جاباما
۱۱۷۴۸۰۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

استاندار یزد: کمتر از ۲۴ساعت توان تامین آب داریم

استاندار یزد به دغدغه مردم پیرامون موضوع آب پرداخت و با بیان اینکه وضعیت آب شرب مردم یزد بحرانی است و در استان کمتر از ۲۴ ساعت توان تامین آب را داریم افزود: در سال گذشته ۶۵ میلیون مترمکعب آب شرب از خط انتقالی به یزد آمد در حالی که تخصیص ما ۹۸ میلیون مترمکعب است و متوسط ابی که در طول این ۲۰ سال به یزد تحویل داده شده ۵۵ میلیون متر مکعب بوده است که سال گذشته، ۵۶ میلیون مترمکعب آن ۱۰۰ درصد برای شرب مردم یزد مصرف شده است.

ایلنا: نخستین نشست هم اندیشی استاندار یزد و معاونان با اصحاب رسانه استان برگزار شد و رسانه ها دغدغه های مردم یزد با اولویت آب، خشکسالی و فرونشست به استاندار یزد انتقال دادند.

مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با رسانه ها با استقبال از موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها برادران نزدیک و صمیمی مدیران هستند و نگاه مدیران هم باید به این دلسوزی و نکته سنجی رسانه ها و تذکراتشات توجه داشته باشند.

استاندار یزد: کمتر از ۲۴ساعت توان تامین آب داریم

وی با بیان اینکه رسانه ها دیده بان های صدیق مدیران هستند افزود: مدیران باید به رسانه بها دهند و از سوی دیگر نیز رسانه ها نقد منصفانه داشته باشند و مواردی را که باید رعایت شود مورد توجه قرار دهند.

استاندار یزد با بیان اینکه بنا داریم در دولت سیزهم فراتر از آنچه که بوده در ارتباط با رسانه ها داشته باشیم که لازم است از سوی طرفین مواردی رعایت شود ادامه داد: رسانه ها یزد را در تراز ملی معرفی کنند و با تحلیل محتوای ۱۰ ساله از بازتاب اخبار و گزارش ها، جایگاه یزد را مقایسه کنند و فاصله مطالب با تراز یزد را دریابند و یزد و ظرفیت ها و پتانسیل های یزد را آنگونه که هست معرفی کنید.

وی با تاکید بر اینکه همه ما رسالتی برای یزد فارغ از سلایق و جناح بندی سیاسی داریم عنوان کرد: دولت سیزدهم هیچ انتظاری برای تمجید در استان یزد ندارد و چون خود را عقل کل نمی دانیم از رسانه ها نیز انتظار نقد سازنده داریم.

فاطمی در انتقاد از رسانه ها با بیان اینکه رسانه های یزد در شان و تراز یزد ظاهر نشده و اقدامات مناسبی نداشته و در موارد متعددی تحلیل و خبر درستی را نداشتند و قدرت ریسک پذیری مدیران را نیز کاهش داده اند و اجازه کار به مدیر را نداده اند تصریح کرد: البته وظیفه مدیران و مسئولان نیز این است که مطالبات صنفی رسانه ها را مورد توجه قرار داده و یکبار برای همیشه این موضوع را حل و فصل کند که نمونه آن تخصیص تسهیلات کم بهره در حوزه مسکن است.

وضعیت آب شرب مردم یزد بحرانی است

استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید ارزیابی بیشتری از فعالیت های رسانه ای در استان داشته باشیم عنوان کرد: ارزیابی باید در همه موضوعات باشد و بر اساس نتیجه این ارزیابی ها بتوانیم اقدامات حمایتی را شکل بدهیم.

وی با اشاره به اینکه انتقادات و مواردی که از رسانه ها مطرح شد اضافه کرد: مواردی که رسانه ها در خصوص مباحث مختلف و ظرفیت های استان مطرح کردند قابل انجام است و مدیران دستگاه های مختلف در این زمینه اقدام کنند و پاسخگو باشند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد و تولید پرداخت و عنوان کرد: رتبه چهارم صنعت را در کشور داریم اما ۴۰ هزار بیکار در استان یزد به دنبال شغل هستند که موضوع بهره وری نیروی انسانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و بیانگر این است که باید به علم و فناوری توجه ویژه داشت.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز رسانه های استان یزد باید علم و فناوری باشد اظهار داشت: ریل گذاری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان در دولت قبل پررنگ شد و قابل تقدیر است اما این روند باید با حمایت رسانه ها سرعت بیشتری بگیرد تا بتوانیم توسعه یزد را رقم بزنیم.

استاندار یزد به دغدغه مردم پیرامون موضوع آب پرداخت و با بیان اینکه وضعیت آب شرب مردم یزد بحرانی است و در استان کمتر از ۲۴ ساعت توان تامین آب را داریم افزود: در سال گذشته ۶۵ میلیون مترمکعب آب شرب از خط انتقالی به یزد آمد در حالی که تخصیص ما ۹۸ میلیون مترمکعب است و متوسط ابی که در طول این ۲۰ سال به یزد تحویل داده شده ۵۵ میلیون متر مکعب بوده است که سال گذشته، ۵۶ میلیون مترمکعب آن ۱۰۰ درصد برای شرب مردم یزد مصرف شده است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون مترمکعب از این آب به روستاهای ورزنه اصفهان، پادگان ها و نیروگاه های در مسیر داده شده است عنوان کرد: ۲ میلیون مترمکعب از این آب پرتی دارد که ناشی از فرسودگی و تعمیرات است و کلا ۳ میلیون مترمکعب از این آب با ۱۲ میلیون مترمکعب آب شور تلفیق شده و در اختیار صنایع و فعالیت های اقتصادی و تولیدی قرار گرفته است.

استاندار با بیان اینکه کل مصرف آب شرب ۱۳۷ میلیون مترمکعب است و ۵۷ میلیون مترمکعب مصرف صنعت است گفت: تنها ۹ درصد از آب انتقالی در اختیار صنعت است که ۵ درصد آن نیز مصرف شرب واحدهای صنعتی است و در حال حاضر هم با اجرای سند سازگاری با کم آبی در مصرف آب استان بهینه سازی شده است.

وی در خصوص برقراری امنیت خط آب انتقالی و پیگیری های مسئولان کشور در این خصوص ادامه داد: مصوباتی برای حفظ پایداری خط صورت گرفته و نظام نیز عزم جدی برای حل مشکل آب هر چهار استان دارد و تاکید شده اگر اتفاقی هم صورت گیرد برای این چهار استان است که اعتبارات خوبی هم با دستور معاون اول تخصیص یافته است تا آب شرب مردم در هر چهار استان حل شود.

تشکیل کنسرسیوم آبی در استان برای تأمین آب

استاندار عنوان کرد: عملیات اجرایی انتقال آب از خرسان نیز در دستور کار قرار گرفته و روزی نیست که ما مسئله آب را پیگیری نکنیم چون عقدیه داریم توسعه با وجود آب امکان پذیر است که این اقدامات در حوزه تامین آب است و برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری هم برنامه های جداگانه ای در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برنامه هایی نیز مبتنی بر آخرین تغییرات در اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا رئوس کار را مطلع باشند افزود: معدن از ظرفیت های ما در استان است و استراتژی ما نیز در این زمینه تکمیل زنجیره ارزش است و خام فروشی نخواهیم داشت.

فاطمی با بیان اینکه از دیگر قابلیت های ویژه در استان یزد حوزه گردشگری است تصریح کرد: به دنبال ایجاد منطقه ویژه گردشگری با توجه به مزیت های یزد هستیم که امیدواریم در مصوبات مورد توجه قرار گیرد و تصویب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لعنت به اختلاس گر

      وقتی کمتر از ۲۴ ساعت آب دارید پس این چهل سال چی میخوردید از کجا آب می آوردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج