۱۱۷۴۹۱۶
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سهامداران بورس منتظر جبران باشند

نشست نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل اتاق بازرگانی تهران امروز برگزار شد. عشقی در این جلسه از بازگشت اعتماد از دست رفته سهامداران گفت.

تجارت نیوز: نشست نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این نشست، فعالان بخش خصوصی و همچنین نمایندگان این بخش در بازار سهام دغدغه‌ها و توصیه‌هایی را به مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ایراد کردند. موضوعاتی نظیر قیمت‌گذاری دستوری، نحوه ورود شرکت‌ها به بورس، بحث بازارگردانی، دامنه نوسان، شفاف‌سازی ناشران و … از مهمترین مسائلی بود که فعالان بخش خصوصی در مورد آن صبحت‌ کردند.

سهامداران بورس منتظر جبران باشند

پس از صحبت نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در ابتدای سخنان خود گفت، با توجه به تغییرات تکنولوژیک، بسیاری از فرایندهای قبلی سازمان متناسب با بزرگ شدن بازار توسعه پیدا نکرده است ولی این زیرساخت‌ها در حال بازنگری است که در این بازنگری از مشورت فعالان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس از ایجاد اصلاحاتی در پذیره‌نویسی خبر داد و گفت سعی بر این است که راه ورود شرکت‌های جدید به بورس هموارتر شود.

عشقی اعلام کرد که سال گذشته دولت تامین مالی زیادی از بورس کرد و این موضوع فشار زیادی به بازار آورد و از طرفی هجوم نقدینگی و حضور زیاد مردم نتوانست کشش بازار را جواب دهد. وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده اعتماد از دست رفته سهامداران را جبران کرده و پیشنهاداتی برای حل این موضوع در بودجه لحاظ خواهد شد.

در مورد قیمت‌گذاری دستوری هم عشقی اعلام کرد در صنعت فولاد و پتروشیمی تقریبا این مشکل حل شده و در صنایع دیگر هم این مبحث را باید حل کرد.

عشقی درباره حذف یا افزایش دامنه نوسان گفت، این موضوع به افزایش نوسان و تلاطمات بازار می‌انجامید. البته سازمان در نظر دارد که دامنه نوسان را به تدریج باز کند ولی این اقدام را ابتدا با شرکت‌هایی انجام خواهد داد که در بازار ثبات بیشتری دارند.

رئیس سازمان بورس در مورد ضوابط ورود شرکت‌های تکنولوژی محور یا استارتاپ‌ها گفت: « اصلاح این ضوابط زمان‌بر خواهد بود. بنابراین ورود شرکت‌های استارتاپی را با همین ضوابط اجرایی کردیم تا شرکت‌ها بتوانند پذیرش شوند. با این حال با اصلاح این ضوابط در دستور کار قرار دارد.»

عشقی گفت یکی از معضلاتی که در سالهای گذشته داشتیم بحث فرهنگ‌سازی شرکت‌های پرریسک بود. به عنوان مثال در سال گذشته سهام برخی شرکت‌های پرریسک و کوچک میان میلیون‌ها سهامدار تقسیم شد که این موضوع چالش‌برانگیز است.
بخش عمده‌ای از افزایش فروش اوراق بدهی در بورس بین بانکها معامله می‌شود و این ارقامی که در معاملات می‌آید به هیچ وجه به معنای انتشار اوراق نیست.

او همچنین در پایان اعلام کرد به دنبال افزایش معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی هستیم. عشقی همچنین تاکید کرد که قطعا در بودجه برای صنایع بورسی قیمت‌گذاری دستوری نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حجت

      لعنت بر بورس که دارایی هامو گرفت!!!!! لعنت

    • بدون نام

      زیادی نخواستیم لطفا پولخودمونه که پس انداز زندگیمون بود بدین

    • بدون نام

      آقای عشقی همه تقصیرها گردن دولت قبل نیندازید در حال حاضر که دولت قبل نیست چرا در این چهار ماه وضع بورس همچنان آشفته تر ازقبل است مردم از شما کار وعملکرد خوب می خواهند وعده شعاروسخنرانی به چه درد مردم می خورد

    • بدون نام

      انصافا اگر اتفاقی که توی بورس ایران افتاد هر جای جهان بود روزی صد بار خبرش رو کار می کردین اما یک سال و نیم می شه اموال مردم رو دارن غارت می کنن اما شما سکوت محض

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوسال

    • بدون نام

      چطوری میخواین اعتماد رو برگردونید؟ برادر بدبخت من ۴۰۰ میلیون توی بورس داشت امروز فروخت ۲۹ میلیون. آخه اینم شد زندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت وپرت چرامیگی،بنده ۲۵۰میلیون داشتم،بیشترین ضرر بطور مثال از سهم غگل و پالایش یکم و...... داشتم بازهم ۱۲۰میلیون تومان دیگه مانده

    • طیبه

      بخدا گول اینا را نخورید

    • بدون نام

      هز جای دنیا بود، سهامداران، سازمان بورس را رو سر عشقی و عشقیها خراب میکردن

    • بدون نام

      با این تورم ارزش پولمون حفظ نشد هیچ ۶۰ درصد هم ضرر کردیم

    • ۹

      ایراد از خود ما ایرانی ها هست . که تو هر کار وفن که هیچ گونه تخصصی نداریم وارد میشیم .چون هیچ چیز و کاری سرجای خودش نیست .همه دلال شدیم .اسنپ و مسافرکش شدیم !!!!؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج