۱۱۷۴۷۲۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لیر ترکیه دوباره سقوط کرد

ارزش لیر ترکیه باز هم پایین آمد و این بار دلیل آن برکناری وزیر دارایی این کشور توسط رجب طیب اردوغان به خاطر مخالفت‌های وی با سیاست‌های مالی رییس جمهور بود.

تسنیم نوشت: ارزش لیر ترکیه باز هم پایین آمد و این بار دلیل آن برکناری وزیر دارایی این کشور توسط رجب طیب اردوغان به خاطر مخالفت‌های وی با سیاست‌های مالی رییس جمهور بود.

به‌گزارش بلومبرگ، ارزش لیر ترکیه به‌دنبال خبر برکناری وزیر دارایی این کشور توسط رجب طیب اردوغان دوباره کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم اوایل همین هفته رسید، یعنی زمانی‌که نگرانی در مورد اقدامات بانک مرکزی برای پایین آوردن بیشتر نرخ بهره، باعث سقوط لیر شده بود.

ارزش لیر ترکیه در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه در سنگاپور به‌دنبال خبر برکناری لطفی الوان، وزیر دارایی ترکیه، به حدود ۱۳٫۴۳ در برابر دلار رسیده بود.

نورالدین نباتی که از ۲۰۱۸ معاون وزیر دارایی روسیه بود و رابطه نزدیکی با برات البایراک، وزیر دارایی سابق و داماد اردوغان داشت، جایگزین الوان خواهد شد.

استعفای الوان در بحبوحه‌ اختلاف او با اردوغان در مورد سیاست‌های پولی صورت گرفت که باعث سقوط ارزش لیر به پایین‌ترین رقم شده بود. کاهش شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه و بالا رفتن نگرانی درمورد تورم، ارزش ارز این کشور را بیش‌از پیش پایین آورده‌است.

لیر ترکیه در روز پنجشنبه به پایین‌ترین رقم ۱۳٫۹۵۱۹ در برابر دلار آمریکا رسید که دلیل اصلی آن را می‌توان مداخله مستقیم بانک مرکزی در بازارهای ارزی دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج