۱۱۷۴۸۶۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ذوالفقارنسب: امیدوارم این دربی ختم به خیر شود

پيشكسوت فوتبال ايران معتقد است بازيكنان و كادر فني پرسپوليس و استقلال بايد به دور از حاشيه‌ها تنها روي فوتبال متمركز باشند تا دربي يك بازي خوب از آب در بيايد.

روزنامه اعتماد: پيشكسوت فوتبال ايران معتقد است بازيكنان و كادر فني پرسپوليس و استقلال بايد به دور از حاشيه‌ها تنها روي فوتبال متمركز باشند تا دربي يك بازي خوب از آب در بيايد.

در چند روز گذشته با توجه به جدال لفظي مديران عامل سرخابي‌ها شرايط قبل دربي كمي بحراني به نظر مي‌رسد و برخي احتمال مي‌دهند حواشي به متن بچربد. دكتر بيژن ذوالفقارنسب پيشكسوت فوتبال ايران درباره اين بازي كه امروز برگزار مي‌شود، گفت: «دربي‌هاي سه، چهار سال اخير جالب نبوده است. به خصوص در اين دوران كرونايي كه دو، سه دربي داشتيم بازي‌هاي خوبي از آب در نيامده. ما فكر مي‌كرديم تماشاچي عامل استرس و يك‌سري مسائل حاشيه‌اي است. اما حالا كه تماشاچي هم نيست مي‌بينيم باز هم يك مقدار رفتارهاي غيرمنتظره انجام مي‌شود. رفتارهايي كه از ورزشكاران انتظار نمي‌رود سرمي‌زند. درگيري‌هاي درون زمين، صحبت‌هاي غير ضروري كادرفني با داوران و از اين نوع مسائل يك مقدار بيشتر شده و اين باعث تاسف است. هم از جانب بازيكنان و هم از جانب كادرفني. ستاد برگزاري بازي‌ها بايد يك اقتداري داشته باشند و با فوتباليست‌هايي كه ديگر از حد مي‌گذرانند برخورد كنند تا مسابقات يك مقدار جوانمردانه‌تر و با ديد ورزشي باشد.» ايشان ادامه داد: «شما مي‌بينيد به خاطر هر اشتباه داور جنجال درست مي‌شود. ما نمي‌توانيم بگوييم همه داوران بدون خطا هستند يا بايد بدون خطا باشند. اشتباهاتي دارند و آن اشتباهات بايد به حساب اشتباه انساني گذاشته شود و مورد چشم‌پوشي قرار بگيرد.» كارشناس فوتبال كشورمان افزود: «اين بازي پخش تلويزيوني دارد و مطمئنا بيننده‌هاي خارجي هم خواهد داشت. اين بازي‌ها يك مقدار جايگاه ويژه‌اي دارد در فوتبال ما. اميدوارم هم هيات فوتبال و هم برگزاركنندگان، هم داوران و بازيكنان و كادرفني تيم‌ها رعايت مسائل اخلاقي و معرفتي را داشته باشند.»

ذوالفقارنسب كه سابقه بازي در پرسپوليس و مربيگري در استقلال را دارد در مورد نتيجه بازي گفت: «در مورد نتيجه، من فكر مي‌كنم الان پرسپوليس دو، سه برد پشت سر هم آورده و از شرايط روحي بهتري برخوردار است. يك مقدار آن نظم تاكتيكي‌اش را به دست آورده. كامل نيست اما به هر صورت روند خوبي دارد. تيم استقلال هم تيم جوان و تيم احساسي است. بايد خيلي خوب از بيرون كنترل شود. آنها هم درصدد هستند كه نتيجه بگيرند. قضاوت كردن خيلي سخت است كه بگوييم كدام تيم برنده مي‌شود ولي چنانچه هر دو تيم به فكر فوتبال بازي كردن و به فكر اجراي داشته‌هايشان باشند تصور مي‌كنم بازي خوبي از آب در خواهد آمد.»

مربي سابق تيم ملي با اشاره به فضايي كه مديران دو باشگاه به وجود آوردند ،تصريح كرد: «من اميدوارم تمام كساني كه از پيش يكسري پيش‌داوري‌ها و قضاوت‌ها را مي‌كنند، به عنوان مثال داوران را متهم مي‌كنند يا برگزار‌كنندگان را به امتياز دادن به تيم مقابل متهم مي‌كنند، واقعا كارشان را تكرار نكنند. اين حرف‌ها و اين نوع اظهارنظرها واقعا فرسوده شده. اميدوارم اينها بازيكنان را دعوت كنند به بازي جوانمردانه. اين بازي خيلي از دوربين‌هاي خارج از كشور را به خودش جلب مي‌كند. يك‌سري بي‌انصاف از هر خطايي تعاريف متفاوتي بيرون مي‌كشند و مي‌خواهند القا كنند كه فوتبال ما بي‌فرهنگ و ناقص است. در صورتي كه اين شكلي نيست. مخصوصا در بازي قبل از لحاظ رفتاري هر دو تيم خيلي خوب بودند. بدون هيچ مشكلي بازي را شروع كردند و به پايان رساندند. توصيه‌ام به لحاظ سني حداقل و نه جايگاهي به همه اعضاي دو تيم اين است كه به فكر فوتبال پاك باشند. هر دو تيم قابليت‌هاي خوبي دارند و چنانچه بخواهند فوتبال خودشان را ارايه دهند مطمئنا تماشاچيان از آنها راضي خواهند بود. حالا نتيجه هر چه كه مي‌خواهد، باشد.»

مشاور وزير ورزش و جوانان در واكنش به اين سوال كه آيا دكتر سجادي تذكري به مديران دو باشگاه داده يا خير، پاسخ داد: «مديران هر دو باشگاه سابقه و كسوت دارند. نمي‌دانم چنين چيزي اتفاق افتاده يا خير. معمولا چنين كاري عرف نيست. مگر اينكه حضور پيدا كنند در رختكن كه دو، سه باري قبلا اتفاق افتاده. مديران و مربيان باشگاه از سن و سال و فرهنگ و شرايط اجتماعي خوبي برخوردارند و حتما مي‌دانند اين بازي حداقل در ايران ۵۰ ميليون بيننده دارد و در خارج از كشور نصف اين تعداد بازي و اخبارش را دنبال مي‌كنند. كمتر فوتبالي در قاره آسيا با چنين استقبالي مواجه مي‌شود. فدراسيون فوتبال هم بايد تمامي تدابير را در نظر بگيرد. شعارهاي بين‌المللي و فرهنگي را بايد نصب كند. اين فوتبال يك نمونه خوب از رفتار اجتماعي ما ايرانيان است. ان‌شالله كه ختم به خير شود.»

كارشناس فوتبال كشورمان در پايان به نبود تماشاچيان در اين بازي اشاره كرد و گفت: «در تمام دنيا مردم با ظرفيت كامل به استاديوم‌ها نمي‌روند. هر كشوري با تناسب به وضعيت بهداشتي كشور درصدي اعمال مي‌شود. اينجا چنين چيزي نيست. من موافقم كه غيبت تماشاچيان تاثيرگذار است. الان در اجتماع مي‌بينيم كه خيلي از مردم مخصوصا در شهرستان‌ها خيلي خوب مسائل بهداشتي را رعايت مي‌كنند. فاصله‌گذاري اجتماعي را در نظر مي‌گيرند و از ماسك استفاده مي‌كنند. الان اكثر مردم به استفاده از ماسك عادت كردند. اگر اينها به خوبي و درستي رعايت شود و از در استاديوم‌ها كنترل شود من فكر مي‌كنم با دوسوم ظرفيت استاديوم‌ها بازي‌ها برگزار شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا این همه سر و صدا
      مگر چه شده دو تا تیم محلی باهم مسابقه می دن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون این بار سجادی و آجرلو...
        و خادم..
        همه پشت کیسه وایسادم...
        می‌خوام قدرتشون رو نشون بدن....
        و چون به به توانایی های خودشون واقف هستند که هنوز خیلی ضعیف تر از پرسپولیس هستند..
        با اقدام به تخریب ارتش سرخ طی یک سال گذشته الخصوص 6ماه اخیر .....
        تلاش کردند که ارتش سرخ رو ضعیف کنند..
        و حساسیت ها بالا رفته.....

        ضمنا توزیع جام در آخر فصل می باشد..

        خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج