۱۱۷۵۸۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حدادی: هیچ وقت یک ورزشکار را تهدید نکنید

دوومیدانی‌کار کشورمان گفت:ما باید پهلوانی و قهرمانی را یاد بگیریم، یاد بگیریم دروغ نگوییم، اما متاسفانه این دروغ در ورزش جا افتاده است.

خبرگزاری فارس: دوومیدانی‌کار کشورمان گفت:ما باید پهلوانی و قهرمانی را یاد بگیریم، یاد بگیریم دروغ نگوییم اما متاسفانه این دروغ در ورزش جا افتاده است.

دومین جلسه کمیسیون ورزشکاران در حالی روز یکشنبه برگزار شد که ۹ المپین کشورمان غایب بودند. در این نشست نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی و نمایندگان حاضر در انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شدند.
با توجه به اعتراضاتی که به کمیسیون وجود داشت برخی از ورزشکاران امروز در نشست خبری که در فدراسیون کشتی برگزار شد، صحبت‌هایی را مطرح کردند.
احسان حدادی ملی‌پوشش دوومیدانی کشورمان در خصوص اتفاقات رخ داده گفت: ما باید پهلوانی و قهرمانی را یاد بگیریم، یاد بگیریم دروغ نگوییم اما متاسفانه این دروغ در ورزش جا افتاده است. می‌بینیم کمیسیون ورزشکاران برای دومین بار دچار مشکل شده است. چرا هادی ساعی با آقای ایکس دچار مشکل شده است؟ ما قصد توهین نداریم.
نایب قهرمان المپیک لندن در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا مکاتباتی با کمیته بین‌‌المللی انجام شده یا خیر، گفت: دلیل ندارد مشکلات خانه را بیرون از خانه ببریم. سازمان بازرسی و وزارت هستند خصوصا آقای سجادی که خود از قهرمانان هستند. او وزیر موفقی است و از این انتخاب تشکر می‌کنیم و امیدواریم در تمام پست‌های ورزشی، ورزشکاران سر پست باشند چون طعم ورزش و مدال را چشیده‌اند. اول از طریق نهادهای ذیربط پیگیری می‌کنیم. به نمایندگی از ۵۳۰ ورزشکار اینجا هستیم و این موضوع در همین کشور حل شدنی است. به همین دلیل نیاز نداریم به IOC ورود کنیم چون همین الان ورزش کشور تهدید می‌شود و نمی‌خواهیم برای کشور مشکلاتی ایجاد شود. من حتی از بهداد سلیمی دعوت کردم تا اینجا بیاید.
وی درباره اینکه چرا نشستی با رئیس کمیته ملی المپیک نداشتید، تصریح کرد: من از کمیته خواهش کردم سالن آکادمی را در اختیار ما قرار دهند اما گفتند باید از طریق کمیسیون اقدام کنیم. من با آقای صالحی‌امیری و آقای سعیدی صحبت کرده بودم قبل از جلسه دوم تلفنی با صالحی امیری صحبت کردم و گفت جلسه را لغو می‌کند اما این کار را نکرد. این اتفاقات به ضرر جامعه ورزش است چون ما آمده‌ایم کار انجام دهیم و ورزشکاران هم توقع دارند مهندسی انجام نشود اما ما اینها را حس کردیم. زمانی که به انتخابات ورود کردم دیدم ورزشکاران را به جان هم می‌اندازند. حتی با آقای صالحی‌امیری دیروز صحبت کردم، گفتم وقتی می‌گویید جلسه برگزار نمی‌شود اما می‌شود آدم فکر دیگری می کند.
حدادی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا از بین روسای فدراسیون‌ها هم به موضوع کمیسیون ورزشکاران ورود کرده‌اند، تصریح کرد: می‌گویند هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن، من می‌گویم هیچ وقت یک ورزشکار را تهدید نکنید قبل از جلسه چند بار رنگ زدند و مرا تهدید کردند ما در ورزش چه یاد گرفتیم؟ تهدید کنیم؟ با تهدید حل می‌شود؟ خیر الان زمان تهدید نیست و باید با گفت‌وگو همه چیز را حل کرد.
این ورزشکار تاکید کرد: هادی ساعی را کسی نمی‌تواند تهدید کند، من با افتخار پرچم کشورم را بالا بردم اما اینکه من را مقابل ورزشکاران دیگر بگذارند درست نیست و نامردی است. من اینها را به چشم خودم دیده‌ام.
وی افزود: خار پاشنه را در رسانه پخش می‌کنند اما خودشان گفتند من بروم اما بعد به رسانه گفتند ما را بزنند. ما هر زمانی دغدغه داشتیم رسانه به ما کمک کرد. با کسی که سیاست را وارد کرده چطور می‌توانم بگویم؟ از فدراسیون‌ها و از بدنه کمیته ورود کردند‌. یکی از دوستانی که در کمیته ورود کرده گفت به آقای ایکس رای بدهید. می‌توانستیم راحت موضوع را حل کنیم اما اختلاف چیزی را حل نمی‌کند.
نایب قهرمان المپیک لندن در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید نگران شکاف بیشتر نیستید، گفت: شکافی که بین حدادی و کمیته افتاده ۴ سال است که شروع شده است‌ و الان هم من در قامت یک ورزشکار صحبت می‌کنم که می‌خواهم پنجمین مدال طلای بازی های آسیایی را بگیرم. اینکه بگویند چون به تیم هادی ساعی رفتی رای نیاوردی برایم قابل باور نیست. ما اصلا نه تیمی داشتیم و نه صحبتی داشتیم. قبل از جلسه اول من چند سالی بود او را ندیده بودم و حتی شماره ساعی را نداشتم.
حدادی ادامه داد: نمی‌خواهم خودم را با آقا تختی مقایسه کنم اما از تختی که بزرگتر نیستم و بالاتر از سیاهی رنگی نیست. از مسئولان وزارت ورزش، قوه قضائیه و ... می‌خواهم ورود کنند تا حق جامعه ورزش را بگیریم نه اینکه حق‌مان را از کمیته بگیریم. فکر نمی‌کردم بعد از گفتن موضوع مسکن ورزشکاران با من تماس بگیرند و انتقاد کنند. باور کنید این کار در ایران شدنی است. ما دنبال سیاست و پست و مقام نیستیم و اگر می‌گذاشتند خودمان کار را انجام دهیم مشکلی پیش نمی‌آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج