۱۱۷۴۸۸۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

از هشتمی تا صدرنشینی استقلال در شهرآورد

بدبینانه‌ترین حالت ممکن برای استقلال شکست در دربی ۹۷ و به موازات آن پیروزی تیم‌های فرودست (پیکان، مس، فولاد) مقابل رقبا است تا سقوطی چشمگیر را نظاره‌گر باشیم و استقلال را تا رتبه هشتم جدول تنزل یافته ببینیم.

ایران ورزشی: بدبینانه‌ترین حالت ممکن برای استقلال شکست در دربی ۹۷ و به موازات آن پیروزی تیم‌های فرودست (پیکان، مس، فولاد) مقابل رقبا است تا سقوطی چشمگیر را نظاره‌گر باشیم و استقلال را تا رتبه هشتم جدول تنزل یافته ببینیم. این سیاه‌ترین حالت ممکن برای فرهاد مجیدی و شاگردانش در دربی ۹۷ است اما از آن سو اگر خیال کنیم استقلال با نتیجه پرگل (مثلاً چهار گل) از سد پرسپولیس عبور کند و از طرفی سپاهان نیز مقابل گل‌گهر باخت پرگلی را متحمل شود، آبی‌ها حتی می‌توانند در کارزار هفته هشتم لیگ بیست و یکم به واقع چهره برنده هفته لقب گرفته و از جایگاه پنجمی خود تا رتبه نخست اوج بگیرند.

این دو احتمال در واقع بدبینانه‌ترین و خوشبینانه‌ترین شکل ممکن پیش روی استقلال است که چندان نیز با محاسبات امروز عقلانی به حساب نمی‌آید اما اگر نگاهی منطقی‌تر به تقابل‌های پیش رو داشته باشیم، در هر حال پیروزی خفیف نیز در این میدان، استقلال را در جدول صعود خواهد داد و دست کم اینکه آبی‌ها جایی میان رتبه سوم یا دوم را تجربه خواهند کرد که امیدوارکننده خواهد بود.

دربی ۹۷ در واقع می‌طلبد که فرهاد مجیدی و شاگردانش تمام محاسبات را در نظر گرفته تا اوضاع کنونی خود را اسفناک‌تر نکنند، به این دلیل که اگر استقلال احتمالاً بازنده این بازی باشد، نه تنها سقوط در جدول را تجربه خواهد کرد و از مدعیان قهرمانی دور‌تر خواهد شد، بلکه فضای بیرونی، فشار مضاعفی به مدیران و مربیان این تیم وارد خواهد ساخت و هیچ بعید نیست که استقلال در آینده‌ای نه چندان دور دستخوش برخی تغییرات باشد.

بی‌تعارف نتیجه دربی در به وجود آمدن ثبات مدیریتی و فنی در این باشگاه اثرگذار است و اگر استقلال نتواند از پس این بازی برآید- به هر بهانه‌ای- محیط پیرامونش پرحاشیه‌تر خواهد شد و چه بسا فرهاد مجیدی و حتی مدیران باشگاه استقلال حامیان مجازی خود را به شدت از دست داده و با بحران نسبی مواجه شوند.

در چنین اتمسفری لازم است که فرهاد مجیدی و بازیکنان به شدت این بازی را جدی بگیرند. اگر استقلال برنده بود که فبه المراد اما چنانچه تساوی نیز نتیجه کار باشد، چندان برای استقلال مصیبت‌بار نیست و با اینکه پنجمین مساوی پی در پی رقم می‌خورد اما به هر حال اوضاع نمی‌تواند چندان بحرانی باشد چون گرفتن ۲ امتیاز از پرسپولیس نیز که اکنون جایگاه بالاتری نسبت به استقلال را تجربه می‌کند، نمی‌تواند اقدام نامناسبی از سوی استقلال باشد و احتمالاً فرصت‌های جدیدی را پیش روی مجیدی و شاگردان در آینده قرار خواهد داد.

درست است که تساوی پنجم در لیگ بیست و یکم استقلال را از صدر جدول دور خواهد کرد و چنانچه سپاهان برنده بازی با گل‌گهر باشد، دشواری رسیدن به این تیم بیشتر هم خواهد شد اما شکست خوردن در دربی آنقدر تبعات منفی برای استقلال به همراه می‌آورد که کسب تساوی شاید از دیدگاه کارشناسی و حرفه‌ای در حال و هوای کنونی یک استراتژی مطلوب نیز برای استقلال ارزیابی گردد.

با این وجود اما برای مجیدی و شاگردانش عاقلانه و آینده‌نگرانه است که برای رسیدن به پیروزی در این میدان تلاش کنند و هر قدر هم که غیبت برخی بازیکنان آسیب پذیر جلوه کند اما به هرحال نوعی اجبار مخفیانه پیش روی آبی‌ها قرار دارد که برای خروج از رخوت هفته‌های قبل که پی در پی مساوی گرفته‌اند، با یک برد هواداران را خوشبین کرده و به وضعیت خود در جدول لیگ نیز سر و سامان دهند.

استقلال بی‌هیچ ارفاقی ظرفیت رسیدن به این مهم را دارد و هر اندازه که در هفته‌های گذشته فوتبالی حوصله‌سربر و فاقد برنامه را ارائه کرده و بیشتر دنبال بهانه‌تراشی بوده تا گرفتن حقش از میادین فوتبال اما از نظر برخورداری از بازیکنان شاخص یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است و انتظار است نمایش مطلوب‌تری را در صحنه لیگ به اجرا بگذارد. سرمربی استقلال پیش از تقابل ۹۷ با رقیب سنتی به این موضوع مهم نیز اشاره کرده که تیمش بهترین تیم ایران است و کارشناسان نیز همین عقیده را دارند و معتقدند این استقلال یکی از بهترین‌های لیگ بیست و یکم محسوب می‌شود و باید فوتبالی جذاب‌تر را به نمایش گذاشته و قدم‌هایی محکم‌تر را به سوی موفقیت بردارد تا شاید از همین نقطه بازگشت رویایی را رقم زده و دست کم جایگاهش را دو تا سه پله ارتقا داده و مضاف بر آن با کسب برتری مقابل رقیب سنتی بار دیگر به لیگ ثابت کند که بهترین تیم فوتبال ایران محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      دسته ۳ بهترین جایگاه برای سوگلی حکومته

    • محمدی سامان

      چرا پرسپولیس نتونه بره صدر جدول ، نویسنده خبر بدون شک یه کیسه کش خواهد بود

    • استقلالی

      استقلال حتما برنده میشه . اگر هم برنده نشد فدای سرشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج