون ریسمون بافتن نداره اخه این چه رفتاری بعضی از ما ها داریم که برای توجیه رفتارمون ی سری بهونه میاریم عاشق شدی مرد باش بگو دوسش دارم تفاوت سنی ام برام مهم نیست

      پاسخ ها

      • مهاجر

        معمولاهمون طورکه ازقدیم وندیم عمل وطرفین روهمدیگرانتخاب میکردن دخترهم ازنظرسن وهم ازنظر جسم پائینتروکوچکترمی پسندیدن واین چیزیه که رسم بوده دیگه اینهمه حرف وبحث وکارشناسی لازم نداره،ممکنه بعضی هاخلاف رسوم ازدواجی انجام بگیره پسربیادعاشق دختری ویابیوه ای بزرگترازخودبشه وباهم ازدواج کنه این دیگه عمومیت نداره.

    • رویا

      من خودم ۱۱ سال از شوهرم کوچیکترم و خیلم راضی هستم حتی بازم دوس داشتم فاصله سنیم بیشتر باشه ولی دیدم زن یک سال بزرگتر بوده از شوهرش و مرتب شوهره سن خانومشو میگه یا حتی گفتن من میرم باز ازدواج میکنم برای همین من خوشحالم که ۱۱ سال اختلاف سنی دارم باهاش و کوچکترم

      پاسخ ها

      • به شوهر سالمندت برس

        به امثال تو میگن زن فداکار! همه چیز فدای شوهر !! خود زن کیه که نفعی داشته باشه!!

      • بدون نام

        به نظرم شماها خیلی مستعد کار در خانه سالمندانید. استعدادتونو هدر یه نفر نکنید

      • بدون نام

        من ازدواج با پسر کوچیکتر و نمیپسندم اما دخترایی هم که مثل تو با پسری ازدواج میکنن که 10 سال یا بیشتر ازشون بزرگتره مخصوصا اگه مثل تو خوشحال هم باشن از اینکه 11 سال از شوهرشون کوچیکترن عقده های روانی و عدم اعتماد به نفس دارن که این کمبود اعتماد به نفسشون و میخوان با این تفاوت سنی بالای 10 سال کم سن تر بودن از شوهر جبران کنن

      • بدون نام

        اختلاف ده یازده اختلاف نرمالی هست

      • بدون نام

        سلام آقا رویا

    • بدون نام

      والا من ۲۵ سالگی با یه پسر ۲۶ ساله ازدواج کردم ک خانواده پسر از خاله و عمه تا پدرمادرش انقد طعنه و کنایه میزدن ب خودم شک میکردم. آخرشم سر یه سال نشده ازش جدا شدم بس که بی فرهنگ و عقب افتاده بودن. خدا نصیب بی فرهنگ جماعت نکنه هیچ کس رو. اگه ازدواج میکنید حامی همسرتون باشید اگه قدرت حمایت ندارید یه بنده خدا رو بدبخت نکنید که آهش تا آخر عمر ولتون نکنه

      پاسخ ها

      • رویا

        منم دقیقا هینو گفتم

      • بدون نام

        بله فرهنگها متفاوته مثلا این زنها رو که کامنت گذاشتند که خیلی خوشحالند از شوهر ده دوازده سال ازشون پیرتره نگاه کن.

    • بدون نام

      تجربه

    • setareh

      نمیشه گفت 100% . ولی معمولا پسر بزرگتر باشه بهتره . چون معمولا پسرها از نظر عقلی دیر بزرگ میشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلیشه ست این.طرفداران کودک همسری از همین کلیشه برای شوهر دادن دختربچه ها استفاده می کنند

    • بدون نام

      ازدواج چیه دیگه

    • بدون نام

      خواهشا واسه ى همه آدما يه نسخه نپيچين هركس يه جوريه

    • بدون نام

      اینجا ایرانه تو سن بیست سالگی دنبال زنهای بزرگتر از خودشونن
      در چهل سالگی به دنبال دختران تازه بلوغ رسیدن
      هیچ کدوم هم دوام نداره
      چون هوسه

    • بدون نام

      وقتی دو طرف به بلوغ فکری رسیده باشن و آماده مسئولیت پذیری باشن اختلاف سن هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه. یکیتو بیست سالگی عقل رس میشه یکی تو ۵۰ سالگی هنوز عقلش کامل نشده. اونا که میگن زنا زودتر پیر میشن بیجا کردن. خود من همیشه پسرای کم سن میان سراغم چون بیبی فیسم. خیلی خانمای دیگه رم دیدم با وجود داشتن بچه از سنشون خیلی جوونتر به نظر میان.

    • بدون نام

      همین قشری که مخالف ازدواج دختر بزرگتر با پسر کوچکترن وقتی پای پول و ثروت وسط باشه همه اصولاشون رو میذارن کنار چندین تا از دوستام تا دختر پولدار میدیدن که چهار پنج سالم بزرگتر از برادرشون بود میگفتن عیب نداره البته هیچ کدوم اون دخترا اصن خانواده اینارو داخل ادم حساب نمیکردن

    • بدون نام

      به بلوغ فکری ربط داره. شخصا خواستگار ۳۴ساله داشتم که عین یه کودک بود متاسفانه، جواب رد هم دادیم. خواسگار ۲۶ساله هم داشتم که از خودم کوچکتر بود ولی بقدری با فهم، سنجیده و پخته بود که اگر بحث ظاهر خیلی زشتش نبود قطعا جواب مثبت میدادم. حیف خیلییییی زشت بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون وقت تو که این همه گیر ظاهری، از بلوغ فکری حرف میزنی

    • بدون نام

      از چهار واژه نفرت پیدا کردم ازدواج مسئولین دولت برجام

    • بدون نام

      خیلی نمونه داریم که این ازدواج ها بالاخره به طلاق ختم شده
      خیلی
      خیلی
      به ندرت دوام دارند، چونکه مردها به دلایلی دیر پیر و یایسه میشن ،ولی زنها کمی زودتر
      اگر هم به طلاق ختم نشده مواردی غیر از علاقه دخیل بوده، مثلا پول ، موقعیت، خونه و ...
      در این موارد هم طلاق عاطفی وجود داره

    • بدون نام

      ازدواج منیروروانی پور متولد تیر1333با بابک تختی متولد شهریور1346
      دوفردسرشناس ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر می کنی عامه مردم از جنس فرزند تختی هستن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج