۱۱۷۴۸۸۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

یحیی چیزی برای مخفی کردن ندارد

دیروز مربی پرسپولیس اعلام کرد سیدجلال حسینی و احسان پهلوان به دربی نمی‌رسند. این یعنی که پرسپولیس بدون محروم اما با دو بازیکن مصدوم به دربی ۹۷ رسیده و یحیی همه نیروهایش را در اختیار ندارد.

ایران ورزشی: دیروز مربی پرسپولیس اعلام کرد سیدجلال حسینی و احسان پهلوان به دربی نمی‌رسند. این یعنی که پرسپولیس بدون محروم اما با دو بازیکن مصدوم به دربی ۹۷ رسیده و یحیی همه نیروهایش را در اختیار ندارد. با غیبت این دو بازیکن در اردوی پرسپولیس احتمالاً لیست ۲۰ نفره این تیم برای بازی امروز اینگونه خواهد بود: ۱. حامد لک، ۲. امید عالیشاه، ۳. فرشاد فرجی، ۵. علیرضا ابراهیمی، ۶. علی نعمتی، ۸. رضا اسدی، ۹. مهدی ترابی، ۱۰. میلاد سرلک، ۱۱. کمال کامیابی‌نیا، ۱۶. مهدی عبدی، ۱۷. مهدی شیری، ۱۸. محمد شریفی، ۱۹. وحید امیری، ۲۳. علی شجاعی، ۴۰. حامد پاکدل، ۴۴. بوژیدار رادوشویچ، ۷۲. عیسی آل‌کثیر۷۷. سعید آقایی، ۸۸. سیامک نعمتی، ۹۷. مهدی مهدی‌خانی.

البته مهدی‌خانی با وجود اینکه بیشتر از دو هفته است به تمرینات گروهی برگشته در بازی‌های قبلی به لیست نرسیده و شاید این بازی هم در لیست مسابقه نباشد که اگر اینگونه شد محمد عمری وینگر کوتاه‌قامت تیم با شماره ۲۰ به فهرست پرسپولیس خواهد رسید و دربی را از روی نیمکت تجربه خواهد کرد. این بازی همچنین می‌توانست اولین حضور تاجیک‌های پرسپولیس روی نمیکت هم باشد اما این چهارمین مسابقه متوالی است که آنها همراه تیم هستند اما نمی‌توانند در لیست قرار بگیرند!

ارنج اصلی بدون ابهام

اما ترکیب اصلی پرسپولیس برای این مسابقه هم تا حدود زیادی قابل حدس است. با توجه به موفقیت خط دفاع پرسپولیس در دو بازی گذشته احتمالاً باز هم از زوج علی نعمتی- فرشاد فرجی در قلب میدان استفاده خواهد شد، شیری مدافع راست است و احتمالاً وحید امیری در دفاع چپ بازی می‌کند.

در خط میانی اگر مشکل کمال کامیابی‌نیا که روز پنجشنبه با مصدومیت جزئی روبه‌رو شد جدی نباشد او را مثل دو بازی قبلی کنار میلاد سرلک خواهیم دید. در این خط مهدی ترابی هافبک چپ و احتمالاً امید عالیشاه هافبک راست بازی می‌کند. در خط حمله هم به احتمال فراوان از زوج عبدی - آل‌کثیر استفاده می‌شود.

ترکیب پرسپولیس ابهام چندانی ندارد. تنها احتمالات آن هم با درصد پایین‌تر استفاده از سیامک نعمتی در ترکیب اصلی است چه به عنوان مدافع چه هافبک راست. اگر نعمتی هافبک راست بازی کند شانس رفتن عالیشاه به خط جلو و بازی به عنوان مهاجم سایه وجود دارد که در این شرایط عبدی روی نیمکت خواهد رفت اما عبدی هم سابقه گلزنی در دربی دارد هم در بازی قبلی گل زده.

احتمال بازی کردن سعید آقایی و رضا اسدی هم بسیار پایین به نظر می‌رسد و آنقدر جدی نیست که بتوان درباره‌اش گمانه‌زنی کرد مگر اینکه کمال به بازی نرسد و اسدی به ترکیب برگردد.

نگرانی‌هایی که دلواپسی می‌آورد

پرسپولیس در شرایط ایده‌آلی وارد این دربی نمی‌شود. برخلاف 5 فصل گذشته، قهرمان بلامنازع فوتبال ایران شروع خوبی در این فصل نداشت. این تیم با دو برد متوالی خفیف اخیر توانسته شرایطش را کمی بهبود بخشد اما هنوز جا نیفتاده است. هر چند پرسپولیس موفق شد با دو برد متوالی یک برصفر مقابل دو تیم خوزستانی و کلین‌شیت در این دو بازی هم از رقیب سنتی‌اش در جدول بالاتر باشد، هم به دو امتیازی تیم صدرنشین برسد و البته به میانگین دو امتیاز از هر بازی دست یابد اما شرایط کیفی این تیم هنوز با حد ایده‌آل فاصله دارد.

پرسپولیس در شرایطی وارد دربی می‌شود که طی بازی‌های گذشته نشان داده در فاز حمله دارای مشکلات جدی است و به سختی موقعیت گل ایجاد می‌کند. با اینکه هر سه مهاجم نوک پرسپولیس در 7 بازی گذشته موفق به گلزنی شده‌اند و حتی دو تا از گل‌های ایشان هم با اشتباهات داوری سوخت شده اما خط میانی پرسپولیس آنقدر که باید خوب کار نمی‌کند.

این شرایط باعث شد کادر فنی سیستم تیم را تغییر دهد تا ساخت بازی از عقب میدان شروع شود اما این تغییرات منجر به لطمه خوردن تیم در فاز دفاع شد و در نهایت پرسپولیس به همان سیستم قبلی برگشت.

افت فاحش ستاره‌های تأثیرگذار پرسپولیس مثل مهدی ترابی در هفته‌های گذشته هم در این مسأله دخیل بوده و همچنان مرکز زمین جایی نیست که بتواند خاستگاه حملات تیم باشد.

در دو بازی قبل شرایط میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری البته بهتر شد و تیم تا حدودی راه افتاد اما شکل حرکتی تیم برای رسیدن به گل همچنان با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد و تیمی که فصل قبل در مقاطعی طی هر مسابقه 9-8 موقعیت قطعی گل می‌ساخت حالا با وجود برتری در بازی مالکانه و بالا رفتن دقت پاس، طی دو بازی گذشته در نهایت 3 یا 4 شانس گل ساخته که این عدد می‌تواند مقابل استقلال تقلیل یابد.

غیر از این در ترکیب پرسپولیس چه در فاز حمله چه دفاع نگرانی‌هایی وجود دارد. مثلاً اینکه کمال کامیابی‌نیا هفته قبل بعد از شش ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی کرد و هنوز تا آن کامیابی‌نیای روی فرم فاصله زیادی دارد و اگر قرار بر فیکس بودن او باشد باید با نداشته‌هایش ساخت که اگر مقابل نفت مسجدسلیمان و صنعت نفتی که بیشتر دفاع می‌کردند دیده نشد، می‌تواند مقابل استقلال نگران‌کننده باشد.

همچنین امید عالیشاه مقابل نفت مسجدسلیمان بازی نکرده و بعد از یک مصدومیت خفیف آماده دربی شده که شاید این نکته در کیفیتش تأثیر بگذارد.

در ساختار خط دفاع هم بعد از رفتن شجاع و کنعانی حالا خبری از سیدجلال نیست و عنصر تجربه دربی به حداقل رسیده و زوج نعمتی - فرجی در مرکز این خط برای اولین بار چنین مسابقه بزرگ و پرفشاری را تجربه می‌کنند. فرجی البته در بازی حذفی سال قبل 75 دقیقه در دفاع راست دربی را شناخت اما نعمتی که فضای این مسابقه را لمس نکرده در سومین مسابقه‌ای که کنار فرجی در ترکیب اصلی بازی می‌کند باید مقابل خط حمله استقلال بایستد که این می‌تواند نگران کننده و همراه با ریسک بالا باشد.

کدام‌شان ستاره می‌شوند؟

جدا از خروج تیم از بحران سه هفته‌ای نرسیدن به پیروزی و بهبود شرایط روانی تیم، دربی برای بازیکنان حاضر در این نبرد آنقدر ویژه است که هر بازیکنی بهترین کیفیت فصلش را به این مسابقه خواهد آورد پس شاید تمام نگرانی‌های قبلی در مورد بازیکنان، ترکیب و مدل بازی تیم در این مسابقه رنگ ببازد تا جایی که ممکن است فرجی یا نعمتی ستاره این مسابقه شوند یا مهدی شیری که کسی از او توقع درخشش ندارد بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد.

در عین حال بازیکنانی در ترکیب پرسپولیس حضور دارند که می‌توانند ستاره این بازی باشند و ورق را به سود تیم‌شان برگردانند.

در خط حمله عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی طعم شیرین گل سه امتیازی در این مسابقه را چشیده‌اند. این دو مهاجم در آخرین دربی (بازی حذفی تیرماه امسال) در جریان بازی بدشانس بودند که با مقاومت تیر دروازه و اختلاف میلیمتری توپ به گل نرسیدند و بدتر اینکه با خراب کردن پنالتی موجبات شکست‌شان را فراهم کردند پس همین می‌تواند انگیزه بزرگی برای درخشش دوباره آنها باشد بخصوص اینکه هر دو نفر از نظر بدنی و ذهنی در فرم خوبی قرار دارند.

وحید امیری بعد از دو بازی درخشان در تیم ملی طی دو بازی گذشته پرسپولیس همان حکم ستاره را ایفا کرده و مثل دربی برگشت فصل قبل می‌تواند در یک لحظه بازی را به نفع تیمش برگرداند. این مسأله در مورد میلاد سرلک هم مصداق دارد و بعد از افت مقطعی او نیز طی دو مسابقه قبلی آنقدر رو آمده که برخی پیشکسوتان درباره اینکه ستاره پرسپولیس در این بازی سرلک خواهد بود حرف می‌زنند.مهدی ترابی هم بازی قبلی پاس گل داد و این دربی بهترین مکان و زمان برای بازگشت به همان پوزیشن قبلی است. او می‌تواند با درخشش در این مسابقه هر آنچه درباره افتش نسبت به گذشته گفته می‌شد را به خاک بسپارد.حامد لک هم در آخرین دربی کلین‌شیت کرد و یک پنالتی گرفت. او طی سه دربی قبلی دو بار گل نخورده و در دو گلی هم که طی بازی رفت فصل قبل خورد تقصیر زیادی نداشت. تعصب لک به پرسپولیس در این بازی بیشتر از همیشه می‌تواند کمکش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چه حرفی زدی الکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج