جاباما
۱۱۷۴۹۴۳
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

سیگنال‌های مهم بورسی برای سهامداران

بازار سهام امروز در حالی کار خود را در سومین هفته از آذرماه آغاز خواهد کرد که در عمل هیچ اتفاق امیدوارکننده‌ای برای بازار نیفتاده است.

تجارت نیوز: بازار سهام امروز در حالی کار خود را در سومین هفته از آذرماه آغاز خواهد کرد که در عمل هیچ اتفاق مثبتی برای بازار نیفتاده است. سویه جدید کرونا در حال پیشروی است و این موضوع بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این خبرهای خوشی نیز از وین در خصوص مذاکرات به گوش نمی‌رسد.

در هفته گذشته نیز به رغم انتظارات خبر خوبی از آزادسازی قیمت خودرو نرسید. دلخوشی بورس در آغاز این هفته تنها صحبت‌های مجید عشقی است. حرف‌هایی که با وجود خلف وعده‌های بسیار دولت بعید است اگر عملی نشود سیگنالی به بورس بفرستد.

عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: بحث نرخ تسعیر ارز بانک‌ها در دو سال گذشته مسائلی برای بانک‌ها ایجاد کرده بود. با رایزنی که انجام شد به نقطه مشترکی رسیدیم که در آینده‌ای نزدیک این مسائل حل و نرخ تسعیر ارز بانک‌ها اصلاح شود.

همچنین در این مصاحبه که اخیرا انجام شده رئیس سازمان بورس قول‌هایی در خصوص آزادسازی قیمت‌ها نیز داده است که هنوز اتفاقی در خصوص عملی شدن آن رخ نداده است.

رئیس سازمان بورس علاوه بر این چندی پیش گفته بود: عرضه‌های اولیه جذابی داریم که به تدریج وارد بورس می‌شوند. به تناسب کشش بازار این عرضه‌ها انجام خواهد شد و نباید فشار مضاعفی به بازار بیاوریم. با رفع ابهاماتی که وجود دارد و بتوانیم اعتماد را جلب کنیم، قطعا بازار این کشش را خواهد داشت.

از مذاکرات وین نیز خبرهای خوشی برای بورس نمی‌رسد. آمریکا از مقامات تهران انتقاد کرد و گفت که آن‌ها «پیشنهاد سازنده‌ای» در جریان مذاکرات هسته‌ای در وین ارائه نکرده‌اند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «دولت جدید ایران با پیشنهادهای سازنده به وین نیامد.»

باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران نیز گفته: از آنجایی که مقامات اروپایی نارضایتی خود را از خواسته‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای ابراز می‌کنند، می‌توانند پیش‌نویس‌های خود را برای بحث و گفتگو پیشنهاد دهند.

به نقل از CNBC، بانک جتریز آمریکا هشدار داد:‌ قیمت نفت در بازار جهانی به احتمال زیاد خیلی بیشتر از رقم کنونی رشد خواهد کرد و به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. کریستفر وود کارشناس ارشد بانک جتریز طی مصاحبه‌ای گفت: زمانی که شاهد بازگشایی کامل فعالیت‌های اقتصادی در جهان باشیم قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت و به خاطر مشکل در تأمین نفت قیمت ۱۵۰ دلار خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انصافا اگر اتفاقی که توی بورس ایران افتاد هر جای جهان بود روزی صد بار خبرش رو کار می کردین اما یک سال و نیم می شه اموال مردم رو دارن غارت می کنن اما شما حتی یک بار اشاره ای نکرده

      پاسخ ها

      • محمد

        زمانی که سراسربازار روزی 5 درصد مثبت بود شماواردشدی و فکرمی کردی! خیلی زرنگی احتمالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج